لوله مسی در تصویر زیر نمایش داده شده است.

چین چه سرنوشتی برای صنعت مس رقم می زند

اخبار
سه‌شنبه 29 فروردین 1402

مس با توجه به شکل‌پذیری، رسانایی و خواص مقاوم در برابر خوردگی، یک فلز کارآمد در اقتصاد جهانی است. امروزه، طرح‌های انرژی پاک کاتالیزوری هستند که می‌توانند به تقاضای سکولار بالاتر منجر شوند. یکی دیگر از عوامل اصلی تقاضا، امکان بهبود سریع‌تر از حد انتظار اقتصادی در چین است که ناشی از بهبود بخش دارایی با نفوذ آن است. با این حال، تقاضا تنها یک طرف ماجرا است، زیرا اختلالات تولید در مناطق کلیدی آمریکای جنوبی و مرکزی به نگرانی‌ها مبنی بر اینکه ممکن است بازار مس و قیمت لوله مسی و ورق مسی نیز به سمت کسری پیش رود، می‌افزاید. 

چین بزرگترین مصرف کننده در جهان است که از بیش از نیمی از عرضه جهان استفاده می کند. در مرکز مصرف چین، بخش ساختمان و ساخت و ساز آن قرار دارد که حدود 30 درصد از کل مصرف نهایی مس را تشکیل می دهد. بازگشت از کندی های ناشی از کووید یک عامل کلیدی در مسیر تقاضای مس است. بسته عظیم نجات بخش املاک که دولت در نوامبر 2022 رونمایی کرد، باید کمک کند. این بسته نجات عملی تر و جامع تر از اقدامات قبلی است و نشان دهنده عزم دولت مرکزی برای حمایت از تامین مالی توسعه دهندگان و مدیریت ریسک های سرریز است.
گزارش کار 2023 دولت (GWR)، یک گزارش سالانه که جزئیات برنامه‌های توسعه اقتصادی دولت برای سال را شرح می‌دهد، تا حد زیادی وعده‌های داده شده در کنفرانس مرکزی کار اقتصادی 2022 (CEWC) در دسامبر 2022 را عملی می‌کند. 

 

لوله مسی در تصویر زیر نمایش داده شده است.
لوله مسی در تصویر زیر نمایش داده شده است.


دولت همچنان متعهد به بهبود دارایی است. ترازنامه توسعه دهندگان و تضمین عرضه خانه. GWR این جمله را حذف کرد که "مسکن برای زندگی است، نه برای حدس و گمان".
در عوض، دولت اکنون رشد مداوم بازار املاک را تشویق می‌کند، که نشان‌دهنده تغییر از محدود کردن سفته‌بازی به افزایش تقاضا است. مطابق با CEWC، دولت بر حمایت از تقاضای اساسی و ارتقای مسکن با گسترش حمایت های مالی تاکید کرد. با کمک محرک‌های دولت، قیمت آهن و مسکن چین در ژانویه ثابت ماند تا به کاهش 16 ماهه پایان دهد 8 و در 9 فوریه شتاب بیشتری گرفت.
به طور کلی، چین گزارش داد که بخش تولید آن به سرعت در حال بهبود است. بر اساس داده‌های شاخص مدیران خرید فوریه (PMI)، بخش تولید چین با سریع‌ترین نرخ خود از آوریل 2012 گسترش یافت و به طور بالقوه راه را برای تولید بالاتر و افزایش فعالیت اقتصادی هموار کرد.  علاوه بر این، نظرسنجی ماه مارس NBS PMI چین نشان داد که فعالیت‌های خدماتی و ساختمانی باعث بهبود پس از کووید می‌شوند.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید