جدول وزن ورق استیل

جدول وزن ورق استیل

جدول وزن آهن آلات
شنبه 21 آبان 1401

وزن مقاطع فولادی، شاخصی تاثیرگذار در محاسبات قیمتی است. این مقاطع فلزی اساس اصلی‌شان آهن است و کربن نیز حداکثر تا 2 درصد آن را تشکیل می‌دهد. هر چه قدر میزان کربن به کار رفته بیشتر باشد سختی نیز افزایش خواهد یافت ولی انعطاف‌پذیری آن کمتر خواهد شد. ورق‌های استیل در اشکال مربعی و مستطیلی و با ابعاد مختلف در بازار آهن آلات عرضه می‌شوند. خریداران و فعالان بازار جدول وزن ورق استیل را کمک دست خود قرار می‌دهند تا محاسبه سریع‌تر و دور از خطا داشته باشند.

علاوه بر نوع ساده این محصول، نوع ویژه‌ای به نام ورق استنلس استیل تهیه می‌شود که در آلیاژ آن عناصری مثل عنصر کروم (Chromium) هم به آن اضافه می‌گردند که در نوع ساده وجود ندارند. این عناصر موجب می‌شوند که مقاومت فولاد در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی افزایش یابد و به همین علت استنلس گفته می‌شود.

این ورق در ساختمان‌سازی و صنعت استفاده گسترده‌ای دارد از جمله: بدنه فولادی اتومبیل و هواپیما، سقف ساختمان و بخش‌های کف، دیواره، درب و سقف آسانسور. به همین علت محاسبه وزن ورق استیل علاوه بر کاربرد در خرید و فروش، در محاسبات مکانیکی مهندسی نیز اهمیت خاصی دارد و بر قیمت انواع ورق استیل نیز تاثیرگذار است.

نحوه محاسبه وزن ورق استیل

فرمول محاسبه وزن ورق استیل بیشتر زمانی به کار می‌رود که جدول وزن ورق استیل در دسترس نباشد یا این که اعدادی خارج از جدول داده شده باشند. با قرار دادن اطلاعات اولیه در معادله زیر می‌توان وزن را به دست آورد:

وزن ورق استنلس = طول آن × عرض آن × ضخامت آن × چگالی ورق استیل

لازم به ذکر است چگالی استاندارد ورق ساده و استنلس برابر با 7.86 است، همچنین ضخامت، طول و عرض را بر حسب میلی‌متر قرار دهید و عدد به دست آمده بر حسب گرم خواهد بود که با تقسیم آن بر 1000 می‌توانید آن را به کیلوگرم بنویسید.

جدول وزن ورق استیل، کمکی برای محاسبات سریع‌تر

جدولی با داده‌های از پیش تعریف شده نیز چنانچه چگالی، ابعاد و ضخامت محصول تهیه شده با آن مطابق داشته باشد کاربرد دارد.

سایت گرفت علاوه بر ارائه معادلات و جداول، نرم افزارهای محاسبه‌گر تحت وب برای راحتی هر چه بیشتر کاربران محترم ارائه کرده است که در هر ساعتی با هر دستگاه متصل به اینترنتی می‌توانید از آن استفاده نمایید. همچنین برای مشاهده قیمت ورق استیل امروز می‌توانید به صفحه مربوطه در سایت مراجعه کنید.

استفاده از نرم افزارهای مهندسی در زمان‌هایی که دسترسی به کامپیوتر یا گوشی هوشمند وجود داشته باشد؛ گزینه مناسب و دقیق‌تری برای محاسبه وزن ورق استیل خواهد بود. در این نرم افزارها برعکس جدول‌ها محدودیتی برای اعداد ورودی وجود ندارد و با وارد کردن مشخصات خروجی همانند اعداد جدول وزن ورق استیل خواهد بود.

 

در این تصویر جدول وزن ورق استیل را مشاهده می کنید.
دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید