وزن میلگرد میانه

وزن میلگرد میانه

جدول وزن آهن آلات
شنبه 21 آبان 1401

محاسبه وزن میلگرد میانه یک مرحله مهم در فرآیند ساخت و ساز است، زیرا به تعیین میزان فولاد مورد نیاز برای تقویت بتن به اندازه کافی کمک می کند. اندازه این محصول تحت تاثیر عوامل متعددی از جمله قطر، طول و چگالی فولاد است. برای مثال وزن میلگرد  نمره 14 میانه 14.6 کیلو و وزن میلگرد 16 میانه برابر با 18.9 کیلوگرم است. هرچه سایز میلگرد بیشتر باشد وزن آن نیز بیشتر است به همین دلیل وزن میلگرد 18 میانه که 24 کیلوگرم است سنگین‌تر از سایزهای کوچک‌تر آن است. در این صفحه اطلاعات جامعی از وزن میلگرد میانه شامل جداول و روش‌های محاسبه ارائه شده است. 

جدول وزن میلگرد میانه

کارخانه فولاد میانه میلگردها را در اندازه‌های مختلفی در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. اختلاف وزن بین این میلگردها ممکن است عدد خیلی بزرگی نباشد، اما روی قیمت نهایی، برای سفارشات تعداد بالا تاثیر زیادی دارد. وزن میلگرد میانه بر اساس قطر آن مشخص می‌شود که در جدول زیر قابل مشاهده است.

 

وزن میلگرد میانه
جدول وزن میلگرد میانه

 

هر چه وزن محصول به اعدادی که در جدول بالا ذکر شده نزدیک‌تر باشد، کیفیت و استحکام آن هم بهتر می‌شود. با مقایسه جدول وزن میلگرد میانه و جدول وزن استاندارد میلگردها می‌توانید برای خرید خود تصمیم‌گیری بهتری داشته باشید. شما می توانید برای اطلاع از روش های محاسباتی وزن سایر برندهای میلگرد به صفحه وزن میلگرد موجود در سایت گرفت مراجعه کنید. 

قیمت میلگرد

فرمول محاسبه وزن میلگرد میانه

وزن میلگر میانه که بر اساس کیلوگرم محاسبه می‌شود، از طریق فرمول زیر به دست می‌آید. البته برای حساب و کتاب ساده‌تر و راحتی کار خود می‌توانید از این فرمول مختصر و مفید هم استفاده کنید. پیشنهاد ما این است که برای محاسبه کردن وزن میلگرد میانه یا هر نوع دیگری از این محصول، از یک کارشناس حرفه‌ای کمک بگیرید.


 

فرمول محاسبه وزن میلگرد میانه
فرمول محاسبه وزن میلگرد میانه

 

برآورد هزینه‌های پروژه با کمک جدول وزنی

تمام فعالین صنایع مختلف از جمله ساختمان سازی، از اهمیت وزن استاندارد در تخمین هزینه‌های پروژه مطلع هستند. جدول وزن میلگرد میانه به این افراد کمک می‌کند تا با محاسبه وزن مورد نیاز این محصول در سازه خود، و اطلاع از قیمت روز این محصول، براورد مناسبی از هزینه‌های نهایی به دست آورند. برای اطلاع از قیمت روز این محصول می‌تونید به صفحه قیمت میلگرد میانه مراجعه کنید تا در کنار جداول این صفحه، محاسبات دقیق‌تر و به روزی در مورد پروژه داشته باشید.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید