جدول وزن لوله گوشتدار

جدول وزن لوله گوشتدار

جدول وزن لوله
چهارشنبه 31 فروردین 1401

محاسبه وزن لوله گوشتدار یکی از مهم‌ترین کارهایی است که هنگام خرید این محصول باید انجام شود، زیرا وزن لوله گوشتدار مقدار آهن به کار رفته در آن را مشخص می‌‌کند. در نتیجه با توجه به وزن می‌توان بودجه مورد نیاز برای خرید این محصول را مشخص کرد. استفاده از جدول وزن لوله گوشتدار ساده‌ترین راه برای برآورد وزن این محصولات است. در ادامه به روش‌های مختلفی که برای محاسبه وزن این محصولات وجود دارد اشاره می‌کنیم و جدول وزن محصول را نیز ارائه می‌دهیم.

روش‌های محاسبه وزن لوله گوشتدار

لوله گوشتدار یکی از انواع لوله‌های آهنی است و فرمول محاسبه وزن آن با سایر لوله‌‌ها تفاوتی ندارد، زیرا یکی از متغیرهای فرمول محاسبه وزن لوله، ضخامت است. لوله‌های گوشتدار هم بخاطر ضخامت بیشتری که نسبت به لوله‌‌های معمولی دارند، با این نام شناخته می‌شوند. این ویژگی باعث می‌شود وزن آن‌ها نسبت به سایر انواع لوله مناسب‌تر باشد و قیمت لوله گوشتدار نیز برای خریداران این محصول مناسب باشد.

 فرمول وزن لوله گوشتدار

اگر در لحظه به ابزار دیگری دسترسی نداشته باشید، محاسبه وزن لوله با استفاده از فرمول به شما کمک می‌کند. این فرمول به شکل زیر است:

وزن یک متر لوله = ۰.۰۲۸ × ضخامت × تفاضل ضخامت از قطر لوله

در این فرمول باید ضخامت و قطر لوله را بر حسب میلی‌متر قرار دهید. وزن یک متر لوله به کیلوگرم به دست می‌آید و با ضرب این عدد در طول لوله می‌توانید وزن کل آن را به دست آورید.

 مطابق با نظر کارشناسان گرفت:

“استفاده از فرمول، اصلی‌ترین راه محاسبه وزن لوله گوشتدار است و برای تدوین جدول لوله وزن گوشتدار هم از همین فرمول استفاده شده است.”

جدول وزن لوله گوشتدار

افرادی که با لوله گوشتدار زیاد سروکار دارند، معمولا یک نسخه از جدول وزن این محصول را پرینت می‌گیرند و نگهداری می‌کنند. با این کار در هر زمانی که نیاز داشته باشند، به آن دسترسی خواهند داشت. برای تسهیل کار شما، ما در ادامه جدول وزن لوله گوشتدار را قرار می‌دهیم.

 

 

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

blog image
جدول وزن لوله مبلی
چهارشنبه 27 دی 1402