نمودار قیمت ورق آهن ساوه در سال 1402

نمودار قیمت ورق آهن ساوه در سال 1402

نمودار قیمت آهن آلات در سال 1402
دوشنبه 19 مهر 1400

از محصولاتی که کاربرد زیادی در صنایع فولادی مختلف دارد، ورق سیاه است؛ ورق سیاه ساوه از محصولاتی است که کاربرد فراوانی در انواع صنایع دارد. یکی از دلایل محبوبیت محصول این مجتمع به صرفه بودن آن نسبت به دیگر برند ها است که با توجه به عوامل متفاوت قیمت این محصول دچار نوساناتی شده است؛ در نتیجه آگاهی از نمودار تغییرات قیمت ورق آهن ساوه اهمیت ویژه‌ ای دارد.

محصولات این کارخانه با استفاده از روش نوردکاری گرم تولید می‌شود که مواد کربنی با حرارتی بیش از 930 درجه سانتی‌گراد حرارت دیده و ذوب می‌شود وطی روش نوردکاری، به دلیل زنگ زدگی رنگ آن مات و تیره می‌شود و نام آن نیز به همین دلیل است؛ همچنین نام دیگر آن ورق آهن یا Hot Rolled Sheet است. ورق سیاه ساوه از لحاظ قیمت به دلیل استفاده از نوردکاری گرم به جای نوردکاری سرد بسیار به صرفه است اما قیمت آن دچار نوساناتی شده و تغییراتی در نمودار آن به وجود آمده است.

نمودار قیمت ورق آهن 2 ساوه

قیمت این محصول فولادی با توجه به ابعاد، ضخامت و ترکیبات آن متغیر است؛ این محصول در سایزهای 1.8 میلی‌متر تا 100 میلی‌متر تولید می‌شود اما ورق آهن ساوه با ضخامت 2 میلی‌متر محبوبیت بیشتری بین متخصصین دارد و جز محصولات پر فروش این مجتمع است؛ همچنین محصولات با استاندارد ST52 و ST37 تولید می‌شود که به شدت مورد توجه میان متقاضیان قرار گرفته است.

این محصول کاربرد گسترده‌ای در زمینه صنعت خودروسازی و قطعات خودرو،صنعت کشتی سازی، تانکر سازی و مصالح فلزی ساختمان دارد؛ این مجتمع محصول خود را در دو نوع تولید می‌کند که اولی Hot Rolled Sheet رول شده، کلاف یا کویل است که در طول هیچ محدودیتی ندارد؛ و نوع دیگر آن ورق سیاه شیت یا فابریک با اندازه استاندارد است؛ این محصولات در دو مدل صنعتی و معمولی تولید می‌شوند.

 بخشی از دلایل نوسانات نمودار این محصول به شرح زیر است:

  • تورم جهانی
  • نوسانات قیمت ارز
  • هزینه حمل و نقل
  • قیمت اسلب و قراضه
  • عرضه و تقاضا
  • تولید سنگ آهن
  • وضعیت بورس

هر یک از موارد بالا باعث نوسانات و خارج شدن قیمت این محصول از حالت عادی می‌شود که با توجه به سعی و تلاش مسئولین این مجتمع کم‌ترین نوسانات بر روی این محصول اعمال شده است.

در ادامه می‌ توانید نمودار نوسانات قیمت ورق آهن سیاه ساوه در سال 1402 را مشاهده کنید و با اطلاع کامل و آگاهی از این محصول محبوب و به صرفه خریداری کنید؛ همچنین برای مقایسه با سایر برند ها از نمودار زیر استفاده کنید و گزینه مناسب با پروژه خود را با خیالی راحت خریداری کنید.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید