دستگاه فرمینگ ورق گالوانیزه به تصویر کشیده شده است.

فرمینگ انواع ورق گالوانیزه و کاربرد آن ها

مقالات آهن آلات
دوشنبه 05 دی 1401

فرمینگ ورق گالوانیزه، روی ورق‌های فولادی در صنعت آهن‌آلات به‌کار می‌رود. فرمینگ ورق فولادی، نام عملیاتی است که در صنایع مختلف ازجمله تهیه ورق‌های فرمی فولادی به‌کار می‌رود. فرمینگ ورق گالوانیزه، قابل‌اجرا برای تمام ورق‌هایی است که از جنس فلز و دیگر ورق‌ها هستند. دستگاه فرمینگ، به‌گونه‌ای است‌که عملیات شکل‌دهی ورق‌ها را انجام‌داده و ورق، فرم مورد‌نظر را به خود می‌گیرد. از سایت گرفت، می‌توانید بهترین فرمینگ ورق گالوانیزه را دراختیار داشته باشید. دراین‌مقاله با ما همراه باشید تا کلیه مراحل تهیه و طراحی ورق‌های فرمینگ گالوانیزه و روش‌های تولید را بیان کنیم.

رول فرمینگ چیست؟

دستگاه رول فرمینگ، دستگاهی است که ورق‌ها را از جنس‌های مختلف به‌صورت‌های دلخواه، فرم می‌دهد. طرح‌هایی که این دستگاه روی ورق‌ها ایجاد می‌کند، توسط دستگاه‌ها تنظیم‌شده و هرنمونه ورق دارای طرح‌های گوناگونی برای مصرف در صنایع مختلف است. معمولاً ورق‌های شیروانی، دارای فرم شناخته‌شده برای کاربران هستند و این محصولات کاربرد زیادی در مناطق و آب‌و‌هوای مختلف دارند.

انواع فرمینگ

انواع ورق‌های فلزی، دارای رنگ‌های مختلفی هستند که دستگاه رول فرمینگ آن‌ها را تولید می‌کند و محصولات از جنس فلز‌های مختلف هستند. طرح‌های متفاوتی روی آن‌ها انجام می‌شود و هرکدام از محصولات دارای نام‌های مختلفی بوده و کاربردهای گوناگونی دارند.

فرمینگ ورق گالوانیزه

ورق‌های گالوانیزه، به‌صورت رنگی تولید می‌شوند و کارخانه‌های مختلف این محصولات را به فرم‌های متفاوت در دستگاه سروینگ درمی‌آورند و این ورق‌ها به‌راحتی قابلیت قالب‌گیری در دستگاه فرمینگ را دارند. ورق‌ گالوانیزه رنگی ضد زنگ بوده و درمقابل رطوبت و بارش باران، مقاومت بالایی دارند. درادامه به انواع طرح‌های ورق‌ها اشاره می‌کنیم:

طرح سینوسی

طرح سینوسی، یکی از طرح‌های قدیمی و سنتی است که ورق‌های گالوانیزه را با این طرح، فرم می‌دهند. طرح‌های سینوسی، شکل امواج دریا هستند و برای اجرا در سقف شیروانی و سقف‌های کاذب، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

فرمینگ سینوسی ورق گالوانیزه در تصویر نمایش داده شده است.

 

طرح ذوزنقه

طرح ذوزنقه، یکی از طرح‌هایی است که برای فرم‌دهی ورق‌های گالوانیزه استفاده می‌شود. این طرح، بیشتر در آب‌و‌هوای مرطوب قابل‌استفاده است و دارای سه نوع مختلف ورق گالوانیزه است. طرح ذوزنقه، بیشتر برای پوشش سقف یا قسمت‌های داخلی دیوار است از طرح ذوزنقه، برای ستون شیبدار یا سوله‌ها و سطوح خارجی استفاده می‌شود.

طرح شادولاین

ورق گالوانیزه طرح شادولاین از جمله طرح‌های زیبایی هستند که افراد آن‌ها را بیشتر پسند می‌کنند. این طرح‌ها از موج‌های دریا، الهام گرفته شده‌اند. طرح شادولاین، روی سقف‌های کاذب، ساندویچ پنل وسقف شیروانی اجرا می‌شوند. این طرح هم روزبه‌روز طرفداران بیشتری پیدا کرده است. قیمت این نمونه طرح، نسبت به دیگر طرح‌ها کمی بالاتر است؛ ولی زیبایی آن سبب شده است تا افراد باتوجه به نرخ بالا نسبت به قیمت انواع ورق، این طرح را بیشتر بپسندند و خرید بیشتری داشته باشند.

طرح سفال

ورق‌ طرح سفال، جزء طرح‌های قدیمی و زیبا و محکم و برای اجرا در سقف‌های شیروانی مناسب است. این ورق‌ها بیشتر به‌عنوان پوشش برای سقف آلاچیق و سبک‌های طرح سفال و سردر ساختمان، کاربرد دارند. ورق طرح سفال دارای رنگ‌های مختلفی است. طرح سفال موج‌دار مانند ورق طرح سفال زیبا است و دارای ایمنی و استحکام بالایی است. این طرح نسبت به طرح ساده سفال، استحکام بالاتری دارد از جمله مزایای ورق طرح سفال، می‌توانیم به سبک بودن و نصب آسان، زیبایی، ثبات رنگ، مقاومت و استحکام در شرایط آب‌و‌هوای بد اشاره کنیم.

تفاوت فرمینگ ذوزنقه و سینوسی ورق گالوانیزه

طرح فرمینگ ذوزنقه و سینوسی، تقریباً با یکدیگر مشابه هستند و کاربرد و کارکرد آن‌ها مشابه است. تفاوت آن‌ها در سایز ورق‌ها و همچنین مقاومت ورق‌ها است. استفاده از طرح‌های مختلف فرمینگ، در مناطق مختلف متفاوت است و باید به کاربرد و استفاده آن‌ها توجه داشته باشید. این محصولات برای نصب و اجرا مناسب هستند. معمولاً ورق‌هایی که ضخامت بالایی دارند، بسیار سنگین‌تر بوده و درهر شرایطی استحکام و مقاومت بالا ندارند.

ابعاد ورق گالوانیزه مورد نیاز جهت فرمینگ

کارخانه‌های تولیدکننده بسیاری در کشور هستند که ابعاد ورق گالوانیزه موردنیاز برای فرمینگ را در اختیار همه خریداران قرار می‌دهند، تا خریداران باتوجه به نیاز و کاربرد، یکی از آن‌ها را انتخاب و خریداری کنند. معمولاً ضخامت ورق‌های گالوانیزه، هشت دهم میل تا ۶ میلیمتر است. هرچه ضخامت ورق‌های فولادی بیشتر شود، مقاومت آن‌ها باتوجه به استفاده و کاربردشان متفاوت می‌شود.

روش‌های تولید و فرمینگ ورق گالوانیزه

ورق‌های فولادی با روش‌های متفاوتی به ورق‌های فرمینگ تبدیل می‌شوند. باتوجه به کاربرد مختلف محصولات در صنایع مختلف، به روش‌های متفاوتی تولید و استفاده می‌شوند. مهم‌ترین روش تولید ورق گالوانیزه فرمینگ، عبارت است از:

  • روش الکترو گالوانیزه
  • روش هیدرولیکی
  • روش گالوانیزه گرم یا حرارتی
  • روش پیش گالوانیزاسیون
  • روش گالوا نیلینگ
  • روش اتصال قفلی

 

دستگاه فرمینگ ورق گالوانیزه به تصویر کشیده شده است.

 

مزایای ورق گالوانیزه فرمینگ شده

ورق گالوانیزه فرمینگ‌شده، دارای مزایای زیر است:

  • قیمت ورق گالوانیزه و تعمیر آن‌ها بسیار کمتر از سایر ورق‌ها است.
  • هزینه‌های تولید و جانبی ورق‌های گالوانیزه نسبت به دیگر ورق‌های مختلف کمتر است.
  • جوشکاری ورق‌ها بسیار ساده و راحت است.
  • نصب ورق‌های گالوانیزه ساده و آسان است.
  • شکل‌دهی ورق‌های گالوانیزه باتوجه به مقاومت بالا، بسیار راحت انجام می‌شود.
  • ظاهری زیبا، براق و با کیفیت دارند.

کاربرد ورق گالوانیزه

ورق‌های گالوانیزه، در صنایع مختلف کاربرد دارند. این محصولات مقاومت زیادی دربرابر زنگ‌زدگی و خوردگی داشته و درنتیجه در مناطقی که دارای رطوبت بالا هستند، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. کاربرد ورق گالوانیزه، در موارد زیر است.

  • ساخت انواع وزنه‌های متحرک و ساکن مانند مخزن تانکر
  • ساخت سقف و بدنه سالن و سوله‌های صنعتی و غیرصنعتی
  • ساخت وسایل آشپزخانه مانند یخچال و ماشین لباسشویی
  • ساخت تابلوهای برق شهری و صنعتی
  • ساخت انواع لوله، محصولات فولادی و پروفیل

سخن پایانی

ورق‌های گالوانیزه، در صنایع بزرگ و مادر و ساختمان‌سازی استفاده فراوانی دارند. این محصولات به روش‌های مختلف گالوانیزه شده و توسط دستگاه‌های فرمینگ به فرم دلخواه تبدیل می‌شوند. قیمت مناسب و حمل آسان آن‌ها، سبب شده تا افراد بسیاری به‌دنبال خرید انواع فرمینگ ورق گالوانیزه با طرح دلخواه باشند. این محصول را می‌توانید به‌صورت غیرحضوری با کیفیت عالی و قیمت مناسب از سایت گرفت، خریداری کنید.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

blog image
چدن چکش خوار یا مالیبل
شنبه 01 اردیبهشت 1403
blog image
پیش بینی قیمت تیرآهن در 1403
سه‌شنبه 28 فروردین 1403