نمودار قیمت میلگرد زاگرس در سال 1402

نمودار قیمت میلگرد زاگرس در سال 1402

نمودار قیمت آهن آلات در سال 1402
دوشنبه 15 شهریور 1400

میلگرد زاگرس ازجمله باکیفیت‌ترین و پرکاربردترین محصولات فولادی موجود در بازار ایران است که به‌خوبی توانسته جایگاه خود را در میان برندهای برتر پیدا کند. به همین دلیل، نوسانات نمودار قیمت این محصول برای بسیاری از تحلیلگران و خریداران بازار فولاد از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به نوسانات قیمت میلگرد زاگرس در بازار امروز لازم است، قبل از خرید اقدام به استعلام قیمت کنید تا ببینید با توجه به بودجه‌ای که دارید می‌توانید مقدار مورد نیاز میلگرد زاگرس را تهیه کنید یا خیر!

عوامل متعددی وجود دارند که می‌توانند شرایط را تغییر داده و بر روی جهت‌گیری و شیب نمودار میلگرد زاگرس تأثیر بگذارند. ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به قیمت دلار اشاره کرد که با تغییر میزان صادرات و قیمت مواد اولیه وارداتی، قیمت میلگردها را دچار نوسان می‌کند. در ادامه ضمن بررسی نمودار قیمت سایزهای مختلف میلگرد زاگرس، به مقایسه نوسانات آن با سایر برندها می‌پردازیم.

بررسی نمودار قیمت میلگرد زاگرس در سایزهای مختلف

مطمئن‌ترین و اصولی‌ترین روش برای پیش‌بینی قیمت میلگرد زاگرس، بررسی نمودار قیمت این محصول است. بررسی رفتار نمودار قیمت میلگرد می‌تواند به پیش‌بینی روند آتی قیمت محصول در صورت تکرار رویدادهای اقتصادی و سیاسی کمک کند. بررسی این نمودار در تمام سایزها نشان‌دهنده بالاترین قیمت و تندترین شیب افزایش قیمت در زمستان سال 1401 است. این اوج‌گیری ناگهانی که به دلیل بالا رفتن ناگهانی قیمت دلار رخ داد، با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال از تب‌وتاب خود افتاد. نزولی شدن روند نمودار در این دوره زمانی به دلیل افت شدید میزان تقاضای بازار بود که در ادامه موجب رکود بازار شد.

با شروع فصل گرم سال و افزایش پروژه‌های عمرانی و ساختمان‌سازی در فضای باز، تقاضا برای میلگردهای پرکاربرد در صنعت ساختمان‌سازی افزایش چشمگیری پیدا کرد. به‌این‌ترتیب، درحالی‌که بسیاری از محصولات فولادی با افت قیمت شدیدی همراه بودند، میلگردهای سایز 14 تا 18 همچنان با شیب ملایم روند افزایشی داشتند.  این روند در پایان اردیبهشت تغییر یافت و تا به امروز باوجود نوسانات روزانه، سیر کلی نمودار میلگرد زاگرس نزولی است و قیمت این محصول در اواسط خرداد، به کمترین میزان طی یک ماه اخیر رسیده است.

بررسی نمودار قیمت میلگرد زاگرس، نشان می‌دهد که قیمت سایز 16  زاگرس به دلیل تقاضای بالا بیشتر از دیگر محصولات تغییر کرده است؛ اما شرکت زاگرس قصد دارد که با تولید بیشتر این محصول فولادی قیمت آن را در حد مناسبی نگه دارد.

 

نمودار قیمت میلگرد 14 زاگرس
نوسانات قیمت میلگرد 14 صبا فولاد زاگرس - تیر 1401- تیر 1402

 

نوسانات قیمت میلگرد برندهای مختلف

بررسی نمودار قیمت میلگرد برندهای مختلف نشان‌دهنده شرایط نسبتاً مشابه برای همه آن‌ها است. زیرا عواملی مانند افزایش قیمت دلار موجب افزایش هزینه‌های تولید برای تمام تولیدکنندگان می‌شود و افزایش قیمت برای تمام برندها را به دنبال دارد. بنابراین، معمولاً میزان افت و افزایش قیمت است که در میان برندهای مختلف، متفاوت است و روند تغییرات آن‌ها نسبتاً یکسان است. برای مشاهده لیست قیمت میلگرد زاگرس می‌توانید به صفحه مربوطه در وب‌سایت گرفت مراجعه کنید.

 

نمودار قیمت میلگرد 16 زاگرس
نوسانات قیمت میلگرد 16 صبا فولاد زاگرس - تیر 1401- تیر 1402

 

میلگرد صبا فولاد زاگرس که با برند میلگرد شهرکرد نیز شهرت دارد، یکی از پرفروش‌ترین محصولات موجود در بازار است. باوجود تلاش‌های مداوم کارخانه فولاد زاگرس برای حفظ ثبات قیمت میلگردهای تولیدی خود، گاهی به دلیل تغییر شرایط بازارهای جهانی و فاکتورهای مهمی مانند نرخ ارز، هزینه‌های تولید و قیمت جهانی فولاد ناچار به تغییر قیمت و همگام شدن با نوسانات بازار فولاد می‌شود. ازاین‌رو، بررسی نمودار قیمت میلگرد زاگرس می‌تواند دید بهتری از بازار برای شما ایجاد کرده و به پیش‌بینی قیمت‌ها در بازه زمانی کوتاه‌مدت و بلندمدت کمک چشمگیری کند.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید

سوالات متداول