انتشار طرح توسعه فولاد، آلومینیوم و مواد اولیه چین

انتشار طرح توسعه فولاد، آلومینیوم و مواد اولیه چین

اخبار
شنبه 11 دی 1400

کشور چین؛ به‌منظور کاهش مصرف انرژی در بخش فلزات غیرآهن، فولاد و همچنین توسعه بازار مواد اولیه، طرح توسعه خود را برای دوره پنج ساله چهاردهم (2021-2025) منتشر کرد. طبق گزارش‌های به‌دست آمده، دولت چین برای اولین بار است که طرحی را ارائه می‌کند که کل صنعت مواد اولیه مورد هدف قرار گرفته است. در طرح مذکور، بخش‌های مختلف مواد اولیه از جمله: پتروشیمی، فولاد و … قرار دارد.

طبق این برنامه قرار است چین مصرف انرژی در فراینده تولید فولاد را نسبت به سطوح فعلی 2 درصد کاهش دهد. همچنین انتشار آلاینده های کربنی صنعت آلومینیوم آن نیز تا سال 2025 تا 5 درصد کاهش خواهد یافت.

 

در این تصویر نمایی از تولید فولاد را مشاهده می‌کنید.

 

طبق این برنامه، هدف چین از ارائه این طرح، اجرای سیاست جایگزینی ظرفیت های تولید برای صنایع فولاد، آلومینیوم و سایر مواد اولیه با حذف ظرفیت مازاد و کنترل فعال روند افزایش ظرفیت است؛ که این موارد بر قیمت تیرآهن، میلگرد و دیگر محصولات فولادی نیز تاثیر خواهد داشت. همچنین در این طرح، بر توسعه بی‌رویه ذوب مس و آلومینا نیز تاکید شده است. علاوه‌براین، این طرح استراتژی‌هایی جهت رشد مواد اولیه و کاهش فشار بر زنجیره تامین و اقتصاد چین نیز مطرح شده است.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید