جدول وزن ورق آجدار

جدول وزن ورق آجدار

جدول وزن آهن آلات
سه‌شنبه 09 آذر 1400

یکی از پارمتر‌هایی که در نیاز سنجی ورق آجدار مشخص می‌شود، وزن آن است. وزن ورق آجدار با توجه به ابعاد و شکل کلی ورق متغیر است و می‌بایست با دقت مشخص شود. از این رو جدول وزن ورق آجدار و چند روش دیگر که  برای این منظور استفاده می‌شوند را معرفی خواهیم کرد، پس همراه ما باشید.

از نظر ظاهری، الگوهای مختلفی را بر روی این محصول اعمال می‌کنند که باعث تمایز آن‌ها در کاربرد می‌شوند. میزان اصطحکاک تولید شده توسط ورق، که در پیش‌گیری از لیز خوردن بسیار مؤثر است، به واسطه همین اشکال مشخص می‌شود.

اشکال بادامی، قطره‌ای، لوزی و دایره‌ای، الگو‌هایی هستند که بر روی این ورق‌ها اعمال می‌شوند. وجود این طرح‌های مناسب و هم‌چنین سطح براق این محصول، باعث شده تا کاربرد زیادی در موقعیت‌هایی که در معرض دید هستند، داشته باشد. استفاده در آسانسور، کف قسمت بار وانت‌ها، دکوراسیون و ساخت پل را می‌توان از مهم‌ترین کاربردهای آن دانست.

روش های برآورد ورق آجدار 1.5 تا 10 میلی متر

از روش‌های به دست آوردن وزن این محصول، می‌توان به استفاده از فرمول، نرم‌افزارهای مهندسی، محاسبه‌گر آنلاین وزن ورق آجدار سایت گرفت و جدول اشاره کرد که در ادامه هر یک را به طور جداگانه مورد بررسی قرار خواهیم داد.

فرمول

این ابزار قابلیت استفاده برای انواع مقاطع و تولیدات فلزی را دارد، اما برای هر یک متفاوت خواهد بود و از یک فرمول برای همه آن‌ها نمی‌توان استفاده کرد. داده‌های اصلی به‌کار رفته در آن شامل طول، عرض و ضخامت است که تقریبا برای در همه فرمول‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فرمولی که در ادامه مشاهده می‌کنید، برای ورق‌های آجدار کاربردی است.

 وزن نهایی = طول * عرض * ضخامت * 7.8 / 1000

وزن نهایی بر حسب کیلوگرم و طول، عرض و ضخامت هم بر حسب میلی‌متر در این فرمول اعمال می‌شوند. عدد 7.8 نیز میزان ثابت چگالی آهن است.

نرم‌افزار‌های مهندسی

با استفاده از این نرم‌افزار‌ها که برای این منظور بهینه شده‌اند، می‌توان به راحتی وزن نهایی را محاسبه کرد. این نرم‌افزار‌ها به واسطه سرعت بالا و دقت در محاسبه، یکی از روش‌های پرکاربرد شناخته می‌شوند.

یکی از نکات مهم در استفاده از این نرم‌افزارها، توجه به صحیح بودن اطلاعات وارد شده است، چرا که در صورت بروز خطاهای جزئی نیز، نتیجه نهایی قابل اعتماد نخواهد بود. این موضوع در به کار‌گیری فرمول نیز می‌بایست رعایت شود.

محاسبه‌گر آنلاین وزن گرفت

گرفت به تازگی و در جهت افزایش دسترسی کاربران به ابزارهای محاسبه‌گر، روشی جدید را معرفی کرده‌ که به راحتی می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. به علاوه که برای انواع ورق و دیگر مقاطع فولادی نیز کاربردی است.

جدول وزن ورق آجدار

دسته‌بندی‌های موجود در این ابزار، با توجه به نوع شکل ظاهری و ابعاد ورق‌های آجدار، ارائه می‌شوند. این موضوع باعث شده تا تولیدات با ابعاد استاندارد در این جدول مورد بررسی قرار بگیرند و اگر داده‌های محصول خریداری شده توسط شما با اطلاعات موجود در جدول متفاوت باشد، برای برآورد وزن نمی‌توانید از آن استفاده کنید. با وجود این موضوع استفاده از جدول هم‌چنان از شیوه‌های پرکاربرد در این زمینه است و اطلاعات ارائه شده در آن از دقت بالایی برخوردار هستند.

پیش‌تر چهار روش اصلی برای محاسبه وزن ورق آجدار را بیان کردیم. برآورد دقیق وزن ورق آجدار علاوه بر این‌ که در مرحله نیاز سنجی پروژه کاربرد دارد، در فرآیند محاسبات مربوط به قیمت ورق آجدار تأثیر مستقیمی دارد.

در این تصویر جدول وزن ورق آجدار را مشاهده می ککنید.
دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید