جدول وزن تیرآهن هاش

جدول وزن تیرآهن هاش

جدول وزن آهن آلات
سه‌شنبه 17 خرداد 1401

شناخت انواع تیرآهن و آگاهی از وزن آن‌ها از اقدامات مهم و ضروری برای شروع یک پروژه است؛ تیرآهن هاش یکی از انواع پرکاربرد این محصول است. وزن تیرآهن هاش به سه نوع سبک، سنگین و فوق سنگین تقسیم می‌شود که هر کدام کارایی خاص خود را دارند؛ در این صفحه می‌توانید جدول وزن تیرآهن هاش را مشاهده کنید.

این محصول از مقاومت بالاتری نسبت به تیرآهن‌­های معمولی برخوردار است و همین ویژگی کاربرد آن را در صنعت ساختمان سازی، پل سازی، سد سازی، برج سازی و... افزایش داده است. Beam IPBL در استانداردهای DIN 1025, EN100034, EN 10163-3.C, TDP:STN 42, EURONORM 53-62 و… تولید و عرضه می‌­شود.

محاسبه وزن تیرآهن هاش

راه‌های محاسبه وزن این مقطع را می‌توان به دو دسته زیر تقسیم بندی کرد:

  • استفاده از جدول‌ها

جدول اشتال جدولی مهم و ضروری برای مهندسان ساختمان سازی است که در آن همه ویژگی‌های این محصول به صورت دقیق آورده شده است و استفاده از آن یکی از روش‌های کارآمد است.

دیگری استفاده از جدول وزن محصول است که در آن با توجه به سایز، وزن محصول، براساس یک متر و یا شاخه‌های 12 متری گفته شده است. برای دسترسی راحت به این جدول، آن را در این صفحه برای علاقمندان قرار داده ایم که در ادامه می‌توانید آن را مشاهده کنید، همچنین می توانید جدول وزن هاش سنگین را نیز در گرفت مشاهده کنید.

  • استفاده از فرمول‌ها

امروزه استفاده از فرمول برای محاسبه این محصول کاری دشوار و وقت گیر است که نیاز به حوصله و زمان زیادی دارد؛ اما استفاده از محاسبه‌گر آنلاین که در این صفحه وجود دارد به راحتی و در کم‌ترین زمان می‌توانید وزن محصول مورد نظرتان را به دست آورید.

جدول وزن تیرآهن هاش

همانطور که پیش‌تر گفته شد این محصول در سه نوع سبک یا HEA، سنگین یا HEB و فوق سنگین یا HEM تولید می‌شود که مقدار وزن آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. ارتفاع تیرآهن IPBL از 100 تا 1000 میلی‌متر نیز متغیر بوده؛ انواع گرید آن نیز به صورت ST37، ST44 و ST52 است.

در نهایت وزن  یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار بر قیمت هاش است که اطلاع از آن امری ضروری حساب می‌شود؛ در ادامه برای سهولت و راحتی در محاسبه وزن تیرآهن هاش می‌توانید از جدول زیر استفاده کنید.

جدول وزن تیرآهن هاش در این تصویر نمایش داده شده است.
دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید