جدول وزن ورق رنگی

جدول وزن ورق رنگی

جدول وزن آهن آلات
یکشنبه 30 آبان 1400

انواع مختلفی از این محصول تولید می‌شوند که در مشخصه‌هایی مانند ظاهر، ابعاد، ضخامت و وزن با یک‌دیگر متفاوت هستند. موضوع اصلی این یادداشت نیز یکی از آن‌ها یعنی مؤلفه وزن، خواهد بود و جدول وزن ورق رنگی در کنار چند روش دیگر که کاربردی یکسان دارند (برآورد وزن)، در ادامه بیان خواهند شد.

پوشش رنگ در ورق رنگی در فرآیندی چند مرحله‌ای اعمال می‌شود تا کیفیت محصول نهایی تا حد امکان بالا برود. مراحل آماده‌سازی و رنگ‌آمیزی آن را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید:

  • پولیش کلاف‌های گالوانیزه
  • برس‎‌‌کاری با غلتک‌های مخصوص
  • شتسشو با آب
  • پوشاندن سطح ورق با مواد شیمیایی و خشک کردن آن
  • اعمال رنگ پایه پرایمر
  • پخت توسط کوره برای خشک شدن رنگ
  • پیاده‌سازی رنگ نهایی توسط غلتک
  • پخت رنگ توسط کوره

فرم‌‌دهی ورق‌های رنگی در اشکال مختلفی صورت می‌گیرد و هر یک برای کاربری متفاوتی طراحی و تولید می‌شوند. برای مثال می‌توان به طرح کرکره‌ای، سفالی و یا هلالی اشاره کرد. به علاوه تنوع بالایی نیز در رنگ‌بندی این محصول ارائه می‌شود که تصمیم‌گیری برای خریداران را آسان‌تر می‌کند.

روش‌های برآورد وزن ورق رنگی

برای این منظور چهار روش وجود دارد و متناسب با شرایط مورد نظر، هر یک می‌توانند کارآمد باشند. برای استفاده از این ابزارها، نیاز است تا اطلاعات مربوط به محصول خریداری شده را در اختیار داشته باشید.

نرم‌افزار محاسبه‌گر

یکی از آسان‌ترین روش‌ها، استفاده از نرم‌افزار‌های مهندسی موجود برای این منظور است که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای انواع تولیدات فولادی کارآمد و قابل استفاده باشند. داده‌های اصلی برای ورود به این نرم‌افزار‌ها، طول و عرض، ضخامت و نوع ورق رنگی خواهند بود که توسط کاربر می‌بایست آماده شوند. بقیه مراحل محاسبه را این ابزار به صورت خودکار انجام می‌دهد.

فرمول

می‌توان از آن به عنوان یکی از رایج‌ترین ابزار‌های محاسبه‌گر نام برد. فرمول برآورد وزن برای هر یک از تولیدات و مقاطع فولادی متفاوت است، اما وجه اشتراک همه آنها در وجود چگالی آهن در تمام انواع این ابزار است. فرمول مربوط به ورق‌های رنگی را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید:

وزن ورق رنگی = طول * عرض * ضخامت * چگالی آهن

واحد محاسبه در فرمول یاد شده برای وزن نهایی، کیلوگرم خواهد بود و طول، عرض و ضخامت بر حسب میلی‌متر وارد می‌شوند. چگالی آهن نیز عددی ثابت و برابر با 7.874 است.

ابزار برآورد وزن گرفت

با استفاده از این شیوه می‌توان وزن هر یک از ورق‌های فولادی و دیگر تولیدات این حوزه را به دست آورد. این ابزار توسط سایت گرفت معرفی شده است تا اطلاعات دقیقی را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

جدول وزن ورق رنگی

به نسبت دیگر روش‌ها استفاده از جدول، قدمت بیشتری دارد. وزن این محصول با توجه به رول یا شیت بودن، ضخامت و رنگ در این جدول مشخص شده است. داده‌های ارائه شده در این جدول، مشخصات و وزن ورق‌های رنگی را شامل می‌شوند که به‌صورت دقیق محاسبه و به کاربران ارائه می‌شوند.

در ادامه مشخصات عمومی ورق رنگی کلاف، مسطح و فرم‌دار را مشاهده می‌کنید.

کلاف

جدول وزن ورق رنگی کلاف را در این تصویر مشاهده می کنید.


مسطح

مشخصات عمومی ورق رنگی مسطح را در این تصویر مشاهده می کنید.

 

فرم‌دار

در این تصویر جدول وزن ورق رنگی گالوانیزه فرم دار دار مشاهده می کنید.

 

استفاده از هر یک از این روش‌ها برای محاسبه وزن ورق رنگی کارآمد است، اما باید توجه داشت که داده‌های مورد استفاده در فرمول، نرم‌افزار و ابزار آنلاین محاسب‌گر باید به صورت دقیق وارد شوند، چرا که در صورت بروز  خطاهای کوچک هم، ممکن است وزن ورق رنگی به طور صحیح برآورد نشود. 

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید