در این تصویر انواع آهن آلات مختلف را مشاهده می کنید.

از سرگیری افزایش قیمت آهن

اخبار
چهارشنبه 30 فروردین 1402

با وجود اینکه در اواسط هفته قیمت‌ها در بازار آهن ثابت به نظر می‌رسید، اما روز گذشته مجدداً شاهد افزایش قیمت در بسیاری از مبادی فروش بودیم. به این صورت که قیمت میلگرد آجدار در عمده کارخانه‌ها ثابت بود، اما در چند کارخانه قیمت به مقداری بین ۲۰۰ الی ۵۰۰ تومان افزایش یافته و همچنین در چند کارخانه دیگر کاهش ۱۰۰ الی ۵۰۰ تومانی مشاهده شد. از ابتدای هفته، قیمت میلگرد به مقداری بین ۵۰۰ الی ۱۰۰۰ تومان افزایش یافت و نرخ این محصول در بازار اعلام شد که در کانال ۲۳ الی ۲۶ تومانی قرار دارد.

قیمت ناودانی اروپایی و ایرانی، قیمت روز سپری و قیمت نبشی نسبتاً افزایشی بود و بیشتر کارخانه‌ها نرخ محصولات خود را بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان افزایش دادند، اگرچه برخی از مبادی فروش قیمت‌های ثابتی داشتند.

قیمت تیرآهن در بخش شاخه‌فروشی در عمده بنگاه‌ها مانند تیرآهن ذوب آهن، فایکو و کوثر اهواز بین ۵۰ الی ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافت، اما سایر کارخانه‌ها قیمت خود را تغییر ندادند. همچنین با کمبود برخی سایزهای تیرآهن، قیمت تیرآهن ۱۴ ذوبی نیز افزایش چشمگیری داشت و به طور تقریبی هر کیلو از این تیر بین ۳۰ الی ۳۴ هزار تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پروفیل قوطی نیز مانند سایر محصولات فولادی در اکثر کارخانه‌ها به طور عمده افزایش یافت و بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ تومان تخمین زده شد. همچنین قیمت لوله داربستی، لوله صنعتی، مبلی و سایر لوله‌ها نیز در بخش عمده فروش با افزایشی بین ۴۰۰ الی ۸۰۰ تومان روبرو بودند.

 

در این تصویر نمایی از لوله های ذخیره شده در انبار را مشاهده می کنید.

 

درباره ورق سیاه فولاد مبارکه نیز برخی ضخامت‌ها با افزایش قیمت ۲۰۰ الی ۵۰۰ تومانی روبرو بودند، اما چند کارخانه قیمت خود را ثابت نگاه داشتند و برخی دیگر حدود ۳۰۰ تومان کاهش قیمت داشتند. اما ورق‌های سرد نسبتاً ثابت بودند و قیمت ورق گالوانیزه، ورق روغنی و رنگی بیشتر تغییری نداشتند.

با بررسی دلایل افزایش هیجانی قیمت در روز گذشته، می‌توان به ترس افزایش قیمت پیش از تعطیلی که روال کارخانه‌های خصوصی است، اشاره کرد.

با توجه به گزارش‌ها از بورس کالای امروز، تعداد حدود ۱۹۵ هزار و ۶۴۴ تن کالا عرضه شده است، که از این میزان ۱۳۶ هزار و ۸۸۳ تن به میلگرد اختصاص داشته و قیمت آن به ۲۰ هزار و ۲۹۰ تومان تعیین شده است. همچنین حدود ۱۱ هزار و ۸۲۲ تن نبشی نیز عرضه شده و نرخ پایه آن به ۲۲ هزار و ۲۵۹ تومان در نظر گرفته شده است.

از مجموع ۹۵ هزار و ۱۰۰ تن محصول بورسی روز گذشته، ۸۲ هزار تن آن معامله شده است. همچنین ۷۳ هزار تن شمش بلوم نیز عرضه شده و کل حجم آن به فروش رسیده است. نرخ تعیین شده برای این محصول ۱۹ هزار و ۱۸۶ تومان برآورد شد که نشان‌دهنده افزایش ۱۰/۴ درصدی نرخ پایه شمش است.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید