میلگرد فولادی در تصویر قابل مشاهده است.

مهار تورم به کمک حمایت از تولید

اخبار
سه‌شنبه 08 فروردین 1402

امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان با تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان بر اهمیت زنجیره مستمر تولید، واردات، صادرات و خدمات اقتصاد تاکید کرد. وی معتقد است که تولید پایدار می تواند بر اشتغال، امنیت اجتماعی و بازارهای محلی تأثیر مثبت داشته باشد و در عین حال اثرات منفی رکود تورمی را کاهش دهد. ابراهیمی افزود: ارزش آفرینی و صادرات تولید از مولفه های حیاتی رشد اقتصادی است. وی برای تضمین اشتغال پایدار در کشور، جذب سرمایه داخلی و خارجی، تعدیل قیمت آهن، تشویق سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در اقتصاد و تولید ملی و آماده سازی فضای کسب و کار و زیرساخت های لازم را پیشنهاد کرد.

ابراهیمی به شعار رهبری در سال جدید مبنی بر تولید، اشتغال، توجه به شرکت های دانش بنیان و تقویت اقتصاد اشاره کرد. وی بر لزوم کاهش مالکیت دولت و تشویق بخش خصوصی و نقش مردم در اقتصاد تاکید کرد و بر این باور بود که تسهیلات دولت در بخش خصوصی می تواند به رونق اقتصادی کمک کند. وی همچنین به اهمیت تدوین دستورالعمل‌های تشویقی برای تشویق مشارکت فعال اعضای جامعه در فعالیت‌های کلان اقتصادی اشاره کرد که می‌تواند از طریق افزایش تولید منجر به رشد مستمر شود. 

 

میلگرد فولادی در تصویر قابل مشاهده است.

 

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران افزود: صادرات فولاد جایگزین مناسبی برای جبران کاهش درآمد ارزی ناشی از صادرات نفت در سال‌های اخیر بوده است. وی بر نقش تولید فولاد خوزستان در تجارت خارجی و ارز تاکید کرد و خاطرنشان کرد: درآمد فولاد خوزستان با صادرات دو میلیون تنی در سال 1400 معادل سه درصد تولید ناخالص داخلی بوده است. علیرغم محدودیت های انرژی و کاهش تولید برنامه ریزی شده، این مجموعه همچنان در سال 1401 هشتصد میلیون یورو درآمد ارزی برای کشور به همراه داشت.

ابراهیمی در نهایت از افتتاح بزرگترین مگامدول آهن اسفنجی کشور، پروژه زمزم 3 با ظرفیت تولید یک میلیون و 760 هزار تن در سال در فولاد خوزستان در نیمه اول سال خبر داد. این پروژه با سرمایه گذاری 137 میلیون یورویی، ضمن تامین کمبود آهن اسفنجی فولاد خوزستان، برای 200 تن اشتغال مستقیم و تکمیل زنجیره ارزش تولید کمک می کند. پروژه های دیگری مانند پست 400 کیلوولت، پروژه ماشین ریخته گری دال عریض، ساخت نیروگاه اکسیژن و نیروگاه 520 مگاواتی نیز علاوه بر افزایش تولید و رونق اقتصادی در ایجاد اشتغال و توسعه منطقه ای کمک خواهد کرد.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید