شروع نوسان‌های میلگرد و ادامه ثبات نبشی و ناودانی

شروع نوسان‌های میلگرد و ادامه ثبات نبشی و ناودانی

اخبار
سه‌شنبه 09 خرداد 1402

میزان تقاضای بازار امروز نسبت به روزهای ابتدای هفته افزایش پیدا کرده است. حتی میزان تقاضا در بازار بورس کالا هم بیشتر از سابق بوده است. البته هنوز هم قیمت بسیاری از مقاطع فولادی ثابت است و این روند صعودی در تعداد محدودی از محصولات دیده شده است.

خبر مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشیم این است که از کارخانه های فولاد درخواست شده تا میزان برق و انرژی مورد نیاز برای تابستان را با توجه به تولیداتشان در مدت مشابه سال قبل اعلام کنند. این یعنی احتمال سهمیه‌بندی برق کارخانه‌ها وجود دارد و شاید علت افزایش تقاضا را هم نشان بدهد! با وجود اینکه صنعت سخت و ساز راکد مانده، اما پیمانکاران و صاحبان پروژه‌ها، خرید محصولات مورد نیازشان را آغاز کرده‌اند تا در صورت قطعی برق یا نوسان‌های جدی در تابستان، با مشکل مواجه نشوند.

بازار میلگرد، افزایشی‌ترین بازار امروز بود

بازار میلگرد در اکثر روزهای هفته اخیر روند ثابت و نزولی داشت، اما امروز درصدهای سبز رنگ هم در جداول قیمت این مقاطع فولادی دیده می‌شد. البته این افزایش قیمت‌ها بیشتر از دو درصد نبود. به عنوان مثال قیمت میلگرد اصفهان سایز 18 امروز ۱.۸ درصد افزایش قیمت داشت. نرخ این محصول از ۲۵ هزار و ۶۰۰ تومان به ۲۶ هزار تومان رسید. این اولین صعودی بود که از ۳ خرداد تاکنون در نمودار این محصول مشاهده شد. در روزهای ابتدایی خرداد، این مقطع فولادی با قیمت بیش از ۲۷ هزار تومان خرید و فروش می‌شد اما از ۴ خرداد، سقوط دو هزار تومانی قیمتش آغاز شد.

 

قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان در 9 خرداد 1402
قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان در 9 خرداد 1402

 

۸ و ۹ خرداد برای میلگردهای شاهرود، روز پرنوسانی بود. قیمت این محصولات در ابتدای روز افزایش شدیدی پیدا کرد، اما اصلاح شد. به عنوان مثال قیمت سایز ۱۸ این مقاطع فولادی دیروز از ۲۴ هزار و ۳۰۰ تومان به ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. اما امروز نرخ آن اصلاح شد و با کاهش ۱.۱ درصدی به ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان رسید.

 

بیشتر بخوانید: بازار آهن در ثبات عمیق

 

نبشی و ناودانی همچنان در خوابی عمیق به سر می‌برند

بازار نبشی و ناودانی، امروز را هم مثل دیروز بدون نوسان سپری کرد. بعضی از این مقاطع فولادی بیشتر از یک هفته است که هیچ نوسانی در قیمت تجربه نکرده‌اند. اما گروهی از آن‌ها در یک روز، نوسان‌های افزایشی یا کاهشی بین ۴۰۰ تا هزار تومان را تجربه کردند و بعد از آن دوباره به ثبات رسیدند. هنوز نمی‌دانیم که ثبات قیمت نبشی و ناودانی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و آیا تمام روزهای خرداد به همین منوال سپری خواهد شد یا خیر.

در بازار تیرآهن انواع روندهای سبز و  قرمز و سفید دیده می‌شود

در بازار تیرآهن امروز انواع نوسان‌های صعودی، نزولی و ثابت دیده می‌شد. البته این نوسان‌ها آنقدر زیاد نبود که بازار را از تعادلی که در آن قرار داشت خارج کند. بیشترین نوسان امروز در بازار تیرآهن ذوب آهن اصفهان بود. مقاطع مختلف این برند، فراز و نشیب‌های متفاوتی را تجربه کردند. به عنوان مثال تیرآهن ۱۴ ذوب آهن اصفهان امروز ۲.۱ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد و قیمت آن از ۴ میلیون و ۳۵۷ هزار تومان به ۴ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسید. اما تیرآهن سایز ۱۶ این برند که از دیروز وارد روند نزولی شده، امروز هم افت ۳.۳ درصدی را تجربه کرد و نرخ آن از ۵ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان به ۵ میلیون و ۳۲۱ هزار تومان رسید.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید