روند قیمت کنسانتره و گندله خلاف جهت حرکت شمش در ایران+ نمودار

روند قیمت کنسانتره و گندله خلاف جهت حرکت شمش در ایران+ نمودار

اخبار
دوشنبه 10 مهر 1402

در هفته جاری قیمت کنسانتره در بورس کالا نسبت به هفته گذشته ۱۶ تومان به ازای هر کیلو معادل ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۳۵۹۰ تومان به ازای هر کیلو رسید. قیمت میانگین موزون گندله نیز نسبت به هفته گذشته تغییر چندانی نداشت و ۴۶۸۲ تومان به ازای هر کیلو بود.

در حالی که این هفته نسبت به هفته گذشته قیمت پایه عرضه کنسانتره و گندله کاهش یافته بود اما کنسانتره در مجموع با رقابت ۱.۴ درصدی و گندله با رقابت ۱ درصدی معامله شد و این امر مانع از اصلاح قیمت محصولات سنگ آهن شد.

در هفته جاری، از حدود ۵۱۵ هزار تن کنسانتره عرضه‌شده در بورس کالا، ۱۵۰ هزار تن، و از ۵۷۰ هزار تن گندله عرضه‌شده، ۲۴۳ هزار تن معامله شد.

نسبت قیمت کنسانتره و گندله به شمش فولادی در حال حاضر در بورس کالا به ترتیب ۱۸.۴ و ۲۴ درصد است. اصلاح قیمت شمش فولادی و عدم اصلاح قیمت محصولات سنگ آهن، باعث بالا رفتن نسبت قیمتی آن‌ها شده است.

بنا به آخرین قیمت‌های اعلامی پلتس، قیمت سی‌اف‌آر کنسانتره وارداتی چین در حال حاضر ۱۲۷.۶۵ دلار به ازای هر تن است. قیمت گندله کوره بلند وارداتی چین نیز در حال حاضر ۱۴۰.۱۵ دلار به ازای هر تن است. پرمیوم گندله گرید آهن اسفنجی با عیار ۶۷.۵ درصد نسبت به سنگ آهن ۶۵ درصد نیز ۵۹ دلار به ازای هر تن است.

روند قیمت کنسانتره و گندله در بورس کالا را در نمودار زیر ببینید:

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید