قطعی برق و کاهش تولید فولاد

قطعی برق و کاهش تولید فولاد

اخبار
چهارشنبه 08 دی 1400

مهرداد اکبریان رئیس انجمن سنگ‌آهن کشور گفت:

تولید فولاد با شرایط ادامه‌دار شدن قطعی برق ادامه خواهد داشت و امکان تولید میزان پیش‌بینی شده در سال 1400 فراهم نخواهد شد (میزان تولید فولاد برای سال 1400، 35 میلیون تن در نظر گرفته شده بود)، وی همچنین ادامه داد؛ این قطعی‌های پی‌در‌پی در تولید محصولات و صنایع معدنی تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.

 

مهرداد اکبریان رئیس انجمن سنگ آهن

 

اکبریان در ادامه گفت:

قطعی‌های برق و گاز به تنهایی مارا به اهداف مد نظرمان در زمینه تولید نمی‌رساند، اگرچه مشکل قطعی‌های مکرر در این مورد خلاصه نمی‌شود و باعث خسارات و آسیب‌های جبران‌ناپذیری به بدنه زنجیره فولاد می‌شود. چند سال پیش نیز مشکلی مشابه برای خط تولید گندله اتفاق افتاد که منجر به ایجاد مازاد تولید گندله در کشور شد و طبیعتا قیمت‌ها به حدی افت کرد که گندله‌سازان شرایط خرید کنسانتره و سنگ آهن را نداشتند که البته با برگشت شرایط به حالت عادی، خط‌های تولید گندله مجدد شروع به کار کردند.

بر اساس گزارش نهایی پایش مطالعات طرح جامع فولاد، انتظار می‌رود تا پایان سال ۱۴۰۰ ظرفیت اسمی به شرح زیر باشد:

  •  کنسانتره‌سازی ۷۱.۴ میلیون تن
  • گندله‌سازی ۶۷.۴ میلیون تن
  •  احیای مستقیم ۳۷.۳ میلیون تن 
  •  فولادسازی ۴۶.۵ میلیون تن 

 

در این تصویر نمایی از محصولات فولادی را مشاهده می‌کنید.

 

طبق این گزارش برای تولید 55 میلیون تن فولاد خام، در سال 46202 میلیون کیلووات ساعت برق نیاز است؛ توجه داشته باشید در صورت عدم تامین برق مورد نیاز، با کاهش تولید و افزایش قیمت میلگرد، تیرآهن، پروفیل و دیگر محصولات فولادی روبه‌رو خواهیم شد.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید