میلگرد از مقاطع فولادی پرکاربرد در صنعت ساختمان است.

تقاضا برای آهن فروکش کرد

اخبار
شنبه 19 فروردین 1402

پس از یک ماه افزایش تقاضا برای فولاد در بازار داخلی، اکنون کاهش تقاضا همراه با ثبات و کاهش قیمت ها مشاهده می شود. آرام شدن احساسات در بازار فولاد به دنبال کاهش قیمت فلزات در بورس لندن و کاهش قیمت کالاها در بازار بود. این امر باعث شد تا قیمت فلزات از روزهای قرمزی که تجربه کردند، بهبود یابد.

به گزارش ایراسین، یک ماه پیش در اواسط اسفند ماه با افزایش ناگهانی تقاضا برای فولاد در بازار همراه شد و با افزایش لحظه ای قیمت آهن آلات همراه شد. با این حال، در اواسط ماه آوریل، کاهش تقاضا برای فولاد قیمت ها را به ثبات نسبی رساند. فعالان بازار معتقدند کاهش نرخ ارز در بازار آزاد با کاهش تقاضای فولاد در بازار همراه بوده است. از سوی دیگر ثبات بازار داخلی فولاد با کاهش قیمت فلزات در بورس لندن همزمان شد. در هفته های گذشته بورس فلزات لندن به دلیل تقاضای کم روزهای نزولی را تجربه کرد که باعث نگرانی فعالان بازارهای جهانی از ادامه این روند شده است.

کاهش تقاضا در بازار آزاد و بازارهای جهانی، کاهش رقابت و افت قیمت نسبت به معاملات اوایل بهمن ماه، واکنش بازار کالا را تحت تاثیر قرار داد. اکثر عرضه های ارائه شده در بورس کالا طی روزهای ابتدایی فروردین با قیمت های پایین تری نسبت به بهمن ماه معامله شد که نشان دهنده کاهش تقاضا و رقابت در بین خریداران است.

بازار داخلی نزولی شد

با فروکش شدن هیجانات در بازار آهن، قیمت میلگرد با سرعت بیشتری نسبت به سایر محصولات مشابه کاهش یافت و قیمت امروز نیز روند کاهشی خود را ادامه می دهد. ارزان ترین محصول میلگرد 8 عاج با قیمت هر کیلوگرم 26600 تومان از سوی صنایع آذر فولاد امین معامله می شود. میلگرد 8 آجدار بیشترین افت قیمت را طی هفته گذشته داشت که باعث شد شرکت هایی مانند گروه صنعتی درپاد تبریز قیمت محصولات خود را در این بازار کاهش دهند. از سوی دیگر با کاهش قیمت میلگرد، برخی از شرکت ها مانند مجتمع فولاد خراسان قیمت میلگرد 16 آجدار را افزایش دادند. کاهش قیمت میلگرد به سرعت به بازارهای نبش و ناودانی سرایت کرد و در نتیجه کاهش قیمت محصولات مختلف در این بازار را به دنبال داشت. در بین نبشی ها، ضخامت ۴ شدیدترین افت قیمت را تجربه کرد.

بازار لندن نزولی شد

کاهش قیمت فلزات در بازار داخلی با افت قیمت در بورس فلزات لندن همزمان شد و جالب اینکه قیمت میلگرد در بورس لندن حتی با سرعت بیشتری نسبت به بازارهای داخلی ایران کاهش یافت. با این حال، بورس لندن از ضررهای خود در هفته قرمز بهبود یافت. تحویل ماهانه و روزانه میلگرد نیز با کاهش قیمت مواجه شد که این امر بر قیمت ضایعات آهن تاثیر بسزایی داشت. گزارش ها از ترکیه حاکی از آن است که فولادسازان این کشور تقاضای خود را برای آهن قراضه کاهش داده اند. از سوی دیگر قیمت ورق گرم در حال افزایش است. روزنامه های انگلیسی از یک جو منفی حاکم در بازار فلزات لندن خبر می دهند که می تواند احتمال کاهش بیشتر قیمت فلزات را بیشتر تقویت کند.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید