نمودار قیمت پروفیل اصفهان در سال 1402

نمودار قیمت پروفیل اصفهان در سال 1402

نمودار قیمت آهن آلات در سال 1402
چهارشنبه 23 آذر 1401

پروفیل اصفهان به دسته غیرفلزی، آلومینیومی و آهنی تقسیم‌بندی می‌شود که به ترتیب پروفیل غیرفلزی پایین‌ترین قیمت و پروفیل آهنی بالاترین قیمت را دارد. اگر نگاهی به تاریخچه کاربرد پروفیل در ایران بیندازیم؛ استفاده از این محصول فولادی، برای اولین بار به ساخت در و پنجره برمی‌گردد که پس از آن به جزء ساخت درب، پنجره در ساخت نرده‌های فلزی، حفاظ کنار پله‌ها، سقف سوله‌ها، لوله و یا نمای ساختمان مورداستفاده قرار گرفت. علاوه بر این از پروفیل در ساخت لوازم پزشکی مانند تخت‌های بیمارستانی، برانکارد. وسایل آزمایشگاهی نیز به کار گرفته می‌شود.

در سال‌های اخیر هزینه‌های زیاد ساخت‌وساز، سازندگان را بر این داشت تا به‌دنبال محصولات فولادی ارزان‌تر اما درعین‌حال باکیفیت‌تر برای ساخت‌وساز باشند. در این نوشتار قصد داریم تا به بررسی نمودار قیمت پروفیل اصفهان بپردازیم و باتوجه‌به نمودار تغییرات قیمت قوطی آهن اصفهان و نمودار نوسانات قیمت پروفیل اصفهان، به عوامل مختلفی که بر روی قیمت این محصول تأثیرگذار بوده است نیز توجه کنیم.

نمودار قیمت پروفیل اصفهان، با فراز و نشیب ملایمی همراه بود. نمودار تغییرات قیمت قوطی آهن اصفهان نسبت به سایر برندهای تولیدکننده این محصول روند افزایشی نداشته است.

اما باتوجه‌به عواملی مهم مانند افزایش قیمت دلار، کاهش واردات، هزینه سوخت برای حمل‌ونقل، افزایش قیمت جهانی آهن و کاهش ساخت‌وساز تأثیر مستقیم آن در نمودار نوسانات قیمت پروفیل اصفهان تا حدود زیادی نمایان است.

عوامل موثر بر تغییرات نمودار قیمت پروفیل اصفهان

نوسانات قیمت این محصول باتوجه به دلایل مختلفی صورت می گیرد که اصلی ترین آن تغییرات نرخ ارز و میزان عرضه و تقاضا در بازار است. از آنجایی که نرخ کلیه محصولات فولادی تولیدی در کشور وابستگی مستقیمی با هزینه مواد اولیه دارد و عمدتا این مواد اولیه وارداتی است و با دلار خریداری می شود، هرچه بهای ارز در کشور بالا رود، ارزش پروفیل اصفهان نیز بالاتر می رود و تغییرات نمودار قیمت پروفیل آهن اصفهان بیشتر است.

نمودار قیمت نوسانات پروفیل آهن 2 و 3 اصفهان

 یکی از پرکاربردترین پروفیل‌های ساخته شده در کارخانه پروفیل اصفهان، قوطی آهن است که به چهار دسته قوطی صنعتی، گالوانیزه، مبلی و ستونی دسته‌بندی می‌شود. هرکدام از آن‌ها در صنعت ساخت‌وساز کاربردهای خاصی دارد. برای مثال پروفیل قوطی صنعتی در ساخت سازه‌هایی مانند پل‌ها، تابلوهای تبلیغاتی، قفسه و باکس‌های فلزی و همچنین در صنایع نظامی به کار برده می‌شود.

در ادامه، بررسی نمودار قیمت پروفیل اصفهان در سال 1402 می‌پردازیم. از آنجایی که ضخامت‌های 20*20، 30*30 و 40*40 پرکاربردترین این محصول به شمار می‌آید نمودار قیمت این سه نوع را بررسی کرده‌ایم.

نمودار قیمت تغییرات پروفیل 2 اصفهان

[viewChart id="4543"]

 

نمودار قیمت پروفیل 3 اصفهان

[viewChart id="3400"]
دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید