حواله میلگرد روشی برای خرید میلگرد از بازار بورس!

حواله میلگرد روشی برای خرید میلگرد از بازار بورس!

مقالات آهن آلات
چهارشنبه 08 تیر 1401

حواله میلگرد، یکی از روش‌هایی است که برای سرمایه‌گذاری در محصولات فولادی بازار بورس کاربرد دارد. ارزشمندی محصولات فولادی باعث شده علاوه بر کاربردهای متعددی که در صنایع مختلف دارند، برای سرمایه‌‌گذاری هم مورد استفاده قرار بگیرند. روش‌های گوناگونی برای خرید محصولات فولادی در این بازار وجود دارد؛ مثلا بعضی از افراد به‌صورت مستقیم مقاطع فولادی می‌خرند و بعضی دیگر به سراغ حواله آن‌ها در بازار بورس می‌روند. در این مقاله توضیح می‌دهیم حواله میلگرد چیست و چطور می‌توان از بازار بورس کالا میلگرد خرید.

حواله میلگرد چیست؟

حواله میلگرد، روشی است که برای خرید این محصول از بورس کالا مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ برای خرید حواله از بورس کالا، باید از طریق کارگزاری‌های بورسی اقدام کنید. بعد از ثبت نام در کارگزاری و دریافت کد بورسی، درخواست محصول مورد نظرتان را ارائه دهید. بعد از مدتی حواله آن به نام شما صادر می‌شود و صاحب تعداد شاخه‌های مشخص میلگرد خواهید بود.

طبق نظر کارشناسان گرفت:

"خرید میلگرد با حواله، یکی از راه های تهیه این محصول به قیمت دولتی و در حجم مورد نیاز است. برای دریافت حواله خرید میلگرد، لازم است به کارگزاری های بورس مراجعه کرد و مراحل لازم را طی کرد. خرید میلگرد با حواله دولتی برای انبوه سازان اهمیت زیادی دارد و می توانند با قیمتی مناسب این محصول پرمصرف را دریافت کنند."

 

با استفاده از حواله خرید میلگرد، می توان این محصول را با قیمتی مناسب تر از بورس دریافت کرد.

 

مزایای استفاده از حواله میلگرد

همانطورکه گفتیم، روش‌های مختلفی برای خرید میلگرد وجود دارد. در ادامه علت‌ اینکه بسیاری از افراد، از بازار بورس کالا حواله میلگرد می‌خرند را بررسی می‌کنیم:

  • امکان معامله حواله در بازار بورس کالا وجود دارد؛ مثلا شما می‌توانید حواله میلگرد خود را بفروشید و در ازای آن حواله ملکی با ارزش ریالی معادل آن بخرید.
  • در بازار بورس کالا امکان خرید میلگرد با هزینه مناسب‌تر وجود دارد، زیرا میلگرد مستقیما از کارخانه خریداری می‌شود.
  • خریدارها با استفاده از حواله‌‌ها می‌توانند در بازار بورس فعالیت داشته باشند و با ترید، سود به دست آورند.
  • معمولا امکان نقدکردن حواله نسبت به فروختن میلگرد ساده‌تر است؛ در نتیجه امکان استفاده از نوسان‌های لحظه‌ای قیمت میلگرد برای کسب سود وجود دارد.

چگونه حواله میلگرد را از بورس کالا دریافت کنیم؟

اولین گام برای دریافت حواله، این است که در کارگزاری مورد نظرتان درخواست خرید میلگرد را ثبت کنید. بعد از آن، کارگزاری برای صدور حواله و خرید میلگرد برای شما، فرایندی که در ادامه بیان می‌کنیم را طی می‌کند:

  • کارگزاری بعد از دریافت سفارش مشتری، برای خرید میلگرد از تولیدکننده‌های مورد نظر اقدام می‌کند. در این مرحله، کارگزاری شما با سایر کارگزاری‌ها رقابت می‌کند و در نهایت محصول به کارگزاری که پیشنهاد قیمتی بهتری ارائه داده باشد، فروخته می‌شود.
  • بعد از انجام معامله، جزئیات قیمت، کارمزد و سایر جزئیات مربوط به تراکنش برای شما ارسال خواهد شد. این حواله خرید میلگرد است.
  • شما ۷۲ ساعت فرصت دارید حواله را تسویه کنید؛ به یاد داشته باشید که حسابی که از آن پول حواله را واریز می‌کنید، باید به نام خودتان باشد.
  • بعد از پرداخت، حواله فروش صادر می‌شود و کارخانه یا انبار، اقدامات لازم برای ارسال محصولات به مشتری را انجام خواهد داد.

آیا حواله میلگرد را فقط می‌توان از بورس کالا دریافت کرد؟

خرید حواله؛ به‌شکلی که در قسمت‌های قبل گفتیم، فقط از بورس کالا امکان‌‌پذیر است؛ اما حواله‌هایی هم وجود دارند که از سوی خود کارخانه یا نماینده‌های فروش محصولات آن‌ها صادر می‌شوند. این حواله‌ها به منزله قراردادی هستند که بین خریدار و فروشنده بسته می‌شوند و ویژگی‌های متفاوتی نسبت به حواله‌های بازار بورس دارند. با داشتن حواله و خرید از بورس، دیگر با معایب و محدودیت های خرید میلگرد از کارخانه مواجه نمی شوید و با بهایی مناسب آن را تهیه می کنید.

نمونه حواله میلگرد

در ادامه؛ تصویری از نمونه حواله میلگرد را قرار می‌دهیم:

 

در این تصویر حواله میلگرد را می توانید مشاهده کنید.

 

خرید میلگرد با پروانه ساخت چگونه انجام می‌شود؟

در سال‌های قبلی افراد زیادی حجم زیادی میلگرد با نرخ دولتی می‌خریدند و آن‌ها را انبار می‌کردند. این موضوع باعث ایجاد نوسان‌های شدید در بازار این محصولات شده بود و مصرف‌کنندگان واقعی را با مشکل مواجه می‌کرد. درحال‌حاضر، خرید میلگرد با پروانه ساخت، یکی از روش‌هایی است که برای پیشگیری از انبار کردن این محصول توسط سرمایه‌داران ایجاد شده است.

زمانی که در کارگزاری ثبت نام می‌کنید، باید اطلاعات مختلفی را در سایت درج کنید و مدارکی مثل مدارک هویتی و پروانه ساخت پروژه را ارائه بدهید. در نتیجه، کارگزاری متوجه می‌شود شما مصرف‌کننده واقعی میلگرد هستید و امکان خرید حواله میلگرد در تعداد مورد نیاز را برایتان فراهم می‌کند. این روش تاحدی چالش‌های موجود را حل کرده، اما فرایند خرید حواله میلگرد هنوز هم چالش‌های بسیاری دارد و همچنان باید بهینه‌سازی شود.

سخن پایانی

در این مقاله، به یکی از مهم‌ترین روش‌های خرید میلگرد پرداختیم. با استفاده از حواله میلگرد، می‌توان این محصول را به نرخ دولتی دریافت کرد؛ البته این نرخ معمولا تفاوت زیادی با بازار ندارد، اما همین اختلاف قیمت‌های کوچک هم در حجم زیاد سفارش قابل توجه می‌شوند و به صرفه‌جویی در هزینه‌ها کمک می‌کنند.

گرفت مرجع اطلاعاتی قیمت میلگرد و سایر مقاطع فولادی است؛ این مجموعه همچنین مقالات آموزشی در حوزه بازار فولاد و سرمایه‌گذاری و خرید و فروش محصول در این بازار را ارائه می‌دهد تا فعالان این حوزه بتوانند اطلاعاتشان را در این زمینه‌ به‌روز نگه دارند.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

blog image
چدن چکش خوار یا مالیبل
شنبه 01 اردیبهشت 1403
blog image
پیش بینی قیمت تیرآهن در 1403
سه‌شنبه 28 فروردین 1403