جدول وزن ورق روغنی

جدول وزن ورق روغنی

جدول وزن آهن آلات
سه‌شنبه 02 آذر 1400

ورق روغنی جزو آن دسته از ورق‌های فولادی است که با تکنولوژی نورد سرد تولید می‌شوند. اصولا، ورق‌های فولادی که طی فرآیند نورد سرد ساخته می‌شوند، مقاومت بالایی دارند. ورق روغنی نیز به همین منوال دارای مقاومت بسیار بالایی است و به همین جهت، از آن در بخش‌های مختلف صنعت استفاده می‌کنند. بعلاوه این محصول در سایزها و وزن‌های متفاوتی تولید می‌شود. تعیین قیمت ورق روغنی نیز بر اساس وزن، ابعاد، ضخامت و سایر مشخصات فنی آن صورت می‌گیرد. در ادامه نحوه محاسبه وزن ورق روغنی را توضیح داده‌ایم. جدول وزن ورق روغنی هم در این مطلب ارائه شده است.

جدول وزن ورق روغنی

یکی از بهترین روش‌ها که سرعت‌ بالایی را نیز در محاسبه به کاربر ارائه می‌دهند، استفاده از جدول وزن ورق روغنی است. در قسمت زیر، جدول وزن ورق روغنی بر اساس استاندارد ST12 آورده شده است. این جدول بر اساس طول، عرض و ضخامت ورق روعنی است. این جدول برای طول‌های 2 و 2ونیم متری است.

 

جدول وزن ورق روغنی
وزن ورق روغنی طول 2 متر

 

وزن ورق روغنی
وزن ورق روغنی طول 2.5 متر

 

فرمول محاسبه وزن ورق روغنی

یکی دیگر از روش‌های محاسبه وزن ورق روغنی استفاده از فرمول است. برای اندازه‌گیری آن با فرمول باید حجم ورق و چگالی فولاد را به دست آورید و سپس، آن‌ها را در فرمول زیر قرار دهید. چگالی آهن حدود 7860 کیلوگرم بر مترمکعب در نظر گرفته می‌شود.

وزن ورق روغنی (kg) = طول ورق  (m) x عرض ورق  (m) x ضخامت ورق  (m) * چگالی فولاد

ورق‌‌های روغنی، کاربرد زیادی در صنایع بزرگ و کوچک دارند، علت این موضوع هم تا حد زیادی به ظاهر آن‌ برمی‌گردد که قابلیت استفاده در محیط‌های در معرض دید یا ابزار و وسایل کاربردی را به این محصول می‌دهد. برای تولید ورق گالوانیزه هم از ورق روغنی به‌ عنوان مواد اولیه استفاده می‌شود. این محصول در ابتدا و پیش از نورد سرد اسید‌شویی می‌شود و در انتها نیز برای افزایش دوام و طول عمر، هم‌چنین جلوگیری از پوسیدگی در اثر رطوبت، تمام سطح آن‌ را روغن کاری می‌کنند. با این روش از نظر ظاهری و میزان استقامت این محصول بسیار مقاوم‌تر خواهد بود. از روش‌های دیگری که پوشش کاملی را ارائه می‌دهند، می‌توان به نرم‌افزار‌های بهینه شده مهندسی اشاره کرد که کارکردی هما‌نند فرمول را دارند و می‌بایست اطلاعات محصول به شکل کامل در آن‌ها وارد شود.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید