جدول وزن لوله مانیسمان

جدول وزن لوله مانیسمان

جدول وزن لوله
شنبه 21 آبان 1401

موضوع اصلی مورد بحث در این یاداشت وزن لوله مانیسمان و روش‌های برآورد آن، مانند جدول وزن لوله مانیسمان است. در ابتدا توضیحی کوتاه در رابطه با این محصول مشاهده می‌کنید و سپس روش‌های محاسبه وزن آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

لوله‌های فلزی در دو شکل به تولید می‌رسند که درزدار و بدون درز یا مانیسمان نام دارند. همانطور که پیداست، تفاوت اصلی این دو را می‌توان در شیوه تولید دانست که باعث متمایز شدن کاربرد آن‌ها نیز می‌شود. لوله‌های بدون‌ درز به واسطه یک‌پارچه بودن، از استقامت بالاتری برای استفاده در موقعیت‌های حساس برخوردارند.

این محصول در رده‌بندی‌های بین 20 تا 160 به تولید می‌رسد و کاربرد زیادی در صنایع مختلف دارد. از مهم‌ترین استفاده‌های آن‌ را می‌توان در خطوط استخراج نفت و گاز، صنایع پالایشگاهی، آبرسانی صنعتی و کشاورزی و عایق برای کابل‌های فشار قوی برق، دانست.

شیوه‌ های برآورد وزن لوله مانیسمان

اطلاع از وزن این محصول در زمان خرید بسیار اهمیت دارد، چرا که در مرحله نیاز سنجی و مشخص کردن میزان مورد نیاز هر یک از مصالح مورد استفاده، این داده‌ها کارآمد خواهند بود. به علاوه که در محاسبات مهندسی پروژه وجود این اعداد الزامی خواهد بود. نرخ لوله‌های دیگر نیز، مثل قیمت لوله گاز، لوله داربست و … با احتساب وزن محاسبه می‌شود.

محاسبه‌گر وزن گرفت

این ابزار به تازگی توسط این وبسایت طراحی و در اختیار کاربران قرار گرفته است. هدف از ارائه آن نیز بالا بردن دسترسی به ابزار محاسبه وزن و هم‌چنین افزایش میزان دقت در این حوزه است.

با توجه به این موضوع همواره می‌توانید داده‌های قابل اعتماد را آن دریافت کنید. برای دسترسی به این ابزار تنها کافیست به وبسایت گرفت مراجعه کنید. پوشش کامل برای تمام تولیدات فولادی از دیگر مزیت‌های آن است که کاربرد گسترده‌تری به آن بخشیده است.

نرم‌افزار‌های مهندسی

تنها با در اختیار داشتن اطلاعات مربوط به لوله‌های مورد نظر می‌توانید از این نرم‌افزار‌ها بهره ببرید. کاربری آسان در کنار سرعت در محاسبه از مزیت‌های این شیوه هستند که کاربران زیادی را به خود جذب می‌کند.

این ابزار با استفاده از دانش به روز برای استفاده در این حوزه طراحی و بهینه سازی شده است و از خروجی‌ آن می‌توانید با خیال آسوده در محاسبات خود استفاده کنید. تنها نکته‌ای که لازم است به آن توجه داشته باشید، دقت در جای‌گذاری داده‌های مورد نیاز است، چرا که صحت برآورد وزن در این روش، مؤثر از آن‌ها خواهد بود و بر قیمت لوله بدون درز (مانسمان) اثر خواهد گذاشت.

فرمول

در ادامه فرمولی را مشاهده می‌کنید که برای برآورد وزن لوله‌های فولادی از هر دو نوع مانیسمان یا درز‌دار قابل استفاده است. این ابزار ساختار پیچیده‌ای ندارد و فرآیند محاسبه توسط آن کار دشواری نخواهد بود.

وزن = 0.147 * ضخامت لوله * ( ضخامت لوله – قطر بیرونی )

در فرمول فوق وزن نهایی برحسب کیلو‌گرم، ضخامت لوله و قطر بیرونی نیز با واحد میلی‌متر محاسبه می‌شوند. قطر بیرونی یا سایز لوله را به‌طور معمول بر حسب اینچ بیان می‌کنند، از این رو لازم است تا قبل از قرار دادن آن در فرمول، این عدد را به میلی‌متر تبدیل کنید.

جدول وزن لوله مانیسمان

با استفاده از این روش، می‌توان به اطلاعات دسته‌بندی شده از انواع استاندارد لوله‌های مانیسمان، دسترسی پیدا کرد. این داده‌ها با توجه به محاسبات دقیق در جدول قرار می‌گیرند و از این رو استفاده از این شیوه، بسیار در محاسبه وزن کاربردی خواهد بود.

محاسبه وزن لوله مانیسمان با کمک هر یک روش‌های یاد شده قابل انجام است، اما برای ابعاد استاندارد آن، سریع‌ترین روش، استفاده از جدول وزن خواهد بود. وزن لوله مانیسمان به دست آمده، علاوه بر کاربرد در محاسبات مهندسی در روند قیمت لوله مانیسمان نیز تأثیر مستقیمی دارد. 

جدول وزن لوله مانیسمان رده 40 چین

در این جدول وزن لوله مانیسمان رده 40 چین را مشاهده می کنید.

جدول وزن لوله مانیسمان رده 40 اهواز

در این تصویر وزن لوله مانیسمان رده 40 اهواز را مشاهده می کنید.
دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید