جدول وزن میلگرد زاگرس

جدول وزن میلگرد زاگرس

جدول وزن آهن آلات
شنبه 21 آبان 1401

وزن میلگرد زاگرس شهرکرد را می‌توان به چند روش به دست آورد. یکی از روش‌های محاسبه استفاده از ترازوهای مخصوص آهن آلات است. استفاده از فرمول محاسباتی که شامل سطح مقطع میلگرد، طول شاخه و چگالی آن است، روشی دیگر برای محاسبه وزن است. راه مرسوم و سریع‌تر آن استفاده از جدول وزنی میلگرد زاگرس است که در این مقاله می‌توانید آن را مشاهده کنید. در این جدول وزن میلگرد زاگرس بر اساس سایزهای مختلف مشخص شده است. به‌طورمثال، وزن میلگرد 14 زاگرس برابر با 14.5 کیلوگرم و وزن میلگرد ۱۶ زاگرس نیز 19 کیلوگرم است.

جدول وزن میلگرد زاگرس در تمامی سایزها

شرکت صبا فولاد برای راحتی مشتریان جدول وزنی میلگرد زاگرس را ارائه داده تا افراد بتوانند با استفاده از آن بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنند. درواقع به دلیل اختلافی که میان مقدار محاسبه‌شده از طریق فرمول و وزن واقعی میلگردها وجود دارد، شرکت سازنده اقدام به انتشار این جدول کرده است. هرچند این اختلاف جزئی است؛ اما در محاسبات کلی می‌تواند تاثیر به سزایی داشته باشد.

 

جدول وزن میلگرد زاگرس
جدول وزن میلگرد زاگرس شهرکرد

 

اندازه‌های مختلف میلگرد، دارای یک بازه وزنی خاص هستند؛ هرچه وزن محصول تولیدی به مرکز این بازه که همان وزن استاندارد است، نزدیک‌تر باشد، کیفیت محصول فولادی نهایی بهتر است. محصولات فولادی زاگرس بر اساس استاندارد ملی 3132 تولید شده و وزن آن‌ها نیز بر همین اساس تعیین می‌شود. شما می توانید برای مشاهده وزن میلگرد برندهای مختلف به سایت گرفت مراجعه کنید.

میلگرد زاگرس شهرکرد در شرکت صبا فولاد، از شمش‌های فولادی مرغوب و براساس اصول استاندارد تولید شده و از کیفیت خوبی برخوردار است. اما نکته قابل‌توجه اینجا است که این موضوع، معیاری برای تعیین قیمت میلگرد زاگرس تولیدشده نیست. به عبارت بهتر میلگرد زاگرس در اندازه‌های مختلفی با وزن مشخص تولید می‌شوند؛ بنابراین در زمان محاسبه قیمت، تنها اندازه این مقطع فولادی مدنظر قرار گرفته و وزن آن به‌عنوان یک عامل جداگانه تاثیرگذار نیست.

قیمت میلگرد

فرمول محاسبه وزن میلگرد زاگرس

برای به دست آوردن وزن میلگرد زاگرس باید مساحت سطح مقطع میلگرد را بر حسب میلی‌مترمربع محاسبه کرده و در طول شاخه آن برحسب میلی‌متر ضرب کنید. سپس عدد به‌دست‌آمده باید در کسر 7.8 تقسیم بر 1000 ضرب شود. ازآنجاکه مقطع میلگردها حالت دایره‌ای دارند؛ باید از فرمول محاسبه مساحت این شکل هندسی برای محاسبه وزن میلگرد زاگرس استفاده کرد. این فرمول برای محاسبه وزن همه میلگردها استفاده می‌شود که می‌توانید آن را در تصویر زیر مشاهده کنید.

فرمول محاسبه وزن میلگرد زاگرس
فرمول محاسبه وزن میلگرد زاگرس
دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید