نمودار قیمت میلگرد میانه در سال 1402

نمودار قیمت میلگرد میانه در سال 1402

نمودار قیمت آهن آلات در سال 1402
چهارشنبه 31 شهریور 1400

بررسی نمودار قیمت میلگرد میانه به شما کمک می‌کند در جریان روندهایی که این محصول در طول زمان طی کرده است، قرار بگیرید. بسیاری از خریداران حرفه‌ای بازار با تحلیل تکنیکال نمودارها، نرخ محصولات را پیش‌بینی می‌کنند و استراتژی می‌چینند تا بتوانند محصولات مورد نظرشان را در بهترین زمان خریداری کنند. هزینه خرید میلگرد میانه می تواند بر اساس عوامل مختلفی مانند عرضه و تقاضا، هزینه مواد اولیه و شرایط بازار در نوسان باشد. بنابراین، برای متخصصان ساخت و ساز و تامین کنندگان ضروری است که از آخرین روند نرخ‌ها اطلاع داشته باشند، تا تصمیمات آگاهانه بگیرند.

البته نمودار نوسانات نرخ میلگرد میانه زمانی ارزش دارد که در وهله اول، به‌روز باشد و بعد از آن، اطلاعاتی درباره بازه‌های زمانی کوتاه و بلندمدت را در اختیار شما قرار بدهد. اطلاعاتی که از سایت گرفت به دست می‌آورید، این ویژگی‌ها را دارد و فراز و نشیب‌های قیمت میلگرد میانه در یک هفته، یک ماه و سه ماه اخیر را به شما نشان می‌دهد.

دلایل نوسان در نمودار قیمت میلگرد میانه

میلگرد میانه یکی از مهم‌ترین محصولات ساختمانی در ایران است و در بازار فولادی کشور با نوساناتی روبرو است که روزانه تغییر می کند. برخی از عواملی که تاثیر مستقیم و غیرمستقیم بر روی نمودار قیمت میلگرد میانه دارند، شامل روند صادرات و واردات، موجودی بازار، تقاضا و عرضه، هزینه‌های تولید و سود تولیدکننده، نرخ دلار و ارزش جهانی شمش آهن می باشند.

در نتیجه، برای اینکه خریداران و فروشندگان میلگرد فولاد آذبایجان بتوانند بهترین تصمیمات را بگیرند، باید این عوامل را به‌خوبی در نظر گرفته و به عنوان یک فاکتور مهم در تصمیم‌گیری‌های خود مد نظر قرار داد. به طور کلی، درک دقیقی از این عوامل می تواند به خریداران و فروشندگان کمک کند تا راهکارهای بهتری برای مدیریت ریسک و بهینه سازی سود و زیان را انتخاب کنند. همچنین به منظور اطلاع از نوسانات نرخ میلگرد سایر برندها می توانید به صفحه نمودار قیمت میلگرد در سایت مراجعه کنید.

دو محصول اصلی که در کارخانه فولاد میانه تولید می‌شوند، میلگرد آجدار و میلگرد ساده هستند. وزن این میلگردها اصلی‌ترین عامل تاثیرگذار روی هزینه خرید آن‌ها به شمار می‌رود. میلگردهای میانه در سایزهای 10، 12، 14، 16، 18، 20، 22، 25، 28 و 32 و در قالب شاخه‌های 12 متری تولید شده و به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد. محصولات میلگرد کارخانه فولاد میانه معمولاً در بازار بورس عرضه می‌ شود و در این بازار هم قیمت‌‌گذاری روی میلگرد بر اساس حجم تقاضا شکل می‌ گیرد. با توجه به نمودار تغییرات قیمت میلگرد میانه می‌ توانید نوسانات موجود در بازار این محصول را به خوبی درک کنید.

بررسی نمودار قیمت میلگرد میانه 14-16-18

در اکثر موارد، نمودارهای نرخ محصولات مختلف یک کارخانه نوسان‌های مشابهی را تجربه می‌کنند؛ به خصوص برای سایزهای ۱۴ تا ۱۸ میلگرد که جزو سایزهای متوسط و پرکاربرد بازار هستند. قیمت میلگرد ۱۶ میانه تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند وزن، متراژ و جنس آلیاژ قرار می‌گیرد و به همین دلیل، بهای آن در بازار فولاد ایران همیشه در حال تغییر است. در ماه‌های ابتدایی ۱۴۰۲، نوسان‌های قیمت میلگرد 14، 16 و 18 میانه، یکسان بوده است.

نمودار نرخ این محصولات در اواسط فروردین نزولی شد اما بعد از آن شیب صعودی گرفت و تا اواسط اردیبهشت هم ادامه پیدا کرد. نرخ این محصول در بازه ۲۳ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت حدود ۵ هزار تومان بیشتر شد. تا آخر اردیبهشت، کف هزینه خرید دیگری برای میلگردهای میانه ثبت شد، اما این سقوط بلافاصله با یک روند صعودی جبران شد و به موقعیت قبلی خود بازگشتند. ارزش میلگردهای میانه در خرداد و تیرماه، نوسان‌های صعودی و نزولی کوچک‌تری را تجربه کرد و در بعضی از روزها هم ثابت بود، اما در مجموع قیمت کاهش پیدا کرده است. با مقایسه نرخ این محصولات در ۱۵ اردیبهشت و ۱۵ تیر متوجه می‌شویم که نرخ‌های محصولات حدود ۳ هزار تومان کم‌تر شده است.

 

نوسانات قیمت میلگرد میانه 14
نوسانات قیمت میلگرد میانه 14 - در بازه زمانی فروردین 1401 تا تیر 1402

 

مقایسه نوسانات قیمت برندهای مختلف میلگرد

قیمت میلگرد میانه از بعضی برندها مناسب‌تر و از بعضی دیگر گران‌تر است. بعضی از خریداران، نمودارهای محصولات مختلف بازار را بررسی می‌کنند تا در موعد مورد نظرشان از برندی خرید کنند که بهای مناسب‌تری ارائه می‌دهد.

نمودار قیمت‌ها در بازار میلگرد، روندهای کلی مشابهی را تجربه می‌کنند. مثلا محصولات ذوب آهن اصفهان هم در نیمه اردیبهشت اوج بها تجربه کردند، بعد از آن شیب کاهشی داشتند و دوباره وارد روند صعودی شدند و در نهایت تا تیرماه ۱۴۰۲ با نوسان‌های مختلف و محدودتر به کار خود ادامه دادند. در حالت کلی هم نرخ خرید محصولات ذوب آهن اصفهان، نسبت به میلگردهای میانه کمی بالاتر است.

بعضی از محصولات نوسان‌های بیشتری دارند. مثلا فراز و نشیب‌های میلگرد ظفر بناب در ۱۴۰۲ خیلی بیشتر از میلگرد میانه بود. این مقاطع هم تا اواسط اردیبهشت اوج هزینه خرید را تجربه کردند، سپس کاهش بها داشتند و تا نیمه خرداد هم با نرخی اصلاح شده به ثبات رسیدند. اما از نیمه خرداد، به صورت پلکانی کاهش پیدا کردند. اختلاف بها بین ۱۶ خرداد تا ۱۶ تیر محصولات میانه حدود هزار و ۳۰۰ تومان است، اما محصولات بناب در همین بازه ۲ هزار و ۵۰۰ تومان ارزان‌تر شده‌اند.

قبل از خرید، نوسانات نرخ میلگرد میانه را دنبال کنید

اگر تجربه زیادی در بازار دارید و معامله‌گر آهن آلات و مقاطع فولادی هستید، اطلاع از نمودارهای نرخ محصولات مختلف جزو کاربردی‌ترین داده‌ها برای شما هستند. در سایت گرفت، نمودار قیمت میلگرد میانه و سایر میلگردهای بازار درج شده است و به صورت روزانه هم بروزرسانی می‌شود. شما می‌توانید نوسان‌های محصولات گوناگون را بررسی کنید، بین آن‌ها مقایسه انجام بدهید و همچنین بسنجید که هر خبری که در بازار رخ داده، تا چه اندازه روی بهای محصول تأثیر گذاشته است. به مرور زمان می‌توانید پیش‌بینی‌هایی درباره هزینه خرید محصولات داشته باشید که به واقعیت نزدیک‌تر است؛ در نتیجه محصولات مورد نیازتان را با کم‌ترین ضرر و در بهترین قیمت خریداری خواهید کرد. با ردیابی نوسانات نرخ میلگرد میانه، متخصصان ساخت و ساز و تامین کنندگان می توانند تصمیمات آگاهانه ای در مورد پروژه های خود بگیرند و اطمینان حاصل کنند که آن‌ها هم از نظر مالی قابل دوام و هم از نظر ساختاری سالم هستند

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید

سوالات متداول