نمای کلی فولاد خراسان به نمایش درآمده است.

قطب تولید فولاد شرق کشور روی ریل موفقیت

اخبار
دوشنبه 21 آذر 1401

مجتمع فولاد خراسان در تابستان امسال با وجود محدودیت انرژی، نسبت به سال گذشته رشد تولید داشته اند. مدیر عامل این شرکت گفت: رشد تناژ در همه حلقه‌های زنجیره تولید، عملکرد مالی و افزایش فروش نشان از عزم راسخ و اراده جهادی همکاران مان در نواحی مختلف دارد.

کسری غفوری از رشد ۲۸ درصدی تناژ تولید گندله در ۸ ماه نخست امسال، افزایش ۴ درصد تولید احیا مستقیم، ارتقای ۷ درصدی شمش فولادی و ۹ درصد رشد در تولید محصول نهایی (میلگرد) در این شرکت خبر داد و افزود: همکاران ما در کارخانه گندله‌سازی شرکت بیش‌ترین رشد تولید را رقم زدند و با ۲۸ درصد رشد نسبت به ۸ ماه نخست ۱۴۰۰، موفق به تولید بیش از یک میلیون و ۳۱۵ هزار و ۹۵۴ تن گندله شدند.

به گفته مدیرعامل کارخانه فولاد خراسان (نیشابور)، این شرکت تا پایان آبان در ناحیه «احیا مستقیم» با ۴ درصد افزایش تولید، به تناژ ۸۵۰هزار و ۱۸ تن تولید دست یافت و این در حالی است که در همین مدت با تولید بیش از ۶۴۵ هزار و ۸۹۱ تن شمش فولادی و ۴۱۱ هزار و ۹۹۲ تن محصول نهایی به ترتیب شاهد رشد ۷ و ۹ درصدی میزان تولید در نواحی «فولادسازی» و «نورد» نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است.

 

تولید مقاطع فولادی در کارخانه فولاد خراسان، نشان داده شده است.

 

موفقیت چشم گیر فروش و عملکرد مالی

غفوری با بیان این که «عدم ایجاد انحصار» در امر فروش و «شفافیت عرضه و تقاضا» دو ویژگی معاملات کالایی فولاد خراسان است، افزود: 

در هشت ماه امسال، با فروش ۳۵۱ هزار ۲۱۹ تن محصول نهایی، موفق شدیم ۱۱ درصد رشد تناژ فروش را نسبت به سال ۱۴۰۰ ثبت کنیم. گفتنی است، مجتمع فولاد خراسان با ۳۰۵ هزار و ۵۴۰ تن فروش محصول نهایی و فروش ۱۵۰ هزار و ۴۲۲ تن شمش فولادی در بورس کالا به ترتیب ۲۳ و ۵۰ درصد رشد را در عرضه و فروش محصولات خود در این بازار کالایی رقم زد.

مدیرعامل فولاد خراسان به ارتقای عملکرد مالی شرکت اشاره کرد و افزود: مجتمع فولاد خراسان توانسته با بیش از ۸۱ هزار و ۱۸۵ میلیارد ریال درآمد ناشی از فروش محصولات خود رشد ۱۷ درصدی را در این حوزه رقم بزند. در این حوزه، محصولات نوردی شرکت با بیش از ۵۳ هزار و ۳۱۲ میلیارد ریال شاهد رشد ۲۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است.

گفتنی است فولاد خراسان تاکنون ۹۹ درصد برنامه فروش داخلی و تعیین قیمت میلگرد و ۸۴ درصد برنامه فروش شمش خود را محقق کرده است و امید است در آینده به رشد چشمگیر دیگری دست یابد.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید