7 کارخانه تولیدی تیرآهن

7 کارخانه تولیدی تیرآهن

مقالات آهن آلات
سه‌شنبه 16 آذر 1400

در این یاداشت به معرفی و بررسی تولید کنندگان برتر تیرآهن خواهیم پرداخت. برخی از این کارخانه‌ها داخلی هستند و برخی دیگر مربوط به کشور‌های خارجی مانند ترکیه و روسیه، خواهند بود. این اطلاعات می‌تواند در بالا بردن سطح آشنایی شما با بازار معاملات این محصول، موثر باشد و به انتخاب درست در این زمینه کمک کنند.

برترین تولید کنندگان تیرآهن

اهمیت بالای این محصول به دلیل کاربرد زیاد آن در صنایع مختلف، مانند ساختمان‌سازی است. از این رو تولیدات کنندگان زیادی هم در این حوزه مشغول به کار شده‌اند.

طبق نظر کارشناسان گرفت:

"برخورداری از اطلاعات کافی در رابطه با کارخانه‌های تولید کننده تیرآهن یکی از مهم‌ترین عوامل در دست یابی به محصول با کیفیت و متناسب با نیاز است. این داده‌ها می‌توانند تولید کنندگان برتر تیرآهن را مشخص کنند و در نهایت باعث آسان‌تر شدن روند معاملات در این حوزه شوند."

مجتمع‌های فولاد آریا ذوب، اشتهارد، ترک، روسیه، شاهین بناب، صبح پارسیان و ماهان را در ادامه بررسی خواهیم کرد که با عنوان بهترین‌ها در این حوزه شناخته می‌شوند.

مجتمع فولاد آریا ذوب

شرکت فولاد آریا ذوب با عنوان "چهره ماندگار کیفیت ایران" در بین تولید کنندگان داخلی شناخته می‌شود. استفاده از فناوری‌های روز، ظرفیت تولید بالا و قیمت تیرآهن آریا ذوب عواملی هستند که باعث شده‌اند این برند در میان خریداران بسیار مورد قبول واقع شود و درصد رضایت بالایی را کسب کند.

کارخانه اشتهارد

این مجموعه از سال 1392 به تولید انواع مقاطع فولادی مشغول است. این کارخانه با چشم‌انداز سطح اول در تولید داخلی به فعالیت خود در زمینه تولید مقاطع فولادی، ادامه می‌دهد. از این رو درجه کیفی و قیمت تیرآهن اشتهارد همواره به گونه‌ای خواهد بود که مخاطبان جدید را به سمت خود جلب کند و سهم بزرگ‌تری از بازار را به خود اختصاص دهد.

تیرآهن ترک

این محصولات از طریق کارخانه‌های ترکیه وارد کشور می‌شوند و در صنایع مختلف مانند ساخت سازه‌های فولادی کاربرد دارند. این محصول در سایز‌های 8 تا 50  و به صورت شاخه‌های 12 متری در بازار معامله می‌شود. قیمت تیرآهن ترک با توجه به این که هزینه حمل‌و‌نقل بالاتری دارد، انتظار می‌رود به نسبت تولیدات داخل، بیشتر باشد.

تیرآهن روسیه

بخشی از نیاز داخلی توسط وارادات از کشور‌هایی مانند روسیه، تأمین می‌شود. محصولات خریداری شده از این شرکت‌ها نیز کیفیتی مشابه تولیدات داخلی دارند، اما به دلیل اثرات بهای ارز و هزینه‌های بالای حمل و نقل، قیمت تیرآهن روسیه تا حدی بالاتر از محصولات داخلی خواهد بود.

تیرآهن روس در مدل‌های IPE300 تا IPE600، وارد و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کارخانه شاهین بناب

این کارخانه از سال 1383 به تولید مقاطع فولادی مانند نبشی و میلگرد و تیرآهن در بازار داخلی مشغول است.

قیمت تیرآهن شاهین بناب، اهمیت بالایی برای افراد فعال در حوزه معاملات این محصول دارد چرا که تولیدات این شرکت از درجه کیفی بالایی برخوردارند و هم‌چنین تنوع بالایی دارند. تیرآهن‌های این مجموعه در سایز‌های 14 تا 32 تولید می‌شوند که برای مصارف گوناگونی قابل استفاده هستند.

کارخانه فولاد صبح پارسیان

این مجموعه از شرکت‌های تابعه بانک پارسیان است که در سال 1394 تأسیس شده و تیرآهن‌های سایز 14 تا 27 را برای فروش به بازار ارائه می دهد. قیمت تیرآهن فولاد صبح پارسیان با وجود به کار‌گیری دانش روز و تجهیزات مدرن، همانند دیگر تولید کنندگان داخلی است و این موضوع یکی از نقاط قوت این مجموعه به شمار می‌رود.

کارخانه فولاد ماهان

فولاد ماهان سپاهان با ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن مقاطع فولادی در سایز‌های مختلف، در سال 1387 شروع به فعالیت کرد. محصولات این شرکت با توجه به پیروی از استاندارد‌های روز دنیا، ساخته می‌شوند و بخش قابل توجهی از نیاز داخل را تأمین می‌کند.

مواد اولیه این مجموعه عمدتاً توسط فولاد مبارکه تأمین می‌شود. این موضوع تا حدی بر قیمت تیرآهن ماهان موثر بوده و باعث شده تا صرفه اقتصادی بالاتری داشته باشد چرا که نیاز به واردارت مواد اولیه با قیمت بالا وجود ندارد.

سخن پایانی

عواملی مانند رویکرد‌ها، تجهیزات مورد استفاده در خط تولید یا میزان رضایت کاربران، باعث می‌شوند کارخانه‌های یاد شده در این مقاله، با عنوان بهترین کارخانه‌های تولید کننده تیرآهن شناخته شوند. کارخانه‌ها تولید کننده تیرآهن در داخل کشور، علاوه بر تأمین نیاز داخلی، بخشی از تولید خود را به کشور‌های خارجی صادر می‌کنند. 

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

blog image
پیش بینی قیمت تیرآهن در 1403
سه‌شنبه 28 فروردین 1403
blog image
آلیاژ آهنی و ترکیبات آن
چهارشنبه 15 فروردین 1403