در این تصویر نمایی از اهن الات مختلف را مشاهده می کنید.

بازار آهن آلات در آرامش

اخبار
سه‌شنبه 19 اردیبهشت 1402

آهن و فولاد از اجزای ضروری در صنعت ساختمان هستند و نقش مهمی در زیرساخت های ساختمانی دارند. با این حال، با نوسانات اخیر در بازارهای جهانی، قیمت محصولات فولادی با نوساناتی همراه بوده و باعث ایجاد بلاتکلیفی برای خریداران و فروشندگان شده است. در این مقاله به بررسی قیمت فعلی چندین محصول ضروری فولادی از جمله میلگرد، تیرآهن، پروفیل، نبشی و ناودانی می پردازیم و نوسانات قیمت آنها را در طول زمان بررسی می کنیم. با درک روند فعلی بازار، خریداران و فروشندگان می توانند تصمیمات آگاهانه بگیرند و صنعت پیچیده فولاد را به طور موثرتری هدایت کنند.

قیمت میلگرد 14 میانه، در 12 اردیبهشت با قیمت 25800 تومان معامله شد، این قیمت تا 14 اردیبهشت تغییری نداشت تا اینکه قیمت این محصول فولادی در 16 اردیبهشت به 15 هزار تومان رسید علت این کاهش قیمت نوسانات پیش روی بازار بود، این کاهش قیمت همچنان ادامه داشت تا اینکه در 18 اردیبهشت قیمت میلکرد 14 میانه در کانال 24 هزار تومان قرار گرفت.

قیمت میلگرد 16 ذوب آهن، از 12 اردیبهشت روند نزولی را طی کرد، به گونه ای که در 12 اردیبهشت 26725 تومان معامله  شد و با کاهش قیمت در طول هفته، دیروز (18 اردیبهشت) در کانال قیمتی 24 هزار تومان قرار گرفت، انتظار می رود در روزهای پیش رو این کاهش قیمت همچنان ادامه داشته باشد، اما باید توجه داشت که عواملی مانند جهش ناگهانی قیمت ارز می تواند سبب توقف این کاهش قیمت شود.

در این تصویر، تغییرات قیمت میلگرد 16 ذوب آهن را در اردیبهشت 1402 مشاهده می کنید.

قیمت تیرآهن 14 اصفهان، در تاریخ 12 اردیبهشت 31817 تومان معامله شد، اما در طول هفته با روند کاهشی قیمت ها مواجه شد و در تاریخ 18 اردیبهشت در کانال 19 هزار تومان قرار گرفت. سایر سایزهای این محصول فولادی نیز روند نزولی داشته اند به صورتی که تیرآهن 16 اصفهان در تاریخ 18 اردیبهشت در کانال 29 هزار تومان قرار گرفت.

پروفیل 40*40، 6 متری اصفهان در طی هفته گذشته با 34995 تومان به فروش رسید ولی در 18 اردیبهشت این محصول فولادی 34400 تومان معامله شد. انتظار ثبات قیمت برای این مقطع فولادی دور از انتظار نیست. در سایر سایزهای این محصول از جمله 30*30، 40*40 و 50*50 افت قیمت مشهود بوده است.

نبشی شکفته در طی هفته گذشته در سایزهای 30*30، 40*40، 60*60 به ترتیب 3.5%، 3.5% و 2.3% کاهش داشته است. نبشی ناب تبریز در سایزهای مختلف بدون تغییر اعلام شده بود؛  قیمت اکثر برندها همچنان رو به پایین ادامه دارد.

با توجه به اینکه بیشتر محصولات فولادی روند نزولی داشتند، برخی از سایزهای ورق سیاه روند صعودی داشتند برای مثال ورق  1250، ضخامت 2 فولاد مبارکه افزایش 08% درصدی و ورق 1500، ضخامت 3 فولاد مبارکه با افزایش 0.6% همراه بوده است.

در سایر محصولات فولادی از جمله لوله مانیسمان، لوله داربست و.. روند ثبات و نزولی قیمت ها همچنان مشهود است.

در این خبر، وب سایت گرفت به بررسی تغییرات نرخ محصولات فولادی در هفته اخیر پرداخت.قیمت آهن آلات از جمله: میلگرد، تیرآهن، پروفیل، نبشی و ناودانی در چند وقت اخیر با نوسانات قابل توجهی روبرو بوده است. بازار به دلیل عوامل مختلفی مانند عرضه و تقاضای جهانی، تنش‌های ژئوپلیتیکی و تغییرات در هزینه‌های تولید، نوسان داشته است. با وجود این نوسانات، صنعت انعطاف پذیری نشان داده است و تقاضا برای محصولات فولادی به ویژه در بخش های ساخت و ساز و زیرساخت همچنان قوی است. شرکت ها با این تغییرات وفق داده اند و استراتژی های نوآورانه ای را برای مدیریت نوسانات در بازار به کار گرفته اند.

همانطور که به جلو می رویم، نظارت دقیق بر روند بازار و عوامل مختلفی که بر آنها تأثیر می گذارد ضروری است. با انجام این کار، شرکت های صنعت می توانند تصمیمات آگاهانه ای اتخاذ کنند تا از پایداری عملیات تجاری خود اطمینان حاصل کنند و تقاضای رو به رشد برای محصولات فولادی را برآورده کنند.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید