نمودار قیمت میلگرد ظفر بناب در سال 1402

نمودار قیمت میلگرد ظفر بناب در سال 1402

نمودار قیمت آهن آلات در سال 1403
سه‌شنبه 21 تیر 1401

یکی از میلگرد های محبوب میان متخصصانی که در حوزه آهن آلات فعالیت دارند، میلگرد ظفر بناب است. این مجموعه بزرگ از سال 1386 شروع به تولید این محصول در سایزهای مختلف کرد و در حال حاضر این مجتمع حدود 400 هزارتن از انواع محصولات فولادی مانند میلگرد را تولید می ‌کند. تمامی محصولات این کارخانه علامت ZN.CT بر روی بدنه آنها حک شده و نشانگر این برند افتخار آفرین است.

مجتمع فولاد بناب ظفر، یکی از بزرگ‌ترین واحدهای تولیدی میلگرد در شهرستان بناب است و علاوه بر اینکه بخش قابل توجهی از محصولات فولادی قسمت شمال غربی، شمال شرقی و شمال کشور را به خود اختصاص داده، بخش قابل توجهی از محصولات خود را به کشورهای همسایه نیز صادر می‌کند. بخش عمده‌ای از محبوبیت این برند به دلیل سبکی آن نسبت به سایر برندها است؛ نمودار قیمت میلگرد، در برند ظفر بناب، در سال 1402 همانند محصولات دیگر، سیر نزولی را در پیش گرفته است.

نمودار قیمت میلگرد 12، 14، 16 و 18 ظفر بناب

میلگرد ظفر بناب در سایزهای 8، 10، 12، 14، 16، 18، 20، 22، 25 و 28 و در گریدهای A2 و A3 تولید می‌شود؛ اما میان آن‌ها سایز 12، 14، 16 و 18 از فروش و محبوبیت بالاتری برخوردار هستند. بخشی از عوامل موثر بر قیمت این سازه فولادی، همانند اکثر میلگردها با توجه به وزن و ابعاد که شامل طول و ضخامت آن است، محاسبه می‌شود؛ سایز این محصول به طور معمول، شاخه 12 متری است.

این محصول با توجه به استحکام و کیفیت خوبی که دارد، از نظر هزینه کاملا به صرفه بوده و با توجه به دسترسی این کارخانه به جاده‌های اصلی کشور از لحاظ حمل و نقل کاملا به صرفه است. اما با توجه به عواملی مانند بالا رفتن میزان نیاز به آهن آلات و تقاضای زیاد برای آن و وضعیت بازار، افزایش هزینه تولید و عرضه و افزایش قیمت ارز نمودار آن دچار نوساناتی شده است.
یکی دیگر از عواملی که نمی‌توان آن را در نمودار قیمت میلگرد امروز نادیده گرفت، بیماری کرونا است؛ با توجه به بسته شدن مرزها به دلیل کرونا، معادلات قیمتی نیز دچار نوساناتی در این محصول شده است. 

بیشتر بخوانید: نمودار قیمت تیرآهن ظفر بناب

انتخاب مناسب محصولات فولادی علاوه بر به صرفه بودن، باعث افزایش کیفیت نهایی در پروژه نیز می‌شود؛ در نهایت می توانید با آگاهی و توجه به نمودار نوسانات قیمت میلگرد ظفر بناب با سایر رقبا مطلع شوید و با آگاهی کامل خریداری نمایید. در ادامه نمودار تغییرات قیمت میلگرد ظفر بناب را مشاهده می‌کنیم. 

نمودار قیمت میلگرد 12 ظفر بناب

میلگرد 12 ظفر بناب، یکی از انواع میلگردهای تولیدی پرتقاضای کارخانه فولاد ظفر است که در ساختمان‌سازی کاربرد زیادی دارد. با مشاهده نمودار قیمت میلگرد ظفر بناب 12 و میزان رشد و نزول قیمت این مقطع فولادی در بازه‌های زمانی مشخص شده، می‌توانید برای خرید این محصول فولادی مهم و اساسی برای ساخت‌و‌ساز تصمیم بگیرید؛ تا با بهترین قیمت، این محصول فولادی را داشته باشید.

[viewChart id="9255"]

 

نمودار قیمت میلگرد 14 ظفربناب

برآورد قیمت میلگرد و اختصاص دادن بودجه مناسب برای خرید این محصول یکی از مهم‌ترین کارهایی است که مهندسان باید انجام دهند. به طور کلی امکان پیش‌بینی دقیق قیمت این مقاطع فولادی وجود ندارد، زیرا عوامل مختلفی روی قیمت این محصول تأثیرگذار است و احتمال دارد قیمت آن به یکباره صعود یا سقوط زیادی را تجربه کند. با استفاده نمودار قیمت میلگرد ظفر بناب ۱۴ می‌توانید از قیمت هفتگی این محصول اطلاع داشته باشید و با توجه به آن‌ها تاحدی روند قیمت کنونی را پیشبینی کنید.

 

[viewChart id="1143"]

 

نمودار قیمت میلگرد 16 ظفر بناب

قیمت میلگرد ۱۶ بناب نسبت به نوع ۱۴ آن بالاتر است، اما معمولا روند قیمتی هردو به صورت هماهنگ افزایش یا کاهش پیدا می‌کند. به‌همین‌دلیل، در گرفت نموداری از روند دقیق قیمت هفتگی محصولات گوناگون که در کارخانه‌های مختلف تولید می‌شوند ارائه می‌دهد. این موضوع دقت انتخاب در زمان خرید محصول را افزایش می‌دهد و ریسک خرید در قیمت بالا را کم می‌کند. در ادامه نمودار بروزرسانی‌شده قیمت میلگرد ظفر بناب ۱۶ را می‌بینید.

 

[viewChart id="1144"]

 

نمودار قیمت میلگرد 18 ظفر بناب

برای پیش‌بینی قیمت میلگرد 18 بناب باید بدانید عوامل موثر بر قیمت این محصول چیست؛ خرید در روزهایی که قیمت در کف قرار دارد، مزیت‌های بسیاری خواهد داشت و به کمک نمودار هفتگی می‌توانید بهترین فرصت‌های خرید را پیدا کنید. به یاد داشته باشید احتمال دارد در یک روز نوسان شدیدی رخ دهد، قیمت میلگرد 18 بناب به یکباره افزایش پیدا کند و روند روزهای قبل را بشکند؛ پس نباید در خرید این محصول تعلل داشته باشید. در ادامه نمودار هفتگی قیمت میلگرد ظفربناب ۱۸ را قرار داده‌ایم.

 

[viewChart id="1145"]

سوالات متداول

نمودار قیمت میلگرد ظفر بناب، در چه سایزهایی در این صفحه ارائه شده است؟

در این صفحه می‌توانید نمودار قیمت میلگرد 12، 14، 16 و 18 را مشاهده کنید.

علت نوسانات زیاد در نمودار قیمت میلگرد بناب، چیست؟

این تغییرات می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد که می‌توان به: افزایش هزینه تولید و عرضه، افزایش تقاضا، وضعیت سیاسی کشور و... اشاره کرد.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید

سوالات متداول