وزن ورق رنگی فولاد مبارکه

جدول وزن ورق رنگی فولاد مبارکه

جدول وزن آهن آلات
چهارشنبه 31 خرداد 1402

وزن ورق رنگی فولاد مبارکه با توجه به ابعاد محصول و چگالی آلیاژ به کار رفته در آن بستگی دارد. جرم این محصول را باید پیش از خرید اندازه‌گیری کرد؛ زیرا هم روی وزن سازه نهایی تأثیر می‌گذارد و هم قیمت این مقطع تخت فولادی را مشخص می‌کند. ساده‌ترین روش برای محاسبه وزن، استفاده از جدول‌هایی است که هر کارخانه ارائه می‌دهد و در منابع معتبری چون گرفت قرار می‌گیرد. اما خوب است فرمول آن را هم بدانید تا در صورت عدم دسترسی به جدول، امکان محاسبه وزن ورق رنگی فولاد مبارکه را نیز داشته باشید. در ادامه توضیحاتی که لازم است درباره جرم این محصول بدانید را ارائه می‌دهیم.

فرمول محاسبه وزن ورق رنگی فولاد مبارکه

برای محاسبه جرم این محصول باید از فرمول استفاده کنید:

چگالی ورق× طول ورق (متر) × عرض ورق (متر) × ضخامت ورق (میلی‌متر) = وزن ورق رنگیی

همان جرم حجمی یا وزن هر متر مکعب از محصول است. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که احتمال دارد چگالی آلیاژهایی که کارخانه‌های مختلف برای تولید محصولاتشان استفاده می‌کنند، در حد چند دهم یا صدم گرم باهم متفاوت باشند. به همین دلیل باید این عدد را مطابق با مقادیر محاسبه شده در کارخانه محاسبه کرد.

جدول وزن ورق رنگی فولاد مبارکه

بهترین و ساده‌ترین روش برای برآورد وزن مقاطع تخت و طویل فولادی، استفاده از جدول است. در جدول می‌توانید محصول مورد نظرتان را با توجه به سایز، ضخامت و طول و عرض آن پیدا کنید و وزن آن را ببینید. در ادامه جدول وزن ورق رنگی فولاد مبارکه را ارائه می‌دهیم، اما اگر به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می‌توانید صفحه وزن ورق رنگی را مشاهده کنید. در این صفحه، جرم تمام این مقاطع از برندهای مختلف وجود دارد.

 

جدول وزن فولاد مبارکه اصفهان
جدول وزن فولاد مبارکه اصفهان

 

ارتباط وزن و قیمت ورق رنگی فولاد مبارکه

بدیهی است که هرچقدر وزن ورق بیشتر باشد،‌ قیمت آن هم بالاتر خواهد بود. قیمت شمش فولاد به صورت روزانه نوسان دارد و روی نرخ محصولات ثانویه‌ای که با استفاده از آن تولید می‌شوند نیز تأثیر می‌گذارد. هرچقدر ورق رنگی سنگین‌تر باشد، قیمت آن از فولاد بیشتر تأثیر می‌پذیرد؛ به عنوان مثال اگر نرخ بازار فولاد ۱۰۰ تومان نوسان داشته باشد، تأثیر آن روی یک محصول ۱۰۰ کیلوگرمی، ۱۰ هزار تومان خواهد بود.

فعالان بازار فولاد همیشه پیش از خرید مقاطع، قیمت آن را رصد می‌کنند تا در جریان نوسان‌های آن قرار بگیرند. صفحه قیمت ورق رنگی فولاد مبارکه، منبع معتبری است که می‌توانید برای بررسی نرخ این محصول استفاده کنید. ابتدا با توجه به ابعاد و وزن، ورقی که نیاز دارید را انتخاب کنید و سپس با مراجعه به صفحه قیمت، نرخ‌ آن را مورد بررسی قرار دهید.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید