میلگرد از مقاطع فولادی پرکاربرد در سازه ها است.

قیمت میلگرد در بازار چین به کف رسید

اخبار
دوشنبه 21 فروردین 1402

بر اساس آخرین شماره نشریه متال بولتن، قیمت میلگرد در بازار داخلی چین پس از چند هفته کاهش به دلیل رشد فعالیت تجاری، افزایش یافت. در بازار شرق چین (شانگهای) قیمت میلگرد در بازه 3990 تا 4020 یوان (580 تا 584 دلار) در هر تن اعلام شد که نسبت به قبل 40 یوان افزایش نشان می دهد.
علاوه بر این در بازار شمال چین (پکن) قیمت این محصول با 110 تا 120 یوان افزایش یافته و به محدوده قیمتی 4020 تا 4050 یوان رسیده است. با این حال، خریداران نهایی آمار خرید خود را افزایش داده اند تا از افزایش احتمالی قیمت میلگرد در آینده جلوتر باشند.
به گفته برخی منابع، بازار آربیتراژ راکد گزارش شده است که دلیل آن اختلاف قیمت بین 40 تا 50 یوان بین بازارهای آتی و نقدی است.

معامله گران نسبت به روند قیمت محتاطانه عمل کردند و برخی معتقد بودند که قیمت میلگرد به کف رسیده و در آستانه افزایش است و برخی دیگر معتقد بودند به دلیل تقاضای ناکافی قیمت ها همچنان کاهش خواهد یافت.

 


با توجه به رکود قیمت در چهار روز ابتدایی هفته گذشته، قیمت میلگرد در بازار شرق چین به 120 تا 130 یوان در هر تن و در شمال چین به 110 تا 120 یوان در هر تن نسبت به هفته گذشته کاهش یافت.
یک تحلیلگر بازار اظهار داشت که با بهبود شرایط آب و هوایی، تقاضا برای میلگرد در بازارهای شمال و شرق چین در سه تا چهار روز آینده افزایش خواهد یافت. این امر منجر به افزایش قیمت میلگرد می شود و علاوه بر این، چندین کارخانه در طول هفته سطح تولید خود را کاهش داده اند که از رشد قیمت نیز حمایت می کند.
بر اساس ارزیابی روزانه Fastmarkets، قیمت بیلت فولادی در بازار داخلی exw Tangshan شمال چین 3800 یوان در هر تن بوده که نسبت به روز گذشته بدون تغییر باقی مانده است.
این در حالی است که قرارداد آتی میلگرد مهرماه به قیمت هر تن 3989 یوان تسویه شد که نشان دهنده افزایش 51 یوان در هر تن نسبت به قبل است.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید