جدول وزن لوله آلومینیوم

جدول وزن لوله آلومینیوم

جدول وزن لوله
یکشنبه 03 بهمن 1400

در این مقاله به بررسی وزن لوله آلومینیوم و روش‌های برآورد آن خواهیم پرداخت. تمام این روش‌‌‌ها، کاربرد یکسانی دارند‌، اما جدول وزن لوله آلومینیوم پرکاربرد‌ترین آن‌‌هاست که در میان کاربران محبوبیت بالاتری دارد.

یکی از نیاز‌های هر پروژه، تهیه مواد و مصالح مناسب است. برای این منظور لازم است تا اطلاعات کافی در مورد محصولاتی که قصد خرید آن‌ها را دارید، به دست آورید. ابعاد و وزن از مهم‌ترین مشخصه‌های مقاطع فولادی، مانند این لوله است که می‌تواند بر قیمت لوله آلومینیوم تاثیرگذار باشد. برای برآورد وزن این لوله از روش‌های مختلفی که در این مقاله به آن‌ها خواهیم پرداخت، استفاده کنید.

چند روش برای برآورد وزن لوله آلومینیوم

چهار شیوه اصلی و کاربردی برای برآورد وزن این محصول وجود دارد که در زمان خرید و برای تعیین وزن، از آن‌ها استفاده می‌شود.

اولین روش، استفاده از فرمولی است که با وارد کردن داده‌های مربوط به محصول توسط کاربر، وزن نهایی آن را مشخص می‌کند. این فرمول را در ادامه مشاهده می‌کنید:

ضخامت * 2.7 * عرض * طول = وزن

روش دوم برای انجام این کار، به کار بردن ابزار محاسبه‌گری است که توسط سایت گرفت در اختیار کاربران قرار گرفته، این ابزار همانند فرمول تنها نیاز به وارد کردن مشخصات فیزیکی و نوع محصول دارد و کاربری آسانی خواهد داشت.

نرم‌افزار‌های مهندسی سومین شیوه برآورد وزن هستند که دقت بالایی در محاسبه دارند و داده‌های دریافتی از آن‌ها به طور کامل قابل اعتماد خواهد بود. در سه روشی که پیش‌تر عنوان کردیم، مهم‌ترین موضوع این است که اطلاعات صحیح را به فرمول یا ابزار محاسبه‌گر وارد کنید تا از صحت نتیجه نهایی مطمئن باشید.

آخرین روش برای محاسبه وزن لوله آلومینیوم، استفاده از جدول است. وزن لوله آلومینیوم در این جدول، طبق مشخصات فیزیکی تعیین شده و برای ابعاد مختلف به تفکیک، وزن نهایی در جدول وارد شده است.

عدم نیاز به محاسبه در این شیوه را می‌توان یکی از دلایل محبوبیت آن دانست که باعث صرفه‌جویی در زمان نیز خواهد شد.

جدول وزن لوله آلومینیوم

در این تصویر جدول وزن لوله آلومینیوم را مشاهده می‌کنید.

در این تصویر، جدول وزن لوله آلومینیوم را مشاهده می کنید.
دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

blog image
جدول وزن لوله مبلی
چهارشنبه 27 دی 1402
blog image
جدول وزن لوله گوشتدار
یکشنبه 25 تیر 1402