جدول وزن لوله پلی اتیلن

جدول وزن لوله پلی اتیلن

جدول وزن لوله
دوشنبه 15 آذر 1400

تفاوت در قطر و ضخامت باعث می‌شود تا وزن لوله پلی اتیلن متغیر باشد. از طرفی به علت موثر بودن آن در روند قیمت‌گذاری، لازم است تا پیش از خرید، وزن محصول مورد نظر را به دست آورید. برای این منظور ابزار‌هایی مانند جدول وزن لوله پلی اتیلن می‌توانند بسیار کارآمد باشند.

با توجه به این که مواد شیمیایی در ساخت این لوله به کار می‌روند، انتقال سیالاتی که دمای بالایی دارند به واسطه این لوله، توصیه نمی‌شود، چرا که ممکن است در اثر گرما، واکنش‌هایی صورت گیرد که بر ماهیت مایع در حال انتقال تأثیر‌گذار باشد.

روش های محاسبه وزن لوله پلی اتیلن

قیمت لوله پلی اتیلن با استفاده از بهای مواد اولیه و وزن آن مشخص می‌شود. با توجه به این موضوع لازم است تا از روش‌های دقیق برای این کار استفاده شود. در ادامه به معرفی چند روش برای برآورد وزن این لوله خواهیم پرداخت، همراه ما باشید.

فرمول

برای استفاده از این فرمول لازم است تا مراحل زیر، به ترتیب انجام شود تا داده‌های مورد نیاز برای جای گذاری در آن را به دست بیاید:

  • ابتدا باید میزان SDR یا نسبت قطر به ضخامت لوله را به دست آورید :

 

SDR = (( 2 * MRS)/(P*C))+1

MRS برای مواد PE80 برابر 80 و برای PE100 برابر 100 خواهد بود،  D قطر لوله بر حسب میلی‌متر، P فشار کاری بر حسب بار، C ضریب ایمنی که می‌تواند 1،1.25،1.6 یا 2 باشد.

  • حال می‌توان با استفاده از SDR، حداقل ضخامت لوله را محاسبه کرد.

E = D / SDR

با مشخص شدن E، می‌توان وزن یک متر از لوله پلی اتیلن را به دست آورد :

W = ((D –E ) * E * 3.14 ) / 1000

محاسبه‌گر وزن گرفت

استفاده از این ابزار تنها نیاز به در اختیار داشتن، مشخصات ابعادی لوله پلی اتیلن دارد و با جای‌گذاری صحیح آن‌ها در محاسبه‌گر می‌توانید به آسانی به وزن نهایی محصول دسترسی داشته باشید.

جدول وزن لوله پلی اتیلن

به کار بردن این ابزار برای محاسبه وزن لوله پلی اتیلن، از دقیق‌ترین روش‌ها است، چرا که داده‌های مربوط به وزن لوله پلی اتیلن در این جدول، با توجه به قطر، ضخامت و هم‌چنین مواد به کار رفته در تولید آن، محاسبه می‌شوند. از این رو می توان داده‌های موجود در جدول را، برای محاسبات مهندسی پروژه مورد استفاده قرار داد.

 

در این تصویر جدول وزن لوله پلی اتیلن پی ای 80 را مشاهده می کنید.
دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

blog image
جدول وزن لوله مبلی
چهارشنبه 27 دی 1402
blog image
جدول وزن لوله گوشتدار
یکشنبه 25 تیر 1402