جدول وزن نبشی ذوب آهن اصفهان

جدول وزن نبشی ذوب آهن اصفهان

جدول وزن آهن آلات
شنبه 21 آبان 1401

دانستن وزن نبشی ذوب‌ آهن اصفهان یکی از فاکتورهایی است که درهنگام خرید این مقاطع باید به آن توجه نمود. اطلاع از جدول وزن نبشی ذوب‌ آهن اصفهان از دو جهت حائز اهمیت است، اول این که وزن یکی از عوامل تاثیرگذار در قیمت مقاطع فولادی بوده که موجب کاهش هزینه‌های پروژه خواهد شد و دوم خرید مصالح سبک‌تر باعث کاهش وزن کلی سازه می‌شود که این عامل نقش پررنگی در ساخت سازه‌های امروزی دارد.

این مقاطع فولادی به دو روش نورد گرم و سرد تولید می‎شوند و به‌ دلیل کاربرد گسترده آن‌ها در ساز‌ه‌های فولادی و بتنی، اطلاع از وزن نبشی ذوب‌ آهن اصفهان برای فعالان حوزه آهن‌آلات از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. همچنین این مقاطع به دو صورت بال مساوی و بال نامساوی تقسیم‌بندی می‌شوند؛ مدل بال مساوی که کاربرد بیشتری نسبت به مدل دیگر دارد، به شکل حرف لاتین V بوده و بال‌های با طول یکسان دارد، اما مدل بال نامساوی شکل حرف لاتین L داشته و در موارد صنعتی خاص مورد استفاده قرار می‎‌گیرد. تغییرات ضخامت و بال های این محصول، باعث تغییر در وزن و قیمت نبشی ذوب آهن اصفهان می‌شود.

با توجه به موارد گفته شده درباره وزن نبشی ذوب‌آهن اصفهان روش‌های مختلفی نیز جهت اندازه‌گیری وزن این محصول ارائه گردیده است که ما در این مقاله کاربردی‌ترین آن‌ها را به شما عزیزان معرفی می‌نماییم.

محاسبه وزن نبشی ذوب‌ آهن اصفهان

روش محاسبه اندازه‌گیری وزن این مقاطع مشابه با روش محاسبه وزن ناودانی بوده که فرمول محاسبه آن‌ها به صورت زیر بیان می‌شود:

فرمول محاسبه وزن نبشی

به طور مثال وزن یک شاخه 12 متری و سایز 6 از این محصول با توجه به فرمول بالا به صورت زیر به دست می‌آید:

وزن نبشی 6 ذوب آهن شاخه 12 متری

در ادامه برای راحتی کار، جدول وزن این مقاطع در مدل‌های بال مساوی را آماده کرده‌ایم. استفاده از ابزار محاسبه وزن گرفت نیز این امکان را برای شما فراهم می‌کند که به صورت آنلاین مقادیر را وارد نموده و وزن این مقطع فولادی را محاسبه کنید.

جدول وزن نبشی ذوب آهن اصفهان

در این مطلب سعی نمودیم که اهمیت وزن این محصول برای استفاده در بخش‌های مختلف را یادآور شویم و روش محاسبه وزن نبشی ذوب‌ آهن اصفهان را به شما آموزش دهیم. همچنین روش‌های سریع‌تری همانند جدول وزن نبشی ذوب‌ آهن اصفهان را برای پیداکردن مقادیر وزنی معرفی کردیم که بدون صرف زمان زیاد و درگیری با فرمول‌ها، وزن مقطع مورد نظر خود را به دست آورید. برای مشاهده قیمت نبشی اصفهان به صفحه مربوطه در سایت مراجعه کنید.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط