نمودار قیمت ورق آلومینیوم در سال 1402

نمودار قیمت ورق آلومینیوم در سال 1402

نمودار قیمت آهن آلات در سال 1402
چهارشنبه 10 آذر 1400

روند نزولی یا صعودی یکی از پر‌مصرف‌ترین ورق‌های غیر آهنی را می‌توان در نمودار قیمت ورق آلومینیوم، مشاهده کرد. این کالا به‌دلیل برخورداری از مزیت‌های زیاد، به یکی از کالای‌های استراتژیک و بسیار پر‌کاربرد در صنایع بزرگ و کوچک زیادی تبدیل شده‌ است.

با بررسی نمودار تغییرات قیمت این محصول و مقایسه آن با دیگر انواع ورق، می‌توان فهمید که به طور کلی قیمت تمام شده آن به نبست مواد اولیه دیگر، تا حدی بالاتر است. این موضوع دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد که در ادامه این یادداشت به‌ بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

پیشینه استفاده از آلومینیوم به قرن 19 میلادی باز می‌گردد که شروعی برای بهره بردن از آن در صنایع مهندسی بوده است. اگر کمی به اطراف خود دقت کنید موارد کاربری زیادی را می‌توان برای این محصول یافت، که محبوبیت و گستردگی کاربرد آن ‌را بیان می‌کند.

ویژگی‌های این محصول باعث شده تا میزان تقاضا برای آن همواره بالا باشد. قابلیت شکل‌پذیری آسان، مقاومت بسیار بالا در برابر خوردگی و پوسیدگی، وزن بسیار کم، استحکام بالا، ظاهر زیبا و یک‌دست، توانایی بازتاب نور و بسیاری مواردی از این دست را می‌توان به عنوان مزیت‌های بزرگ ورق‌های آلومینیوم دانست.

آلومینیوم به دلیل فروانی، قابلیت تولید بسیار بالایی دارد و از فلزاتی مانند آهن بیشتر در دسترس است. علاوه بر ویژگی‌های یاد شده می‌توان‌ به غیر سمی بودن و قابلیت استفاده در ساخت ظروف یا رسانش حرارتی و الکتریکی بالای این کالا که  آن ‌را برای استفاده در صنایع حساس مناسب ساخته است، اشاره کرد.

ورق آلومینیوم در صنایع حساس و بزرگی مانند هوا فضا و ساخت بدنه هواپیما و یا مخازن سوخت موشک‌های حامل ماهواره، ساخت لایه‌های زرهی ادوات جنگی مانند خودرو‌های ضد گلوله یا تانک‌ها و یا ساخت قایق و شناور، کاربرد گسترده‌ای دارد.

با توجه به کاربرد‌های زیاد این محصول، می‌توان دریافت که بازار خرید و فروش آن بسیار متلاطم بوده و تحت تأثیر عوامل بسیاری است. پارامتر‌هایی هم‌چون تغییر قیمت دلار، میزان عرضه و تقاضای نامتناسب و یا صادرات و واردات می‌توانند باعث جهش یا رکود‌های پیش بینی نشده در بازار این محصول در سال 1402 شوند.

نمودار قیمت ورق آلومینیوم 0.2 تا 30 میلی متر

این محصول در طی فرایند نورد گرم و از شمش‌های آلومینیوم که در درجه حرارت بالا شکل می‌گیرند، به‌دست می‌آید، محصول نهایی به صورت رول و یا شیت‌های با ابعاد استاندارد به بازار عرضه می‌شوند. کم‌‌ترین ضخامت برای تولید این محصول 0.2 میلی‌متر و بیشترین آن، 30 میلی‌متر است.

ضخامت‌، طول و عرض و ترکیبات مورد استفاده در ساخت این کالا، از عوامل اولیه موثر در روند کاهش یا افزایش بهای آن هستند. نسبت عرضه و تقاضا در بازار این حوزه سبب شده تا همواره نمودار تغییرات قیمت ورق آلومینیوم دست‌خوش نوسان باشد. از این رو لازم است تا بررسی کافی برای شناخت روند قیمت گذاری آن، با استفاده از ابزار‌ یاد شده، به صورت مستمر انجام گیرد.

نیاز سنجی در ابتدای هر پروژه مشخص می‌کند که چه مصالحی مورد نیاز است. پس از این مرحله بررسی بازار است و می‌بایست از طریق ابزار مناسب آن انجام گیرد که در این‌جا، می‌توانید از نمودار قیمت ورق آلومینیوم استفاده کنید.

نمودار قیمت ورق آلومینیوم 0.3 نورد اراک

[viewChart id="6241"]

 

نمودار قیمت ورق آلومینیوم 0.7 پارس آلومان کار

[viewChart id="8788"]
دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید