جدول وزن تیرآهن بال پهن (هاش سنگین)

جدول وزن تیرآهن بال پهن (هاش سنگین)

جدول وزن آهن آلات
سه‌شنبه 18 آبان 1400

تیرآهن بال پهن از اصلی‌ترین و مهم‌ترین محصولات فولادی است که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد و اطلاع از وزن آن از اهمیت بالایی برخوردار است؛ وزن تیرآهن بال پهن متفاوت با تیرآهن IPE است و این تغییر را می‌توان در جدول وزن تیرآهن بال پهن مشاهده کرد. این پروفیل به خاطر داشتن بال‌های پهنی که دارد شکل ظاهری آن به صورت H انگلیسی بوده  است. این محصول با نام‌های HEB و IPB نیز معروف است.

محاسبه وزن تیرآهن بال پهن

برای محاسبه وزن این پروفیل راه‌های متفاوتی وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها و انتخاب بهترین روش می‌پردازیم:

جدول اشتال

یکی از اساسی‌ترین کاربردهای جدول اشتال که مهندسان از آن استفاده می‌کنند محاسبه وزن این محصول است که با توجه به سطح مقطع و چگالی آهن که مساوی با 8.7 گرم بر سانتی‌متر مکعب است به صورت دقیق حساب می‌شود.

فرمول

استفاده از فرمول با توجه به اینکه زمانبر است اما بسیاری از مواقع که دسترسی به روش‌های دیگر امکان پذیر نباشد کارآمد است؛ برای استفاده از این روش کافی است تا مقدارهای خواسته شده را در فرمول زیر قرار دهید:

فرمول محاسبه وزن تیراهن بال پهن

محاسبه گر آنلاین

از دیگر روش‌ها استفاده از ابزارهای آنلاین است که به راحتی با قرار دادن عددهای درخواستی می‌توانید در سریع‌ترین زمان مقدار سنگینی این محصول را به دست آورید. نمونه این محاسبه‌گر آنلاین را در این صفحه می‌توانید مشاهده کنید.

جدول وزنی

از روش‌های دقیق و سریع دیگر می‌توان به استفاده از جدول وزن این پروفیل اشاره کرد؛ در این جدول با توجه به سایز محصول می‌توانید وزن آن را در هر شاخه برحسب کیلوگرم مشاهده کرده و از آن اطلاع پیدا کنید. در ادامه می‌توانید شاهد این جدول پرکاربرد باشید. همچنین جدول وزن تیرآهن هاش نیز در گرفت موجود است که می توانید از آن برای محاسبه وزن هاش سبک استفاده کنید.

جدول وزنی تیرآهن بال پهن

این پروفیل در سایزهای 10 تا 60 با کاربردهای متفاوت تولید و در دو نوع سبک و سنگین با وزن‌های مختلف عرضه می‌شود. در این محصول ضخامت جان و بال با یکدیگر برابر و به یک اندازه است که همین برابری باعث شده تا ظاهر آن شبیه به H انگلیسی باشد.

از روش‌هایی که گفته شد می‌توانید برای محاسبه وزن تیرآهن بال پهن که تاثیر بسزایی در قیمت آن دارد استفاده کنید؛ همچنین جدول زیر می‌تواند در اطلاعات شما از این نوع تیراهن تاثیرگذار باشد. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با وزن تیرآهن بال پهن می‌توانید با مشاوران گرفت در ارتباط باشید، همچنین برای مشاهده قیمت هاش سنگین یا همان بال پهن به لیست قیمت مرتبط در سایت مراجعه کنید.

 

جدول وزن تیرآهن بال پهن را در این صفحه مشاهده می‌کنید.
دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید