نمودار قیمت میلگرد در سال 1402

نوسانات قیمت میلگرد برای صنعتگران، به خصوص فعالان حوزه ساخت و ساز، اهمیت بسیاری دارد. زیرا این محصول یکی از اصلی‌ترین مقاطعی است که در پروژه‌های عمرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اکثر پروژه‌ها به تعداد زیادی میلگرد نیاز دارند، به همین دلیل کوچک‌ترین تغییر قیمت میلگرد نسبت به روزهای گذشته، تأثیر بسزایی روی هزینه مورد نیاز برای خرید آن‌ها دارد.

فعالان حرفه‌ای بازار فولاد، همیشه در کنار نرخ روز مقاطع مورد نیازشان، به تغییرات نمودار قیمت میلگرد هم توجه می‌کنند. این افراد با بررسی فراز و نشیب‌هایی که در بازه‌های زمانی مختلف اتفاق افتاده، بهترین زمان برای خرید را انتخاب می‌کنند تا محصولات مورد نیاز پروژه‌شان را با مناسب‌ترین هزینه تأمین کنند. البته این کار تنها به شرطی امکان‌پذیر است که منبعی معتبر و به‌روز برای ارائه نرخ روز و نمودار بروزرسانی شده در اختیار داشته باشید. گرفت یک کانال قیمت لحظه‌ای میلگرد است و تمام اطلاعاتی که نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد.

تحلیل و بررسی نمودار قیمت میلگرد 1402

نوسانات نمودار قیمت میلگرد 1402 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد که در چهار ماه ابتدایی امسال، نوسان‌های بیشتری نسبت به سال قبل تجربه شده و شیب‌های صعودی و نزولی، شدیدتر بوده‌اند. همچنین نمودار افزایش قیمت میلگرد در اکثر برندها هم نشان می‌دهد که نرخ این مقاطع فولادی در یک سال اخیر، افزایش پیدا کرده است. البته در خرداد و تیرماه ۱۴۰۲، نرخ میلگرد تاحدودی اصلاح شد و از اوج‌هایی که از اواخر فروردین تا اواسط اردیبهشت تجربه شده بود، فاصله گرفت. در نمودارهای قیمتی محصولات مختلف، معمولا تاریخ تکرار می‌شود. ممکن است روند قیمتی که در سال قبل وجود داشته، امسال هم تکرار شود؛ به‌همین‌دلیل، بررسی آرشیو قیمت میلگرد اهمیت بسیاری در تشخیص نوسانات دارد. نمودار قیمت میلگرد 14 ذوب آهن اصفهان به شکل زیر است.

[viewChart id="0607"]

از نظر متخصصان گرفت:

“با توجه به اهمیت بالای انواع میلگرد به خصوص در سایزهای 14، 16 و 18، آگاهی از نمودار تغییرات قیمت میلگرد اطلاعات مهمی را در دسترس متخصصان حوزه‌ صنعت ساختمان قرار می‌دهد. همچنین نمودار قیمت میلگرد در طی چند ماه اخیر دچار نوسانات بسیاری شده در نتیجه اطلاع دقیق از آن مهم خواهد بود.”

نمودار قیمت میلگرد امروز

نمودار قیمت میلگرد امروز تنها در صورتی کاربرد دارد که در هزینه این محصولات،‌ نوسانات ساعتی ایجاد شده باشد. اما معمولا نرخ‌ها به صورت روزانه به‌روزرسانی می‌شوند و کم‌تر پیش می‌آید که یک محصول در طول یک روز، چند بار کاهش یا افزایش شدید نرخ داشته باشد. البته نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که نمودارها با داده‌های هرروز جمع‌آوری می‌شوند. بنابراین به محض اعلام نرخ روز میلگرد در در هر روز، باید آن را در نمودار ثبت کرد. بررسی روند تغییر قیمت میلگرد نسب به روزهای گذشته، توسط مصرف‌کنندگان و به‌خصوص سازندگان پروژه‌های بزرگ، تاثیر بسزایی در انتخاب درست‌ترین زمان ممکن، جهت خرید دارد. در ادامه نمودار قیمت میلگرد چند برند پرطرفدار را مشاهده می‌کنید.

 

[viewChart id="9255"]

نمودار قیمت میلگرد 12 ظفر بناب

 

[viewChart id="1118"]

نمودار قیمت میلگرد 14 امیرکبیر

 

[viewChart id="1076"]

نمودار قیمت میلگرد 16 میانه

 

[viewChart id="8476"]

نمودار قیمت میلگرد 18 فایکو

 

[viewChart id="0860"]

نمودار قیمت میلگرد 20 نیشابور

 

عوامل موثر بر نوسانات نمودار قیمت میلگرد

افزایش نرخ دلار عرضه شده توسط دولت یا دلار نیمایی، تاثیر چشم‌گیری در نوسان قیمت میلگرد دارد؛ به این صورت که دولت سعی بر نزدیک‌نمودن قیمت دلار نیمایی به دلار آزاد داشته و این سیاست موجب افزایش قیمت میلگرد در بازار بورس می‌شود و در نتیجه نمودار قیمت میلگرد شاهد رشد چند درصدی قیمت این مقطع فولادی خواهد بود.

آب و هوا نیز نقش پررنگی در رکود یا پویایی صنعت فولاد خواهد داشت؛ یعنی میزان ساخت‌وساز در فواصل گرم سال از جمله بهار و تابستان افزایش می‌یابد. با افزایش تقاضا برای خرید میلگرد، قیمت و شیب نمودار قیمت میلگرد سیر صعودی را درپیش می‌گیرد. اما در فواصل پاییز و زمستان، با کاهش فعالیت‌های عمرانی، قیمت مقاطع فولادی ازجمله میلگرد کاهش یافته و بازار دچار رکود خواهد شد.

نمودار قیمت میلگرد 14، 16 و 18

نمودار قیمت میلگرد ۱۶، ۱۴ و ۱۸ جزو مهم‌ترین چارت‌هایی هستند که مورد بررسی قرار می‌گیرند. علت این مسئله هم کاربرد بیشتر این محصولات در پروژه‌های مختلف و تقاضای بالاتر برای آن‌هاست. نوسانات این سایزهای میلگرد، معمولا مشابه یکدیگر است؛ کم‌تر پیش می‌آید که نمودار قیمت میلگرد ۱۶ یک برند نوسان و فزایش قیمت داشته باشد و همزمان سایز ۱۸ آن، چند درصد کاهش پیدا کند. نرخ این سایزها در اکثر برندها، در فروردین و نیمه ابتدایی اردیبهشت صعودی بود و اوج قیمت خود را تجربه کرد. اما بعد از آن، اصلاح قیمت اتفاق افتاد و در خرداد و تیر به نرخ‌های روزهای ابتدایی فروردین نزدیک شد.

 برای اطلاع از قیمت روز و نوسانات نمودار قیمت میلگرد، می‌توانید به سایت گرفت مراجعه کنید. همچنین متخصصین گرفت با مشاوره‌های مطابق بر نیاز مشتری، به شما در خریدی لذت‌بخش کمک می‌کنند. در ادامه مطلب نمودار تغییرات قیمت میلگرد درسال 1402 برای اطلاعات بیشتر شما عزیزان قرار داده شده است.