کارخانه ذوب آهن اصفهان از نمای بیرون به تصویر کشیده شده است.

میلگرد ذوب آهن اصفهان در بازارهای جهانی مشتری‌ زیادی دارد

اخبار
دوشنبه 12 دی 1401

میلگرد ذوب آهن باتوجه به کیفیت ساخت بالا، علاوه بر داخل کشور، توجه مصرف کنندگان خارج از کشور را نیز جلب کرده است. برای افراد باتجربه در حوزه ساخت ‌و ساز، میلگرد ذوب آهن اصفهان نیازی به معرفی ندارد. چراکه کیفیت بالا و ثابت‌شده آن باعث شده که در زمان خرید میلگرد برای هر پروژه‌ای، میلگرد این شرکت فولادی جزء اولین گزینه‌های این افراد باشد. در میان میلگردهای تولید داخل، میلگرد ذوب آهن اصفهان در بازار کشورهای همسایه و حتی کشورهای اروپایی، مشتری‌های زیادی دارد و قیمت میلگرد اصفهان صادراتی توسط مدیران از قبل تعیین شده است.

محمد صدری مدیر کیفیت فراگیر ذوب آهن اصفهان با بیان مطلب فوق گفت: در ذوب آهن اصفهان محصول آجدار به دو روش گرم و ترمکس تولید می شود و هر روش مورد استفاده قرار گرفته مزایایی دارد.

وی افزود: در روش تولید به صورت گرم محصول از آخرین قفسه نورد که جدا می شود وارد بستر خنک کننده می شود و به صورت آرام از دمای ۹۰۰ درجه به دمای محیط می رسد به عبارتی به صورت آهسته خنک کاری می شود.

صدری گفت: این روش مزایایی دارد که به صورت یکنواخت سطح مقطع از استحکام لازم برخوردار می شود و شرایط پایداری دارد.

 

تولید مقاطع فولادی در کارخانه ذوب آهن در تصویر نمایش داده شده است.

 

مدیر کیفیت فراگیر شرکت با بیان این که محصول در حین نورد، زیاد تحت تاثیر شرایط نورد نیست، افزود: اما در فرایند ترمکس یا خنک کاری محصول بعد از آخرین قفسه سریع وارد لوله‌های آب می شود که با سرعت، دبی و فشار بالای آب درگیر می شود و دمای محصول از ۹۰۰ درجه به ۳۰۰ درجه در سطح محصول کاهش پیدا می‌کند ولی مغز محصول چون زمان کمی با آب درگیر هست هنوز دمای ۸۰۰ درجه دارد و وقتی به بستر خنک کننده وارد می‌شود دمای ۸۰۰ درجه باعث گرم شدن و یکنواخت شدن ناحیه متاثر از آب شده و خواص مکانیکی آن بهبود می یابد یعنی لایه ترمکسی ایجاد می‌شود که در سطح مقطع محصول استحکام بالایی دارد.

صدری گفت: مغز محصول نرم هست و انعطاف پذیری بالایی دارد که باعث می شود در حین تولید با میزان آب، فشار، دبی و سرعت خط تولید بتوانیم لایه ای را که لازم هست روی سطح مقطع محصول ایجاد کنیم.

وی تأکید کرد: کارخانه ذوب آهن اصفهان با بهبود شرایط لازم و اتوماسیون کردن فرایند روش ترمکس توانسته است این فرایند را تحت کنترل داشته و محصول کاملا استاندارد و با کیفیتی را تولید کند تا مورد توجه و پذیرش مصرف کنندگان جهانی قرار گیرد.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید