جدول وزن پروفیل اصفهان

جدول وزن پروفیل اصفهان

جدول وزن آهن آلات
شنبه 21 آبان 1401

مشخصه‌های فیزیکی مانند ضخامت یا سطح مقطع هر یک از تولیدات فولاد مبارکه اصفهان، عواملی هستند که باعث ایجاد تفاوت در بین آن‌ها شده‌اند. وزن پروفیل اصفهان نیز نمونه‌ای دیگر از این فاکتو‌رها است که روش‌های مختلفی مانند جدول وزن پروفیل اصفهان، برای مشخص کردن آن وجود دارد.

این محصول در انواع گوناگون و با جنس‌های متفاوت در کشور تولید می‌شود. کاربرد آن نیز با توجه به ابعاد و ضخامت‌ و نوع تولید می‌تواند متغیر باشد. عمده کاربرد پروفیل، در صنایع ساختمانی یا شرکت‌های تولید درب و پنجره، است.

فولاد مبارکه اصفهان یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های فعال در این صنعت است که توانسته با مدیریت منابع و نیروی کار مجرب، زنجیره کاملی را از معدن کاری تا نورد فولاد و ارئه به بازار، ایجاد کند. به این واسطه تولیدات این شرکت گستردگی بالایی دارد و بخش عظیمی از نیاز کشور را در این حوزه بر‌طرف می‌کند.

روش‌های برآورد وزن پروفیل اصفهان

با استفاده از چهار روشی که در ادامه روش کاربری از آن‌ها را بیان خواهیم کرد، به راحتی می‌توانید داده‌های مربوط به وزن این پروفیل را، به دست بیاورید. این اطلاعات قابلیت استفاده در محاسبات مهندسی مربوط به سازه را دارند و به نوعی در اختیار داشتن آن‌ها الزامی به نظر می‌رسد.

فرمول

یکی از پرکاربرد‌ترین روش‌های مورد استفاده در برآورد وزن مقاطع فولادی مانند پروفیل، استفاده از فرمول‌های بهینه شده‌ای است که برای هر یک با توجه به مشخصات فیزیکی و جنس آن محصول، متفاوت خواهد بود. پروفیل انواع مختلفی دارد اما این ابزار برای همه آن‌ها قابل استفاده است.

1000 / ( 7.85 * طول * ضخامت * عرض * 4 )

هر یک از داده‌های مورد نیاز در این ابزار می‌بایست به درستی در آن قرار گیرد. متر و میلی‌متر به ترتیب واحدهای مناسب برای طول پروفیل، ضخامت و عرض آن هستند. 7.85 نیز یک عدد ثابت در فرمول است که بیانگر چگالی آهن است.

محاسبه‌گر وزن سایت گرفت

با استفاده از فرمول هر یک از مقاطع فولادی می‌توان وزن آن‌ها را محاسبه کرد. سایت گرفت با استفاده ازاین موضوع توانسته ابزاری را در اختیار کاربران قرار دهد که کاربری آسان، سرعت و دقت خوبی نیز ارائه می‌دهد.

 برای به کار گرفتن آن در محاسبات خود، تنها کافیست طول، عرض و ضخامت مربوط به پروفیل را در اختیار داشته باشید و در جای گذاری آن‌ها توجه کافی را داشته باشید تا علاوه بر وزن، قیمت پروفیل اصفهان را نیز به صورت دقیق محاسبه کنید.

نرم‌ افزار‌های مهندسی

از قابل اعتماد‌ترین روش‌های موجود برای به دست آوردن وزن این محصول، به کار بردن نرم‌ افزار‌های مهندسی است. این ابزار به گونه‌ایی طراحی شده تا به طور جامع در زمینه محاسبات دقیق برای مقاطع فولادی، از جمله پروفیل، قابل استفاده باشد.

مزیت دیگر این نرم افزار‌ها در این است که برای همه انواع پروفیل با توجه به ابعاد و شکل ظاهری آن ها قابل استفاده است.

جدول وزن پروفیل اصفهان

استفاده از این ابزار که طبق داده‌های استاندارد و دریافت شده از شرکت تولید کننده، ارائه می‌شود، بسیار در بین فعالان این حوزه مرسوم است. ضخامت و سایز پروفیل، بر حسب میلی‌متر در این ابزار قرار می‌گیرند و وزن نهایی بر حسب کیلو‌گرم بر متر به دست می‌آید.این عدد برای پروفیل‌های مربعی و مستطیلی، متفاوت خواهد بود و برای هر یک جدولی جداگانه نوشته می‌شود.

همواره وزن این محصول یکی از عوامل مهم در روند قیمت‌ پروفیل اصفهان در بازار خرید و فروش بوده است. از این رو سعی داشتیم تا در این یادداشت شما را با تمام روش‌های محاسبه وزن قوطی اصفهان آشنا کنیم. 

جدول وزن پروفیل 2 اصفهان

در این تصویر جدول وزن پروفیل اصفهان را مشاهده می‌کنید.
دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید