لیست شرکت‌های فولادی تحریم شده توسط آمریکا

لیست شرکت‌های فولادی تحریم شده توسط آمریکا

مقالات آهن آلات
سه‌شنبه 24 اسفند 1400

آمریکا، در چند سال اخیر تحریم‌های زیادی را علیه ایران انجام داده است. یکی از ظالمانه‌ترین تحریم‌های آمریکا که در دور جدید تحریم‌ها رخ داد، تحریم شرکت‌های فولادی و فلزی ایران است. آمریکا شرکت‌های مهم فولادی ایران را به لیست تحریمی خود اضافه کرد تا درآمدهای ناشی از صادرات کشور را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. در ادامه لیست شرکت‌های فولادی تحریم شده توسط آمریکا را به شما اعلام خواهیم کرد.

 

یکی از تحریم های آمریکا نسبت به ایران، تحریم صنایع فولادی و فلزی است.

 

لیست شرکت‌های فولادی تحریم شده توسط آمریکا

آمریکا تاکنون تحریم‌های سفت و سخت زیادی را به منظور زیر فشار قرار دادن ایران اعمال کرده است. یکی از این تحریم‌های سخت که درآمد صادراتی ایران را تحت تاثیر قرار می‌دهد، تحریم شرکت‌های فولادی و صنایع مرتبط با آن است. شرکت‌های فولادی که در تحریم آمریکا هستند عبارت‌اند از:

ایالات متحده علاوه بر شرکت‌های داخلی، شرکت تارا در آلمان و سه شرکت اماراتی پاسیفیک، بِتِر فیوچر و توکا که تحت نظارت فولاد مبارکه هستند را نیز تحریم کرده است. 

هدف آمریکا از تحریم شرکت‌های فولادی چیست؟

آمریکا سال‌هاست که به بهانه‌های مختلف تحریم‌های ظالمانه‌ای را علیه ایران اعمال می‌کند. این بار نوبت به تحریم شرکت‌های فولادی، صنایع و زیر مجموعه‌های مرتبط با آن است. وزیر خزانه‌داری آمریکا می‌گوید: «ایالات متحده تصمیم گرفته است که با تحت فشار گذاشتن ایران و کاهش درآمدهای صادراتی آن، ایران را منزوی کند»

آیا تحریم شدن شرکت‌های فولادی، عملکرد آن‌ها را تحت شعاع قرار می‌دهد؟

تحریم شدن شرکت‌های فولادی توسط آمریکا ضربه بزرگی به صادرات صنایع فولادی می‌زند و ایران نمی‌تواند محصولات خود را به مشتریان خود بفروشد. اما این موضوع دلیل بر این نیست که کیفیت محصولات یا عملکرد شرکت تحت شعاع قرار بگیرد. برعکس این موضوع سبب می‌شود که شرکت‌های فولادی با قدرت بیشتری به کار خود ادامه دهند و قطعاتی باکیفیت‌تر به مشتریان داخلی خود ارائه دهند.

طبق نظر کارشناسان گرفت:

“تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران منجر به کاهش کیفیت یا تضعیف عملکرد این شرکت‌ها نمی‌شود. بلکه شرکت‌های فولادی بیش از قبل مصمم هستند که قطعاتی منحصر به فرد و باکیفیت به مشتریان خود ارائه دهند. هدف اصلی شرکت‌های تولیدی فولاد، ارائه محصولات با کیفیت و جلب رضایت مشتری است؛ بنابراین باید برای هموطنان خود سنگ تمام بگذاریم و بهترین محصولات را به آن‌ها ارائه دهیم”

سخن پایانی

تحریم کردن جزو ترفندهای ابرقدرت‌ها برای کاهش قدرت سایر کشورها می‌باشد و چیز جدیدی نیست. در سال‌های اخیر ما با تحریم‌های متنوعی سر و کار داشته‌ایم و راه و روش مقابله و پیروزی بر آن را بلدیم. شرکت‌های فولادی تحریم شده توسط آمریکا همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند و چه بسا قدرتمند‌تر از قبل تا بتوانند محصولاتی بهتر به مشتریان خود ارائه دهند.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

blog image
چدن چکش خوار یا مالیبل
شنبه 01 اردیبهشت 1403
blog image
پیش بینی قیمت تیرآهن در 1403
سه‌شنبه 28 فروردین 1403