جدول وزن تیرآهن کوثر اهواز

جدول وزن تیرآهن کوثر اهواز

جدول وزن آهن آلات
سه‌شنبه 21 تیر 1401

تیرآهن اهواز جزو پرکاربردترین مقاطع فولادی است که در بسیاری از صنایع به کار می‌رود؛ از پروژه‌های عمرانی گرفته تا پروژه‌های پتروشیمی و حتی ساخت دکل‌های نفتی. بخاطر تنوع کاربرد و اهمیت این محصول، پیمانکاران و مسئولان پروژه‌ها پیش از خرید باید مشخصات فنی انواع تیرآهن را بررسی کنند تا امکان انتخاب نمونه‌ مناسب برای پروژه‌شان را داشته باشند. یکی از مهم‌ترین مشخصات فنی، وزن تیرآهن است. در این مقاله فرمول محاسبه و جدول وزن تیرآهن کوثر اهواز را برای افرادی که قصد دارند از تولیدات این مجتمع خرید کنند، ارائه می‌دهیم. با ما همراه باشید.

فرمول محاسبه وزن تیرآهن اهواز

برای محاسبه وزن تیرآهن کوثر اهواز به جدول اشتال این کارخانه نیاز دارید. جدول اشتال با توجه به ابعاد و سایر ویژگی‌های تیرآهن، قیمت هر متر از آن را در اختیار شما قرار می‌دهد. بعد از آن تنها کافی است که وزن هر متر از محصول را در فرمول زیر قرار بدهید تا وزن شاخه کلی به دست آید.

طول هر شاخه (معمولا ۱۲ متر)×وزن هر متر از تیرآهن=وزن کلی تیرآهن

فرمول بالا برای محاسبه وزن تمام تیرآهن‌ها یکسان است، اما از آنجایی که کارخانه‌های مختلف از استانداردهای منحصر به فردی برای تولید محصولاتشان استفاده می‌کنند، ممکن است وزن هر متر از محصولات آن‌ها با یکدیگر مقداری تفاوت داشته باشد.

وزن تیرآهن کوثر اهواز بسته به نوع تیرآهن اعم از ساده، لانه زنبوری، دوبل و همچنین از نظر سایز، تفاوت وزنی دارد. برای اندازه‌گیری وزن یک شاخه تیرآهن کوثر اهواز صرف نظر از نوع تیرآهن و سایز آن، می‌توان از فرمول کلی زیر استفاده نمود:
 

همان‌طور که گفته شد، مقادیر اندازه‌گیری شده وزن تیرآهن کوثر اهواز بسیار نزدیک به مقادیر جدول اشتال است، بنابراین یکی از ساده‌ترین روش‌های محاسبه وزن تیرآهن کوثر اهواز، استفاده از جدول اشتال خواهد بود. وزن تیرآهن کوثر اهواز مطابق با این روش از فرمول زیر به دست می‌آید:

"وزن یک شاخه تیرآهن = طول تیرآهن (برحسب متر) * وزن 1متر تیرآهن (جدول اشتال) " 

این روش تنها برای تیرآهن‌های ساده (IPE) و لانه زنبوری (CPE) کاربردی بوده و برای تیرآهن‌های مدل دوبل (IPB) بایستی از فرمول زیر استفاده کرد:

"وزن یک شاخه تیرآهن = طول تیرآهن (برحسب متر) * وزن 1متر تیرآهن (جدول اشتال) * 2"

 ما در گرفت، صفحه جدول وزن تیرآهن را ایجاد کرده‌ایم که با استفاده از آن، بدون نیاز به جدول اشتال یا فرمول می‌توانید وزن محصولات مورد نیازتان را به دست آورید.

جدول وزن تیرآهن کوثر اهواز

استفاده از جدول اشتال و محاسبه با فرمول کار ساده‌ای نیست، به خصوص وقتی عجله دارید و نمی‌توانید برای پیدا کردن محصول مورد نظرتان در جدول اشتال زمان بگذارید. استفاده از جدول وزن تیرآهن کوثر اهواز، راه ساده‌تری است که برای به دست آوردن جرم این محصولات وجود دارد. در ادامه جدول وزن سایزهای مختلف این مقاطع فولادی را ارائه می‌دهیم. تیرآهن مجموعه فولاد کوثر اهواز در 3 سایز پرکاربرد 14، 16، 18 و در شکل‌های IPE, CPE, IPB تولید می‌شود. 

image not found
در این تصویر، جدول وزن تیرآهن کوثر اهواز را مشاهده می کنید.

وزن تیرآهن 14 اهواز

تیرآهن ۱۴ یکی از سبک‌ترین محصولات کوثر اهواز است. با وجود اینکه وزن این محصولات به صورت استاندارد در نظر گرفته می‌شود، اما برای اطمینان از مقادیر دقیق بهتر است جدول تولیدات هر کارخانه را به صورت مجزا بررسی کنید. در گرفت وزن‌ها، قیمت‌ها و سایر مقادیر مورد نیاز درباره آهن‌آلات کارخانه‌های مختلف ارائه می‌شود تا بتوانید درباره انتخاب بهترین محصول راحت‌تر تصمیم بگیرید. 

وزن تیرآهن 16 اهواز

وزن تیرآهن ۱۶ اهواز بیشتر از سایز ۱۴ آن است. وزن تیرآهن، در عوامل دیگری مثل قیمت یا توان تحمل بار آن هم تأثیرگذار است. بررسی وزن این محصول با استفاده از فرمولی که پیش از این بیان کردیم، امکان‌پذیر است؛ اما از آنجایی که کارخانه‌های مختلف برای محصولاتشان وزن استاندارد در نظر می‌گیرند، استفاده از جدول ساده‌ترین راه برای به دست آوردن وزن محسوب می‌شود.

وزن تیرآهن 18 اهواز

تیرآهن‌‌‌های ۱۸ یکی از سنگین‌ترین تیرآهن‌های کوثر اهواز است؛ این محصول فولادی برای تحمل بار اصلی ساختمان تولید می‌شوند و باید مقاومت بالایی داشته باشند. به‌همین‌دلیل، وزن آن‌ها نسبت به مدل‌های دیگر بیشتر است. در جدولی که در ادامه قرار گرفته وزن تیرآهن ۱۸ اهواز کوثر را مشاهده خواهید کرد. 

در این مطلب سعی کردیم روش‌ های محاسبه وزن تیرآهن کوثر اهواز را بررسی کنیم و مقادیر اندازه ‌گیری شده را در جدول وزن تیرآهن کوثر اهواز قرار دادیم که با استفاده از آن به راحتی می ‌توان وزن تیرآهن را به دست آورد. 

ارتباط قیمت و وزن تیرآهن کوثر اهواز

هرچقدر وزن تیرآهن بیشتر باشد، مواد اولیه بیشتری در تولید آن به کار رفته و هزینه بالاتری دارد. پس وزن یک عامل تأثیرگذار روی قیمت است، اما تنها عامل موثر محسوب نمی‌شود. زیرا وزن تیرآهن‌ها هیچوقت تغییر نمی‌کند، اما قیمت‌ها مدام در نوسان است. بنابراین علاوه بر بررسی وزن محصول مورد نظرتان، باید قیمت روز آن را هم چک کنید.

ما در گرفت آخرین قیمت انواع تیرآهن‌های کوثر اهواز را ارائه می‌دهیم و جدول‌ها را در ابتدای هر روز، آپدیت می‌کنیم. برای بررسی قیمت تیرآهن کوثر اهواز روی لینک کلیک کنید تا وارد صفحه مربوطه شوید. در جدول‌های موجود در صفحه، سایز مقطع فولادی مورد نظرتان را پیدا کنید و قیمت آن را ببینید.

سخن پایانی

در این مقاله جدول وزن تیرآهن کوثر اهواز را ارائه دادیم و فرمول محاسبه جرم این محصولات را هم بیان کردیم. به یاد داشته باشید که وزن تیرآهن در امنیت پروژه نقش مهمی ایفا می‌کند و جزو اولین فاکتور‌هایی است که باید بررسی شود. ما در گرفت تمام آنچه لازم است پیش از خرید مقاطع فولادی بدانید را ارائه می‌دهیم. پس بررسی روزانه سایت را در برنامه خود قرار بدهید تا از آخرین قیمت انواع مقاطع فولادی از جمله تیرآهن کوثر اهواز اطلاع پیدا کنید.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید