وزن میلگرد نیشابور

وزن میلگرد نیشابور

جدول وزن آهن آلات
شنبه 21 آبان 1401

مجتمع فولاد خراسان (نیشابور)، بزرگ‌ترین تولید کننده میلگرد در قسمت شرق کشور است. از عوامل موثر در قیمت آن می‌توان وزن میلگرد نیشابور را نام برد. میلگردهای ساده و آج‌دار علاوه بر شکل ظاهری، در استاندارد‌های تولید، میزان مقاومت کششی، تنش تسلیم و سایز‌ تولید نیز با یک‌‌دیگر متفاوت هستند. این فاکتور‌ها، بر وزن نهایی و در نتیجه روند قیمت‌ میلگرد نیشابور در بازار خرید و فروش نیز موثر خواهند بود. در ادامه این یاداشت به روش‌های به دست آوردن وزن میلگرد نیشابور خواهیم پرداخت، که یکی از اطلاعات مورد نیاز برای خرید و فروش این محصول خواهد بود.

جدول وزن میلگرد نیشابور

یکی از روش‌های اطلاع از وزن میلگرد نیشابور استفاده از جدول است. میلگرد نیشابور یکی از میلگردهای سنگین در بازار شمرده می‌شود. وزن میلگرد ۱۶ نیشابور بین 18.8 تا 19.2 کیلوگرم است و به وزن جدول اشتال نزدیک‌تر است. وزن میلگرد 14 نیشابور هم که بین 14.2 تا 14.6 کیلوگرم است به وزن اشتال آن نزدیک است. در جدول زیر می‌توانید وزن میلگرد 10، 12، 22، 25 و 32 نیشابور را مشاهده کنید. در بیشتر سایزها وزن میلگرد نیشابور به وزن استاندارد میلگرد (وزن جدول اشتال) نزدیک است.

 

جدول وزن میلگرد نیشابور
جدول وزن میلگرد نیشابور

 

فرمول محاسبه وزن میلگرد نیشابور

برای به کاربردن از این فرمول، می‌بایست اطلاعاتی مانند شعاع و طول میلگرد را در اختیار داشته باشید. فرمول محاسبه وزن میلگرد نیشابور برای انواع برندها قابل استفاده است. ممکن است چگالی برخی میلگردها با هم تفاوت داشته باشد اما معمولا این عدد 7.8 در نظر گرفته می‌شود.

در فرمول زیر واحد به کار رفته برای اعداد مربوط به طول و شعاع، برحسب میلی‌متر، خواهند بود. عدد پی یا 3.14 نیز به طور ثابت در این ابزار قرار دارد. با قرار دادن داده‌های مورد نیاز، خروجی نهایی فرمول، وزن میلگرد خواهد بود و صحت آن در گرو جای‌گذاری درست اعداد است.

 

فرمول محاسبه وزن میلگرد نیشابور
فرمول محاسبه وزن میلگرد نیشابور

 

تعیین وزن میلگرد نیشابور با استفاده نرم‌افزار‌های مهندسی

روش دیگر تعیین وزن این محصول استفاده از نرم‌افزارهای مهندسی است. دقت بالا در محاسبات، سرعت و قابل اعتماد بودن خروجی نهایی از نکات مثبت این نرم‌افزار‌ها هستند. برنامه‌نویسان به گونه این ابزار را بهینه‌سازی کرده‌اند که بیشترین بازدهی را برای برآورد وزن محصولات و مقاطع مختلف فلزی داشته باشد. نرم‌افزار‌های مهندسی با توجه به پیشرفت تکنولوژی همواره به‌روز و کارآمد‌تر از پیش هستند و کاربری آسانی نیز دارند. همین مسائل باعث شده تا کاربرد زیادی در به دست آوردن وزن داشته باشند.

سخن پایانی

اندازه و وزن میلگرد نیشابور عاملی مهم در قیمت میلگرد و برآورد هزینه نهایی هر پروژه‌ای است. در این مقاله انواع روش‌های محاسبه وزن میلگرد مجتمع فولاد خراسان را به شما معرفی کردیم. شما می‌توانید با مشاهده وزن محصول از روی جدول هزینه نهایی را تخمین بزنید. اگر قصد خرید میلگرد نیشابور را دارید کافی است بر روی بنر زیر کلیک کنید.

قیمت میلگرد
دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید