برترین‌‌‌های هفته در بورس‌کالا

برترین‌‌‌های هفته در بورس‌کالا

اخبار
شنبه 15 مهر 1402

آمار معاملات بازار فیزیکی بورس‌کالای ایران نشان می‌دهد که در هفته دوم مهر ۳۶۳شرکتی که کالا و محصول‌‌‌ خود را در تالارها و بازار فرعی عرضه کردند، ۲میلیون و ۵۷۳‌هزار تن محصول به ارزش ۲۲‌هزار و ۹۵۸میلیارد تومان عرضه داشتند. ارزش معاملات ۱۰شرکت برتر ۹‌هزار و ۱۹۲میلیارد تومان برآورد شد. به گزارش «کالاخبر»، بورس‌کالای ایران برترین‌‌‌های خود در هفته منتهی به ۱۴مهر را براساس ارزش فروش شرکت‌ها در بازار فیزیکی اعلام کرد. جزئیات رتبه‌‌‌بندی شرکت‌ها از لحاظ فروش به شرح زیر است:

ملی صنایع مس ایران (فملی) با ثبت معامله ۶‌هزار و ۴۰۰تن مس کاتد، مس کم‌عیار، مس مفتول و سولفور مولیبدن به ارزش یک‌هزار و ۶۹۱میلیارد تومان در رتبه نخست ایستاد.

فولاد خوزستان (فخوز) با فروش ۷۰‌هزار و ۸۰تن شمش بلوم، تختال C و آرگون به ارزش یک‌هزار و ۳۸۰میلیارد تومان، دوم شد.

فولاد هرمزگان (هرمز) با فروش ۵۰‌هزار تن تختال C به ارزش ۹۷۵میلیارد تومان، سوم شد.
پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ثبت معامله ۵۶‌هزار تن وکیوم‌باتوم و لوب‌کات سنگین به ارزش ۹۱۰میلیارد تومان در رتبه چهارم ایستاد.

پتروشیمی تندگویان (شگویا) با ثبت معامله ۱۶‌هزار و ۲۹۲تن پلی‌اتیلن ترفتالات بطری و نساجی و نخ پلی‌استر در گریدهای مختلف به ارزش ۷۹۰میلیارد تومان پنجم شد.

پالایش نفت اصفهان (شپنا) ۴۴‌هزار تن وکیوم‌باتوم، لوب‌کات سبک و گوگرد گرانوله را به ارزش ۷۶۵میلیارد تومان فروخت و ششم شد.

معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با فروش ۱۵۰‌هزار تن کنسانتره، گندله سنگ‌آهن و آهن اسفنجی به ارزش ۷۳۴میلیارد تومان هفتم شد.

معدنی و صنعتی گل‌گهر (کگل) با ثبت معامله ۱۵۰‌هزار تن گندله سنگ‌آهن به ارزش ۷۰۳میلیارد تومان، هشتم شد.

پالایش نفت تهران/شهید تندگویان (شتران) با فروش ۳۳‌هزار و ۶۲۰تن لوب‌کات سبک و سنگین، وکیوم‌باتوم و گوگرد گرانوله به ارزش ۶۴۳میلیارد تومان در رتبه نهم ایستاد.

ورق خودروی چهارمحال و بختیاری نیز با ثبت معامله ۱۳‌هزار و ۵۰۰تن ورق گالوانیزه به ارزش بیش از ۶۰۱میلیارد تومان دهم شد.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید