بهترین لوله برای سیستم گرمایش از کف

راهنمای انتخاب لوله برای سیستم گرمایش از کف

مقالات آهن آلات
چهارشنبه 01 آذر 1402

از زمان‌های گذشته تاکنون که افراد برای گرمایش از کف از ذغال استفاده می‌کردند، همواره به‌دنبال راه‌هایی مدرن‌تر و پیشرفته‌تر برای گرم کردن کف زمین و جایگزینی مناسب برای ذغال بودند؛ بعد از گذشت سال‌ها استفاده از لوله‌های گرمایش از کف به یکی از پراستفاده‌ترین و متداول‌ترین روش‌ها تبدیل شد.

این روش باعث می‌شود تا گرما مانند شریان‌های بدن انسان به تمام نقاط خانه نفوذ کرده و گرمایی مطلوب و یکسان را در تمامی فضاهای خانه منتشر کند؛ ازجمله مزایای سیستم گرمایش از کف می‌توان به اشغال‌نشدن فضای خانه یا محیط کار اشاره کرد. اگر شما هم قصد راه‌اندازی این سیستم را در محیط‌های مدنظر خود دارید، باید پیش از هر چیزی بدانید که چه لوله‌هایی برای این کار مناسب هستند؛ در ادامه ما لوله‌های مناسب برای این سیستم را به شما معرفی می‌کنیم.

image not found

سیستم گرمایش از کف چیست؟

سیستم گرمایش از کف نوعی سیستم گرمایشی کارآمد و مدرن است که در آن گرما از طریق لوله‌های آب گرم یا برقی که در کف ساختمان تعبیه شده‌اند، به محیط منتقل می‌شود.  برای اجراکردن سیستم گرمایش از کف باید لوله‌ها در کف ساختمان نصب شوند؛ در این حالت مانند یک رادیاتور عمل کرده و تمامی فضاهای ساختمان را از طریق انتشاردادن حرارت گرم می‌کند. شیوه کار این سیستم به این صورت است که هوای گرم را به‌خاطر سبک بودن بالاتر از هوای سرد قرار داده و محیط خانه را سریعاً گرم می‌کند. از دلایل محبوبیت این سیستم گرمایشی می‌توان به تجهیزات کم و همچنین عدم اشغال فضای اضافه در محیط ساختمان اشاره کرد.

 

image not found
سیستم گرمایش از کف

 

عملکرد سیستم گرمایش از کف چگونه است؟

سیستم گرمایش از کف را به دو روش مختلف اجرا می‌کنند؛ یکی از این روش‌ها به استفاده از شبکه المنت و یک منبع برق و روش دیگر به استفاده از لوله‌های کار گذاشته شده در کف ساختمان اشاره دارد. سیستم گرمایش از کف با برق در کشور ما کاربرد زیادی ندارد، چرا که این روش بسیار هزینه‌بر بوده و از نظر اقتصادی به‌صرفه نیست؛ اما در عوض استفاده از لوله‌های تک‌لایه و پنج‌لایه برای این کار بسیار مناسب بوده و معمولاً برای راه‌اندازی این سیستم از این روش بهره می‌گیرند.

تمامی گرمایی که به داخل محیط ساختمان پخش می‌شود از لوله‌ها نشئت گرفته و این لوله‌ها وظیفه دارند تا حرارت را در کل فضا به‌صورت یکنواخت پخش کنند؛ لوله‌های پنج‌لایه معمولاً برای این کار مناسب‌تر بوده و این لوله‌های گرمایش از کف باید به نحو احسنت و در فاصله‌ای مناسب در کل کف ساختمان چیده شوند.

بهترین لوله برای استفاده در سیستم گرمایش از کف

هنگام انتخاب و خرید لوله گرمایش از کف باید حتماً چند معیار و فاکتور را مدنظر داشته و مطابق با آن‌ها لوله‌ای مناسب را انتخاب کنید؛ این معیارها عبارت‌اند از میزان انعطاف‌پذیری، راندمان پخش گرما، پایداری، طول عمر، شرایط نصب، سازگاری با محیط، جنس و همچنین کیفیت موادی که در ساخت لوله‌ها به‌کاررفته است.

به‌این‌ترتیب لوله انتخابی خود را باتوجه‌به این فاکتورها انتخاب کنید تا از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد؛ برای راه‌اندازی این سیستم استفاده از دو لوله تک‌لایه و پنج‌لایه رایج است، تفاوت این دو لوله با یکدیگر در میزان کیفیت و قیمت آن‌ها است. لوله‌های تک‌لایه ارزان‌تر از لوله‌های پنج‌لایه هستند و طبیعتاً کیفیت آن‌ها نیز کمتر از نوع پنج‌لایه آن است. برای خرید یا اطلاع از قیمت لوله پلی اتیلن می‌توانید به برخی از سایت‌های معتبر و مطمئن سرزده و محصول موردنظر خود را بعد از بررسی‌های لازم به‌صورت اینترنتی و اقتصادی خریداری کنید.

 

image not found
بهترین لوله برای گرمایش از کف

 

راهنمای انتخاب بهترین لوله برای سیستم گرمایش از کف ساختمان

همان‌طور که می‌دانید این سیستم گرمایشی بسیار کم‌هزینه بوده و به تجهیزات کمی برای اجرا نیاز دارد، به همین خاطر افراد زیادی برای ایجاد گرمازا کف این روش را انتخاب می‌کنند تا با کمترین قیمت و آسان‌ترین روش اجرا، گرمای لذت‌بخشی را به محیط ساختمان هدایت کنند. در ادامه برخی از نکات مهمی که هنگام خرید باید به آن‌ها توجه داشته باشید را برای شما ذکر کرده‌ایم:

  • راندمان هدایت گرما: سیستم گرمایش از کف باید در تمامی نقاط ساختمان به‌خوبی پخش بوده و در یک فاصله مناسب از کف نصب شود تا گرما را به‌صورت یکنواخت و مطلوب هدایت کند.
  • انعطاف پذیری: اگر لوله انتخابی شما از انعطاف خوبی برخوردار باشد، در هنگام نصب مشکلات کمتری رخ‌داده و فرایند نصب را سرعت بخشیده و راحت‌تر می‌کند.
  • پایداری: پایداری یعنی اینکه لوله‌های انتخابی شما از مواد اولیه باکیفیتی ساخته شده باشند تا بتوانند در برابر حرارت و گرما مقاومت خوبی از خود نشان داده و از هرگونه نشتی جلوگیری کند.
  • طول عمر: حتماً به این نکته توجه داشته باشید که لوله‌هایی که برای راه‌اندازی سیستم گرمایشی از کف خریداری می‌کنید، طول عمر مفید و حداقل 50 سال را داشته باشد.
  • سازگاری: از دیگر مواردی که هنگام خرید لوله‌های گرمایش از کف باید به آن‌ها دقت کنید، این است که سیستم باید با منابع انرژی جایگزین سازگار باشد.
  • نصب: برای این منظور ابتدا باید روش نصب خود را مشخص کنید؛ چرا که ما برای نصب این نوع سیستم گرمایشی با دو روش مختلف مواجه هستیم که هریک از آن‌ها شیوه نصب متفاوتی دارند.
  • هزینه: لوله‌های تک‌لایه ارزان‌تر از لوله‌های پنج‌لایه هستند، اما کیفیت کمتری را نسب به آن ارائه می‌کند؛ علاوه بر درنظرگرفتن هزینه لوله‌ها باید هزینه نصب را نیز در نظر بگیرید.
دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

blog image
چدن چکش خوار یا مالیبل
شنبه 01 اردیبهشت 1403
blog image
پیش بینی قیمت تیرآهن در 1403
سه‌شنبه 28 فروردین 1403