نمودار قیمت تغییرات ورق گالوانیزه شهرکرد در سال 1402

نمودار قیمت تغییرات ورق گالوانیزه شهرکرد در سال 1402

نمودار قیمت آهن آلات در سال 1402
سه‌شنبه 13 مهر 1400

کارخانه فولاد تاراز چهارمحال که از سال 1394 تولیدات خود را آغاز کرده، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ورق گالوانیزه در کشورمان است. تولیدات تاراز شهرکرد شامل ورق‌های پوشش‌دار گالوانیزه و گالوالوم است که به صورت کلاف عرضه می‌شوند. عوامل متعددی در تعین قیمت این محصول و نمودار تغییرات قیمت ورق گالوانیزه شهرکرد تاثیرگذار است. به طور مثال نمودار قیمت ورق گالوانیزه خودرو شهرکرد، در اثر نوسانات نرخ ارز تغییرات زیادی داشته است.

ورق‌های گالوانیزه همان ورق‌های فولادی هستند که سطح آن‌ها با نوعی فلز  گالوانیک یا پوشانده شده است. این پوشش که اغلب با فلز روی شکل می‌گیرد، به منظور بالا رفتن مقاومت فلز در مقابل زنگ زدن و خوردگی انجام می‌شود. این ورق‌ها به دو شکل خام یا ساده و رنگی به بازار محصولات فولادی عرضه می‌شوند.

کاربرد اصلی این نوع ورق‌ها در ساخت محیط‌هایی است که در معرض رطوبت قرار دارند. مثلاً کانال هوا، انبارها، لوازم خانگی، دودکش‌های صنعتی و نیروگاه‌ها، مخازن ذخیره آب، سقف گلخانه‌ها محل مناسبی برای استفاده از این ورق‌ها هستند. علاوه‌براین در ساخت انواع مقاطع فولادی، سقف فلزی، تابلو برق، سازه‌های فضایی، خودروسازی، تجهیزات آشپزخانه، ماشین‌آلات کشاورزی و ... است. ورق‌های رنگی هم در ساخت لوازم رنگی مثل بدنه یخچال، اجاق گاز، آبگرمکن، کانکس، کابینت مورد استفاده قرار می گیرند.

نمودار ورق گالوانیزه 0.4، 0.5، 0.6، 0.7، 0.8 شهرکرد

این ورق‌ها که به شکل رول و شیت در بازار موجود است، در دو عرض 1 و 1.25 تولید می‌شود. به عرض 1 اصطلاحا کوتاه گفته می‌شود و عرض 1.25 را هم با نام بلند می‌شناسند. هر کدام از این انواع با ضخامت‌ها مختلفی تولید می‌شوند؛ به طور مثال ضخامت‌های ، 0.5، 0.6، 0.7، 0.8، 0.9، 1، 1.25 و 1.5 میلی‌متری از این محصول از طریق کارخانه شهرکرد به بازار عرضه می‌شود.

نمودار نوسانات قیمت ورق گالوانیزه خودرو شهرکرد

همان‌طور که گفتیم یکی از عوامل تاثیرگذار روی نمودار نوسانات قیمت ورق گالوانیزه شهرکرد، نواسانات مربوط به نرخ ارز و بازار بورس است. از طرفی بالا رفتن قیمت دلار باعث افزایش حجم صادرات این ورق‌ها می‌شود؛ در نتیجه ممکن است میزان عرضه این محصول در بازار کشورمان، در مقایسه با تقاضا کمتر باشد و قیمت آن افزایش پیدا کند.

در کنار این عامل، مهم‌ترین چیزی که در تعیین قیمت ورق‌های گالوانیزه نقش دارد، قیمت مواد اولیه مورد نیاز برای تولید آن است؛ طبیعی است که بالا رفتن قیمت مواد اولیه، قیمت نهایی این محصول را هم بالا ببرد. نوع ورق، ضخامت و طول آن هم از دیگر موارد مهم در تعیین قیمت این محصول هستند. در ادامه این صفحه نمودار نوسانات قیمت ورق گالوانیزه شهرکرد در سال 1401 را مشاهده خواهید کرد و تاثیر این عوامل را به خوبی لمس می‌کنید.

نمودار تغییرات ورق گالوانیزه 0.4 شهرکرد 1000

 

[viewChart id="6654"]

 

نمودار تغییرات ورق گالوانیزه 0.5 شهرکرد 1250

 

[viewChart id="3549"]

 

 نمودار تغییرات ورق گالوانیزه 0.6 شهرکرد 1000

 

[viewChart id="3550"]

 

 

 نمودار تغییرات ورق گالوانیزه 0.7 شهرکرد 1000

 

[viewChart id="3547"]

 

 نمودار تغییرات ورق گالوانیزه 0.8 شهرکرد 1000

 

[viewChart id="2842"]

 

 

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید

سوالات متداول