نمودار قیمت ورق آهن فولاد مبارکه در سال 1402

نمودار قیمت ورق آهن فولاد مبارکه در سال 1402

نمودار قیمت آهن آلات در سال 1402
یکشنبه 04 مهر 1400

ورق سیاه یکی از محصولات پرکاربردی است که در کارخانه ‌های فولادی تولید شده و از اهمیت بالایی برخوردار است. زمانی که حرف از کیفیت این محصول می‌ شود، اولین کارخانه ‌ای که به ذهن متخصصان می‌ رسد، کارخانه فولاد مبارکه اصفهان است و با وجود تقاضا و مصرف زیاد این محصول فولادی، آگاهی از نمودار تغییرات قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه امری بسیار مهم برای متقاضیان به شمار می رود که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم. 
این کارخانه‌ محبوب و با کیفیت با وسعت 35 کیلومتر مربع در جنوب غربی اصفهان قرار دارد؛ این ورق فولادی در کارخانه با استفاده از روش نورد گرم تولید می‌شود؛ فرایند آن به این صورت است که ورق کربنی در اثر حرارت بسیار بالا و نوردکاری گرم ذوب شده و طی این فرایند، رنگ آن تیره و مات می‌شود و به این دلیل است که به آن ورق سیاه یا Hot Rolled Sheet می‌گویند و نام دیگر آن ورق آهن است.
ورق آهن فولاد مبارکه کاربردهای فراوانی در صنایع همچون تجهیزات کشاورزی، صنایع فلزی، صنعت کشتی سازی، آبگرمکن، صنعت خودرو و... دارد. Hot Rolled Sheet با استاندارد ST باید ساخته شود که فولاد مبارکه این استاندارد را دارا است؛ از مزیت‌های نوردکاری گرم نسبت به سایر روش‌ها می‌توان به قیمت کمتر و انعطاف پذیری بالاتر محصول اشاره کرد.

نمودار قیمت ورق آهن 2، 3، 6، 8 و 10 فولاد مبارکه

قیمت ورق‌ آهنی فولاد مبارکه با توجه به سایز، ضخامت و کیفیت تولید متغیر است؛ محصولات این کارخانه در ضخامت‌های مختلف 2 تا 15 میلی‌متر و عرض استاندارد 1500 میلی‌متر متناسب با نیاز مصرف کنندگان تولید می‌کند که پر فروش‌ترین آن‌ها 2، 3، 6، 8 و 10 است؛ همچنین این مجتمع بزرگ Hot Rolled Sheet را در دو نوع معمولی و صنعتی تولید کرده و به صورت رولی برای سایز دلخواه و بدون محدودیت طولی و یا به صورت برشی با توجه به سایز استاندارد برای سهولت در صنایع مختلف در نظر گرفته و تولید می‌کند.
با توجه به نوسانات ارزی و تغییر قیمت جهانی آهن آلات، نمودار قیمت این محصول نیز تغییراتی کرده است و با توجه به بالا رفتن مواد اولیه و تقاضای زیاد و استفاده بالای آن در صنایع نوساناتی در نمودار آن به وجود آمده است؛ از دیگر عوامل که نمی‌توان آن را نادیده گرفت هزینه‌های سوخت و انرژی و همینطور افزایش هزینه حمل و نقل است.
از دیگر عوامل که بسیار موثر است تورم جهانی است، با توجه به اینکه قسمتی از مواد اولیه برای ساخت ورق سیاه از خارج از کشور وارد می‌شود قیمت این محصول آهنی را نیز تحت تاثیر قرار داده است البته که این کارخانه با مدیریت درست تا حد امکان از نوسانات قیمت جلوگیری کرده است.
در نهایت، اگر قصد خرید محصولی با کیفیت و قیمت مناسب دارید، خریداری محصول از این کارخانه گزینه‌ مناسبی برای شما است؛ تمامی محصولات این مجتمع با استاندارد DIN آلمان تولید می ‌شود، همچنین در ادامه می ‌توانید نمودار نوسانات قیمت ورق آهن سیاه فولاد مبارکه اصفهان در سال 1402 را مشاهده نموده و با دیگر برند ها مقایسه نمایید و با خیالی آسوده محصول مناسب را خریداری کنید.

نمودار قیمت ورق آهن 2 فولاد مبارکه 1250

[viewChart id="5259"]

 

نمودار قیمت ورق آهن 3 فولاد مبارکه 1500

[viewChart id="1916"]

 

نمودار قیمت ورق آهن 6 فولاد مبارکه 1500

[viewChart id="1910"]

 

نمودار قیمت ورق آهن 8 فولاد مبارکه 1500 

[viewChart id="1918"]

 

نمودار قیمت ورق آهن 10 فولاد مبارکه 1500 

[viewChart id="1919"]
دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید