تاکید ذوب آهن اصفهان به افزایش ضریب ایمنی مقاطع ساختمانی

تاکید ذوب آهن اصفهان به افزایش ضریب ایمنی مقاطع ساختمانی

اخبار
دوشنبه 13 دی 1400

مدیر مهندسی نورد ذوب آهن، محمد امین یوسف‌زاده؛ از نهادهای نظارتی درخواست کرد تا برای افزایش ضریب ایمنی محصولات فولادی مورد استفاده در سازه‌ها نظارت‌های سختگیرانه‌تری داشته باشند، وی در ادامه گفت:

با توجه به کم اطلاعی بخشی از جامعه، نباید اجازه داده شود که برخی از تولیدی‌ها با سواستفاده از این افراد، محصولات بی‌کیفیت خود را به آنها عرضه کنند و پاسخگو نباشند.با توجه به افزایش مقاومت و ایمنی سازه‌های فلزی در برخی از کشورها، علی رغم زلزله‌های ۷ یا ۸ ریشتری، میزان خسارات بسیار اندک است.

متاسفانه امروزه در ایران شاهد حقه بازی از سوی برخی از تولیدکنندگان بی‌نام و نشان خصوصی هستیم که بعضا میلگرد ۱۴ را به اسم ۱۶ به فروش می‌رسانند که این امر زمینه ساز افزایش تلفات و خسارات در حوادث طبیعی مانند زلزله می‌شود.

یوسف زاده در ادامه گفت:

از آن جایی که ذوب آهن اصفهان از بزرگترین و قدیمی‌ترین تولید کنندگان مقاطع ساختمانی از جمله میلگرد و تیرآهن است، حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد میلگرد کشور توسط این شرکت تامین می‌شود.

کیفیت یک محصول فولادی به روش تولید و به مشخصات فنی و مکانیکی در مرحله نورد بستگی دارد که ذوب آهن اصفهان با توجه به استفاده از سنگ معدن و سرآمد بودن در بخش نورد، محصولاتی بسیار با کیفیت و ایمن تولید می‌کند.

 

در این تصویر تیرآهن های اصفهان را مشاهده می کنید.

 

محمد امین یوسف‌زاده در ادامه گفت:

علی‌رغم اینکه در ایران کارخانه‌های متعددی میلگرد تولید می‌کنند، تمرکز در ساخت سازه‌ها در این کشور بیشتر بر روی سازه‌های بتنی است که در مقایسه با محصولات فولادی از مقاومت خمشی کمتری برخوردار است و باید در کشور زلزله خیزی مثل ایران به این مورد توجه ویژه‌ای کرد. میلگردهای ساختمانی به دو روش آلیاژی که بر پایه منگنز و میکرو آلیاژها، و ترمکسی یا با عملیات حرارتی تولید می‌شود.

روش آلیاژی نسبت به روش ترمکسی خواص مکانیکی یکنواخت‌تر و بهتری دارد که با توجه به این موضوع در ذوب آهن اصفهان عمده میلگردهای آجدار ساختمانی به روش آلیاژی تولید می‌شود که قطعا در بلایای طبیعی مقاومت بیشتری خواهند داشت.

مدیر مهندسی نورد ذوب آهن در انتها افزود: 

کنترل کیفی بسیار قوی ذوب آهن اصفهان در تولید میلگرد و تیرآهن، این شرکت را به یک برند شاخص تبدیل کرده که همپای شرکت‌های فولادی دنیا فعالیت می‌کند و مشتریان ما بدون هیچ نگرانی محصولات ما را خریداری می کنند.

برای مشاهده قیمت میلگرد اصفهان و تیرآهن این کارخانه بزرگ تولید‌کننده محصولات فولادی می‌توانید به لیست قیمت مربوطه در سایت مراجعه کنید.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید