نمودار قیمت لوله مانیسمان در سال 1402

نمودار قیمت لوله مانیسمان در سال 1402

نمودار قیمت لوله در سال 1402
چهارشنبه 03 آذر 1400

برای کسب دانش کافی برای خریدو فروش و تسلط بر این بازار آهن آلات، لازم است تا از امکانات به روز استفاده کنید. در ادامه به بررسی نمودار قیمت لوله مانیسمان، که با نام نمودار تغییرات قیمت لوله مانیسمان نیز شناخته می‌شود، بپردازیم. این ابزار به روز و جامع است، به‌علاوه قابلیت آن ‌را دارد که اطلاعات بسیار مفیدی را در مورد مشخصات فیزیکی محصول در اختیار کاربر قرار دهد.

شرکت‌‌های داخلی و خارجی فعال در این زمینه، لوله‌ را به طور کلی در دو دسته‌بندی کاملا متفاوت که کاربری‌های مختلفی دارند، تولید و به بازار عرضه می‌کنند. لوله‌‌های بدون درز یا مانیسمان یکی از نوع‌های ساخت این محصول و لوله‌های درزدار که با جوش مستقیم یا مارپیچ، شکل می‌گیرند، نوع دیگری از روش ساخت لوله است.

باید توجه داشت که در نوع درز‌دار، با توجه به استفاده از جوش، این لوله‌ها در بهترین حالت ساخت و کیفیت تولید هم، قادر به رقابت با نوع مانیسمان در مبحث استقامت و دوام، نخواهند بود. مشکلاتی از قبیل آسیب‌های از ناحیه جوش خورده یا ترک خوردگی از جمله این نقاط ضعف هستند.

برخورداری از استحکام بالا باعث شده تا از این لوله در صنایع بزرگ و حساس استفاده‌های زیادی شود. می‌توان تا حد زیادی از آسیب ندیدن این محصول در هنگام اتصال مطمئن بود و همین موضوع باعث شده تا در صنعت نفت و حفاری برای خط‌های استخراج و انتقال، صنایع پالایشگاهی و شرکت‌های پتروشیمی، بسیار مورد استقبال و استفاده قرار گیرد.

این محصول در شاخه‌های 6 و 12 متری تولید و به بازار عرضه  می‌شود و بازه‌ی 1.2 تا 36 میلی‌متر، مشخص‌کننده قطر انواع این لوله‌ها است. با توجه به اطلاعات ارائه شده لازم است تا پیش از شروع پروژه، نیازسنجی کامل و جامعی در خصوص این لوله‌ها انجام گیرد تا بهترین نتیجه را با کم‌ترین هزینه بتوان به‌دست آورد.

تولید این لوله‌ها با استاندارد‌های مشخصی انجام می‌گیرد و هر شرکت می‌تواند تولیدات خود را برا اساس هر یک از این استاندارد‌ها تولید و عرضه کند. این استاندارد‌ها باعث شده‌اند تا فرایند تولید این محصول بسیار دقیق انجام گیرد تا لوله‌های با دوام و بدون‌درز به‌عنوان نتیجه نهایی حاصل شود.

نمودار قیمت لوله مانیسمان رده 20 و 160

این محصول با توجه به کاربری‌های مختلف و با مشخصات فیزیکی متنوعی توسط شرکت‌های داخلی و خارجی به بازار عرضه می‌شوند. رده نامی ‌است که برای دسته بندی این محصول استفاده می‌شود و شامل مشخصات به‌خصوصی است. کم‌ترین رده قابل تولید، 20 و بیشترین آن 160 است.

بازه‌ی رده‌های تولید شده از این محصول بین 20 تا 160، می‌توانند به‌طور مستقیم در بهای مشخص شده این محصول در نمودار‌ تغییرات قیمت لوله مانیسمان، موثر باشند و طبیعتاً با بالا‌تر رفتن رده ساخت، ضخامت، ابعاد و وزن این محصول نوسان خواهد داشت و روند افزایشی را می‌پیماید.

در بین رده‌های تولید شده، شماره 60 کم‌ترین کارایی را در بین همه آن‌ها دارد و متقاضی خرید پایین‌تری دارد، رده 160 نیز ضخامت و ابعادی بسیار بزرگ دارد و به طبع این مشخصات فقط در صنایع بزرگ کارایی دارد و  شرکت‌های کوچک از متقاضیان این رده نخواهند بود.

استراتژیک بودن این محصول باعث می‌شود تا نمودار نوسانات قیمت لوله مانیسمان، همواره دست‌خوش تغییر باشد. این ابزار با توجه به هر شرکت و سال جاری متفاوت خواهد بود، برای مثال نمودار قیمت لوله مانیسمان در سال 1402، بیانگر روند کاهشی یا افزایشی بازار مربوطه خواهد بود.

 

نمودار قیمت لوله مانیسمان 20 اهواز (5 اینچ)

[viewChart id="10124"]

 

نمودار قیمت لوله مانیسمان 40 دقیق کاوه (3 اینچ)

[viewChart id="9133"]
دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید