نمودار قیمت ورق روغنی در سال 1402

نمودار قیمت ورق روغنی در سال 1402

نمودار قیمت آهن آلات در سال 1402
یکشنبه 28 آذر 1400

ظاهر براق و یک‌دست ورق روغنی و مقاومت بالای آن در برابر خوردگی و عواملی دیگری که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت، باعث بالا رفتن تقاضا برای خرید و فروش ورق روغنی چه در بازارهای داخلی و یا خارجی، شده‌اند. این موضوع و هم‌چنین دیگر نوسانات بازار این حوزه را می‌توان به راحتی در نمودار قیمت ورق روغنی در سال 1402، مشاهده کرد.

به‌واسطه کاربرد بالای این محصول، حتما در اطراف خود با آن مواجه شده‌اید. این ورق بیشتر در موقعیت‌هایی در معرض دید هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد، چرا که از نظر ظاهری با ورق‌های سیاه و رنگی متفاوت است. این تفاوت در بهای آن‌ها نیز دیده می‌شود. برای روشن‌تر شدن این موضوع می‌توانید نمودار تغییرات قیمت ورق روغنی را با آن‌‌ها مقایسه کنید.

این محصول به طور کلی، چه در شرکت‌های داخلی و یا خارجی، در فرآیند نورد سرد تولید و به بازار عرضه می‌شود. ورق‌های سیاه با ضخامت بالا به‌عنوان مواد اولیه تولید، وارد کارخانه‌ می‌شوند. ضخامت بالا‌تر برای این منظور است که در طی روند نورد کاری، ورق نازک‌ و نازک‌تر می‌شود تا به خروجی نهایی نزدیک گردد.

در فرآیند تولید و بیشتر در مرحله نورد سرد، از روغن‌پاشی استفاده می‌شود که اهداف زیادی دارد. پایین آوردن اصطکاک بین محصول و غلتک، یکدست کردن سطح ورق پس از اسید‌شویی، بالا بردن مقاومت در برابر خوردگی و تولید سطحی صاف‌تر، را می‌توان از مهم‌ترین هدف‌های روغن‌‌‌‌پاشی در روند تولید دانست که هم به خروجی با کیفیت و هم به پایین آمدن هزینه خط تولید کمک می‌کنند.

کاربرد‌های متفاوتی برای این محصول تعریف شده که استفاده در صنعت خودرو‌سازی، تولید لوازم خانگی، نما و قسمت‌های بیرونی ساختمان، ساخت تانکر و به طور کلی جاهایی که ممکن است فلز با آب تماس مستقیم یا غیر مستقیم داشته باشد، مثال‌هایی از آن‌ها است. مقاومت ورق روغنی در برابر خوردگی و پوسیدگی بسیار بالا است  و همین امر باعث استفاده از آن در جاهایی که آب هست، می‌گردد.

نمودار قیمت ورق روغنی 0.3 تا 0.5 میلی‌متر

با توجه به مواد اولیه مورد استفاده در ساخت این محصول و هم‌چنین روش تولید، می‌توان سه دسته کلی را برای تفکیک انواع آن در نظر گرفت. ST12 اولین نوع آن است که به‌عنوان ورق معمولی نیز شناخته می‌شود، ST13 نمونه نیمه کششی و ST14 را فوق کششی می‌نامند. پس هر چه ST بالاتر باشد، کشش ورق نیز بالا‌تر است.

دسته‌بندی از نظر میزان کشش، یکی از عوامل موثر در روند قیمت‌گذاری این محصول است. عوامل دیگری هم‌چون برند سازنده، کیفیت خروجی نهایی، میزان عرضه و تقاضا، تغییر قیمت دلار آزاد و نیمایی و تصمیمات دولت در حوزه آهن و مقاطع فولادی، می‌توانند تأثیر مستقیم بر نمودار تغییرات قیمت ورق روغنی داشته باشند.

نیاز بازار‌های کشور در این حوزه، توسط شرکت‌های داخلی مانند فولاد مبارکه و بسیاری تولید‌کننده دیگر انجام می‌گیرد. اما واردات نیز در این زمینه وجود دارد و از کشور‌های قزاقستان، کره، چین و هند، این محصول به منظور برطرف کردن نیاز‌های صنایع سنگین و سبک، وارد می‌شود.

تقاضای زیاد برای آن باعث شده تا هم به‌صورت شیت‌های با سایز مشخص و هم به‌صورت رول به فروش برسد. همه این تولیدات استاندارد‌های مشخصی دارند، به‌عنوان مثال ضخامت همه آن‌ها بین 0.3 تا 3 میلی‌متر متغیر است، در این حالت به‌صورت شیت‌های با ابعاد مشخص به فروش می‌رسند و اگر ضخامت بیشتر باشد، فروش به شکل رول‌های با متراژ بالا خواهد بود.

در این یادداشت سعی کردیم تا شما را با نمودار نوسانات قیمت ورق روغنی و عوامل موثر بر آن آشنا کنیم. باید توجه داشت ماهیت این بازار متلاطم بوده و هر نمودار تنها برای یک سال تنظیم و ارائه می‌شود، به همین دلیل برای پیدا کردن این ابزار می‌توانید آن را با عنوان نمودار قیمت ورق روغنی در سال 1402 جستجو کنید و در نتایج جستجو آن را بیابید.

 

نمودار قیمت ورق روغنی 0.5 فولاد مبارکه

[viewChart id="2208"]

 

نمودار قیمت ورق روغنی 1.25 فولاد مبارکه

[viewChart id="3210"]
دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید

سوالات متداول