جدول وزن لوله جدار چاه

جدول وزن لوله جدار چاه

جدول وزن لوله
یکشنبه 17 بهمن 1400

طول، سایز و ضخامت عواملی هستند که بر وزن لوله جدار چاه تأثیر‌گذار خواهند بود. با توجه به این‌که این محصول از مقاطع فولادی پرکاربرد شناخته می‌شود، مهم است که در مورد نحوه برآورد وزن آن اطلاعات کافی را داشته باشید، زیرا بر قیمت لوله جدار چاه نیز اثرگذار است و این امر با استفاده از جدول وزن لوله قابل انجام است.

شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود که چه فاکتور‌هایی باعث تغییر در وزن این محصول می‌شوند؟

پاسخ به این سوال چندان دشوار نیست، عواملی هم‌چون مواد اولیه، روش تولید و مشخصه‌های فیزیکی مانند سایز لوله، می‌توانند بر وزن نهایی آن موثر باشند. مهم‌ترین آن‌ها، اطلاعات ابعادی مربوط به این محصول است که در جدول وزن مربوط به آن برای هر نوع به تفکیک آورده شده است.

روش‌های برآورد وزن لوله جدار چاه

این قسمت که در میان تمام مقاطع فولادی حائز اهمیت است، اصولاً شامل سه الی چهار روش اصلی می‌شود که عمده کاربران از آن‌ها استفاده می‌کنند. اولین روش، به کار بردن فرمول مخصوص برای لوله‌های فولادی از جمله لوله جدار چاه خواهد بود که می‌توانید در ادامه آن را مشاهده کنید:

طول لوله (m) * 0.00785 * 3.14 * ضخامت (mm) * (ضخامت – قطر بیرونی (mm) )

روش دوم که یکی از آسان‌ترین آن‌ها نیز شناخته می‌شود، به‌کار‌بردن ابزار محاسبه‌گر سایت گرفت است. با استفاده از آن می‌توان در کوتاه‌ترین زمان وزن نهایی را محاسبه کرد و تنها اطلاعات فیزیکی محصول مانند سایز، مورد نیاز است.

آخرین روش استفاده از جدول وزن مربوط به این محصول است. این ابزار با تفکیک انواع مختلف از این لوله، وزن نهایی را با توجه به پارامترهای موثر، مشخص می‌کند. خروجی نهایی این جدول، وزن یک متر از این محصول خواهد بود که به‌دلیل دقت بالا در برآورد برای محاسبات مهندسی کاملاً قابل اعتماد است.

برای محاسبه وزن لوله جدار چاه می‌توان از هر یک از روش‌های یاد شده استفاده کرد، اما لازم است در فرمول و ابزار محاسبه‌گر گرفت به این نکته دقت داشته باشید که در صورتی وزن لوله جدار چاه دقیق به دست خواهد آمد که اطلاعات ورودی به طور کامل صحیح باشند.  

جدول وزن لوله جدار چاه

در تصویر زیر، جدول وزن جدار چاه را در سایز و ضخامت‌های مختلف مشاهده می‌کنید.

 

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

blog image
جدول وزن لوله مبلی
چهارشنبه 27 دی 1402
blog image
جدول وزن لوله گوشتدار
یکشنبه 25 تیر 1402