نمودار قیمت ورق رنگی در سال 1402

نمودار قیمت ورق رنگی در سال 1402

نمودار قیمت آهن آلات در سال 1402
شنبه 29 آبان 1400

شرکت‌های بزرگ فعال در زمینه فولاد این محصول را تولید و در رنگ‌ها و اشکال مختلفی به بازار ارائه می‌کنند و هر کدام از آن‌ها روند کاهشی یا افزایشی بهای تولید خود را با استفاده از ابزار‌های دقیقی و به‌روز مانند نمودار قیمت ورق رنگی، به نمایش می‌گذارند.

این محصول به طور عمده چه در شرکت‌های داخلی و یا خارجی، از جنس گالوانیزه تولید و عرضه می‌شوند و البته کاربرد‌های بسیار زیادی دارند که باعث شده تا در زندگی روزمره زیاد با آن مواجه شویم. همین مسئله باعث شده تا نمودار تغییرات قیمت ورق رنگی در سال 1402، به صورت لحظه‌ای در حال نوسان باشد.

استفاده از این ابزار برای کاربران فعال در زمینه خرید و فروش این محصول، علاوه بر دست‌یابی به موقعیت‌های مناسب، می‌تواند دانشی را در جهت شناسایی و تسلط به روند بازار در پی داشته باشد که در تهیه و یا فروش این محصول می‌تواند بسیار کارآمد و موثر ‌واقع شود.

در نمودار تغییرات قیمت ورق رنگی، دسته‌بندی‌های این محصول با توجه به برند سازنده و مبدأ تولید، ضخامت، طول – عرض و در نهایت رنگ نهایی، ارائه می‌شوند. قیمت‌ها تحت تاثیر عوامل پایه، مانند بهای رنگ و مواد اولیه یعنی گالونیزه، در حال نوسان هستند و به خوبی این امر را می‌توان در نمودار ارائه شده مشاهده کرد.

فرایند ساخت این محصول پس از تحویل رول‌های گالوانیزه به شرکت مبدأ آغاز می‌شود. در اولین مرحله با کمک پالیش تمام چربی و ناخالصی‌ها را از سطح ورق پاک می‌کنند، در مرحله بعد پوششی از مواد شیمیایی باعث می‌شود تا چسیندگی رنگ بیشتر باشد و در نهایت رنگ مورد نظر با غلتک بر روی آن پیاده می‌شود و برای پخت وارد کوره می‌شود.

نمودار قیمت ورق رنگی 0.18 و 0.70 میلی متری

این محصول در تنوع بالایی از رنگ و ضخامت تولید و عرضه می‌شوند. کم‌‌ترین ضخامت ممکن در ساخت آن‌را می‌توان 0.18 میلی‌متر دانست و بزرگترین آن‌را، 0.7 میلی متر. بین این دو عدد بازه‌ای از ضخامت‌های دیگری نیز وجود دارند که با توجه به ابعاد و رنگ، کاربرد‌های متفاوتی دارند.

تنوع رنگی در کنار شکل‌پذیری بالا و مستحکم بودن این محصول باعث شده تا کاربرد زیادی داشته باشد. استفاده در ساخت سقف، بدنه کارگاه و انبار، نمای داخلی و خارجی ساختمان، بدنه لوازم خانگی مانند یخچال یا اجاق گاز، تجهیزات اداری، انواع پارتیشن، ساخت کانتینر، ماشین سنگین و بسیاری موارد دیگر، از کاربرد‌های عمده آن است.

سفید، آبی، قرمز، قهوه‌ای، بنفش از جمله رنگ‌های مورد استفاده در ساخت این محصول است. باید توجه داشت ورق‌های رنگی در شکل ظاهری نیز بسیار با یکدیگر متفاوتند و هر یک با توجه به کاربری‌ها به خصوصی طراحی و عرضه شده‌اند.

همان‌‌طور که اشاره کردیم اشکال مختلف تولید شده از ورق‌های رنگی، کاربرد‌های متفاوتی دارند، برای مثال طرح شادولاین برای ساخت سقف و دیوار سوله بیشتر مورد استفاده است و طرح ژنوا کاربری در حوزه پوشش ساختمان و ویلاها را دارد. پس حائز اهمیت است که پیش از انجام پروژه نیاز سنجی درستی برای تهیه آن انجام دهید.

نصب سریع و آسان، وزن سبک و ایمنی بالا، ثبات رنگ، عمر طولانی، مقاومت در برابر و عواملی از این دست باعث تقاضای بالای این محصول می‌شوند. این امر تأثیر مستقیمی نیز بر بازار و نمودار نوسانات قیمت ورق رنگی دارد و به علت لحظه‌ایی بودن بهای این محصول، هر ساله نمایش روند قیمت گذاری با استفاده از ابزار‌هایی به روز مانند نمودار تغییرات قیمت ورق رنگی، انجام می‌شود.

نمودار تغییرات قیمت ورق رنگی 0.5 فولاد مبارکه با عرض 1250 میلی متر

[viewChart id="2288"]
دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید