نمودار قیمت ورق آجدار در سال 1402

نمودار قیمت ورق آجدار در سال 1402

نمودار قیمت آهن آلات در سال 1402
دوشنبه 06 دی 1400

برآورد هزینه در هر پروژه‌ای یکی از اصول ابتدیی شروع کار است، مشتقات آهنی مانند ورق آجدار، یکی از مصالح پرمصرف در ساخت‌و‌ساز به شمار می‌رود و شناخت بازار خرید‌ و فروش این محصول نیاز‌مند بهره بردن از امکاناتی هم‌چون نمودار قیمت ورق آجدار است. این ابزار را با نام نمودار تغییرات قیمت ورق آجدار نیز می‌شناسند که اطلاعات کاربردی در اختیار کاربران می‌گذارد.

این ورق در فرآیند تولید، چندان تفاوتی با ورق روغنی ندارد و تنها تفاوت در مرحله انتهای تولید این محصول است که ورق‌های صاف با عبور از غلتک‌های طرح‌دار، شکل نهایی را به خود می‌گیرند. الگوی لوزی شکل، همان طرحی است که غلتک در مرحله انتهایی بر روی ورق حک می‌کند، این الگو در تمام سطح این محصول تکرار می‌شود و شکلی یک‌پارچه را به آن می‌بخشد.

هدف از طراحی و تولید چنین محصولی، برطرف کردن مشکل لیز خوردن بر روی فلز بوده است که به‌کار‌گیری خلاقیتی بسیار کاربردی، باعث شد تا دیگر سطح ورق‌های آهنی و فولادی، لیز و خطرناک نباشند. این موضوع سبب گردیده تا کاربرد‌های زیادی برای این محصول در صنایع مختلف، به‌وجود بیاید.

با استفاده از نمودار تغییرات قیمت ورق آجدار در سال 1402 می‌توان بهای لحظه‌ای هر یک از انواع این محصول، مانند طرح شطرنجی یا برجسته و یا ورق کف‌سازی را مشاهده کرد. اهمیت استفاده از این ابزار در پروژه‌های بزرگ، بیشتر به چشم می‌آید و نقش مهمی را در روند برآورد هزینه ایفا می‌کند.

الگوی پیاده شده بر روی این ورق‌ها می‌تواند یکی از صورت‌های بادامی، عدسی، لوزی یا الماسی باشد. هر یک از این نمونه‌ها میزان اصطکاک متفاوتی را برای این محصول ایجاد می‌کنند. هریک از این اشکال قابلیت پیاده شدن بر روی ورق‌های استیل، آلومینیوم، گالوانیزه یا آهنی را دارند و البته از نظر قیمت‌های تمام شده بسیار با یکدیگر متفاوتند.

نمودار قیمت ورق آجدار 2، 4 و 6 میل

تولید این محصول با ابعاد و ضخامت‌های مختلف برای استفاده در پروژه‌های بزرگ یا کسب‌و‌کار‌های کوچک، انجام می‌گیرد. برخی از این ورق‌ها به شکل رول و یا شیت تولید و عرضه می‌شوند، برای مثال ضخامت 2 میل به‌صورت رول و ضخامت‌های 4 و 6 میل در قالب شیت ارائه می‌شوند.

مشخصات نهایی محصول، مانند طول و عرض یا ضخامت، می‌توانند در وزن ورق تولید شده تأثیر مستقیم داشته باشند. با توجه به نمودار تغییرات قیمت ورق آج‌دار، ورق‌های با طول و عرض یکسان و ضخامت‌های مختلف، از نظر وزنی و قیمتی بسیار متفاوت هستند.

پارامتر‌های زیادی مانند قیمت مواد اولیه، میزان واردات و صادرات در حوزه فولاد، بهای دلار آزاد و نیمایی و مشخصات فیزیکی مانند ضخامت، طول و عرض و یا جنس مورد استفاده در تولید ورق  می‌توانند در روند قیمت‌گذاری این محصول موثر باشند.

عمدتاً این ورق‌های را می‌‌توانید در کف‌سازی پل‌های عابر پیاده مشاهده کنید، این یکی از در دسترس‌ترین مثال‌ها برای کاربری این محصول است. استفاده‌ در ساخت قسمت بار وانت و یدک‌کش‌ها، طراحی داخلی یا خارجی ساختمان، ساخت پله‌ها و سطوح شیب‌دار را می‌توان از دیگر کاربرد‌های ورق‌های آج‌دار دانست.

نمودار قیمت ورق آجدار، با پوشش جامعی که در خصوص روند قیمت‌گذاری این محصول ارائه می‌دهد، می‌تواند برای کاربران در دست‌یابی به موقعیت‌های خرید و فروش مناسب، کارآمد باشد. متغیر بودن بازار این محصول باعث شد تا این ابزار را با نام نمودار نوسانات قیمت ورق آج‌دار نیز بشناسند.

نمودار قیمت ورق آجدار 2 گیلان عرض 1000

[viewChart id="10151"]

 

نمودار قیمت ورق آجدار 3 فولاد مبارکه 1000*2000

[viewChart id="8033"]
دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید